Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL

Auteur Topic: Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL  (gelezen 365276 keer)

0 gebruikers (en 18 gasten bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #600 Gepost op: 8 november 2011, 21:48:24
Nee, dit was een keer een serieuse vraag.

Ik dacht dat het een HK was, maar welke weet ik niet meer.
Van wat ik had begrepen was de P30 kwa resultaten even goed of zelfs beter dan de SIG
alleen was de HK een stukje duurder dan de Sig (iets van 200 geloof ik) waardoor SIG nummer
1 werd en HK P30 nummer 2.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #601 Gepost op: 8 november 2011, 21:59:05


Doe ik het ook voor. Vwb die 200 euro, als dat de veiligheid van 40.000 vuurwapende collega's bevorderd, lekker belangrijk dan maar.


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #602 Gepost op: 8 november 2011, 22:36:32
Waarom mag de Kmar dan wel met een glock lopen als het zo'n gevaarlijk wapen is dat het niet aan de eisen voldoet? Dan is de Kmar toch ook fout bezig? Of zie ik dat verkeerd?


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #603 Gepost op: 8 november 2011, 22:39:56
Waarom mag de Kmar dan wel met een glock lopen als het zo'n gevaarlijk wapen is dat het niet aan de eisen voldoet? Dan is de Kmar toch ook fout bezig? Of zie ik dat verkeerd?

Dat is om dezelfde reden als dat wij nu met de Walther lopen. Deze voldoet nu niet meer aan de nieuwe aanbesteding eis. Dat geld neem ik aan ook voor de Glock, die voldeed toen aan de eisen en daarom wordt die nu gedragen.


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #604 Gepost op: 8 november 2011, 22:58:49
Overigens, de uitspraak: http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage.aspx?snelzoeken=true&collection=rnl&querypage=..%2fzoeken%2fzoeken.asp&searchtype=kenmerken&vrije_tekst=sig+sauer

interessant is dat de testresultaten ook genoemd worden:




Nog even een reminder van de test resultaten

Deze test resultaten zijn in lijn met hetgeen wat ik al verwachtte. Wist alleen niet dat de P30 zo ontzettend veel duurder was. Dan moet de P250 wel ontzettend cheap-ass ingekocht zijn, zou je haast zeggen.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #605 Gepost op: 8 november 2011, 23:08:21
Nieuwe dienstpistool politie 'levensgevaarlijk' 08-11-2011
Gepubliceerd op 8 nov 2011 door RTLNieuws

Het nieuwe dienstpistool voor de politie is onbetrouwbaar, en levensgevaarlijk voor de agent die het moet gebruiken. Minister Opstelten van Veiligheid en Justitie heeft het wapen afgekeurd en het contract met de fabrikant met onmiddellijke ingang opgezegd. Dat blijkt uit een brief van minister Opstelten aan de Tweede Kamer.
Samen sterk in de hulpverlening!


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #606 Gepost op: 8 november 2011, 23:14:32
Leuk dat ze ook een 'Inspector Gadget' tonen zonder het... juist... vurwapen O0
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #607 Gepost op: 8 november 2011, 23:16:57
Waarom mag de Kmar dan wel met een glock lopen als het zo'n gevaarlijk wapen is dat het niet aan de eisen voldoet? Dan is de Kmar toch ook fout bezig? Of zie ik dat verkeerd?
De Glock is niet gevaarlijk, dat heb ik ook nooit gezegd. Het feit is gewoon dat de politie leiding niet wil dat een trekker uit 2 delen bestaat
(glock heeft de ontspanner in de trekker) en dat de kast te verstellen is qua grote (nu is dit wel mogelijk voor de glock 4 maar voor zover ik
weet niet standaard). Daarnaast heb ik zelf een paar keer mogen schieten met verschillende glock's en ik schrok van hoe makkelijk de
trekker afgaat. Nu worden wij wel geleerd dat je verrast moet zijn door het schot, echter om zo verrast te zijn elke keer (in mijn geval dan)
is ook wel erg overdreven en zal de veiligheid van de dienders en omstanders ook niet bevorderen. Zeker als je nog net in de overstap
fase zit van P5 naar niet wapen.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #608 Gepost op: 9 november 2011, 00:12:52
De Glock is niet gevaarlijk, /.../ Daarnaast heb ik zelf een paar keer mogen schieten met verschillende glock's en ik schrok van hoe makkelijk de trekker afgaat. Nu worden wij wel geleerd dat je verrast moet zijn door het schot, echter om zo verrast te zijn elke keer (in mijn geval dan) is ook wel erg overdreven en zal de veiligheid van de dienders en omstanders ook niet bevorderen. Zeker als je nog net in de overstap fase zit van P5 naar niet wapen.

Ach ... Laat ik zeggen dat ik aardig wat ervaring heb met de Glock17.
En als je de goede instructie krijgt over dit wapen (en in het bijzonder over de "verkorte trekkerweg") en dit meerdere keren getraind hebt ... weet je feilloos wanneer het schot zal vallen.
Skills and drills gentlemen.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #609 Gepost op: 9 november 2011, 00:39:52
Ach ... Laat ik zeggen dat ik aardig wat ervaring heb met de Glock17.
En als je de goede instructie krijgt over dit wapen (en in het bijzonder over de "verkorte trekkerweg") en dit meerdere keren getraind hebt ... weet je feilloos wanneer het schot zal vallen.
Skills and drills gentlemen.
ik geloof je graag, maar punt blijft dat je nu toch aardig moet trekken aan de P5 voor het schot valt en bij de omschakeling kan
er dan wel eens wat fout gaan. En bedenk daarbij dat de heren van de politie niet zovaak trainen als jullie bij defensie.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v