Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL

Auteur Topic: Nieuw vuurwapen voor de Nederlandse Politie: Walther P99Q-NL  (gelezen 365165 keer)

0 gebruikers (en 35 gasten bekijken dit topic.

r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #790 Gepost op: 29 september 2012, 08:44:34
Die training daar kan ik ja opzeggen volgende ibt blok zit dat er ook bij. Oja nieuws gehoord, waarschijnlijk komt er een test om ook iedereen op straat uit te rusten met een teaser .


5002

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 97
Reactie #791 Gepost op: 29 september 2012, 09:52:29
Oeh.... Een teaser! Ben benieuwd wat voor verrassing we krijgen  ;D


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #792 Gepost op: 29 september 2012, 10:02:49
Hmm.. zou dat mijn 5de IBT dag zijn?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #793 Gepost op: 29 september 2012, 11:15:08
Voor zover ik weet is de 5e IBT dag er voor de verplichte FVT en niet voor het burgerholster, althans... mijn 5e IBT dag is alleen het lopen van de FVT en weer naar huis...

R1200, ik hoop dat je een taser bedoelt. Iedereen met een teaser uitrusten lijkt me niet zo'n handig plan  >:D.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #794 Gepost op: 29 september 2012, 11:27:38
Dat is de fijne spellingscontrole die er op zit. Maar dat is wat ik bedoelde. Hebben jullie maar 5 blokken, wij hebben er 10 per jaar.


Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #795 Gepost op: 29 september 2012, 11:28:01
Kwam laatst ten sprake bij de IBT en daarbij gaf de docent het gevoel en eigen vermoeden aan dat het mogelijk Walther gaat worden. Maar dit was niet gebasseerd op enige officiele feiten. Heb zelf niet echt een voorkeur, hebben allemaal wel zo zijn voordelen en nadelen. Zal in ieder geval blij zijn als ik van de P5 af ben.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


mike

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,931
Reactie #796 Gepost op: 29 september 2012, 11:34:52
Opstelten: alle agenten met stroomstootwapen

Loopt al een apart topic over zie:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=8637.0


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #797 Gepost op: 26 oktober 2012, 15:34:54
Nieuws van het front... Er is net een persbericht naar buiten gebracht waarvan ik dacht het wel te mogen posten.

Laatste update:  26-10-2012 | 15:13
Bron:  Ministerie van Veiligheid en Justitie

 De Nederlandse politie krijgt hoogstwaarschijnlijk een nieuw pistool: de Walther P99Q. Dit maakte minister Opstelten van Veiligheid en Justitie op 26 oktober in zijn voornemen tot gunning van het nieuwe pistool voor de Nederlandse politie bekend.

Uit de aanbesteding kwam het pistool Walther P99Q van de firma Carl Walther GmbH als beste naar voren. De nieuwe aanbesteding was nodig nadat in november 2011 de overeenkomst met de winnaar van de vorige aanbesteding, de firma SIG-Sauer, werd beëindigd.

Sinds 1979 beschikt de Nederlandse politie over het pistool Walther P5 in het kaliber 9 x 19 mm. Er zijn momenteel meer dan 40.000 van deze pistolen in gebruik bij de politie, de bijzondere opsporingsdiensten en de buitengewoon opsporingsambtenaren. Het overgrote deel van deze pistolen is geleverd in de periode 1980-1983. Deze pistolen naderen dan ook het einde van hun technische levensduur.

Definitief
Als de bezwaartermijn van twee weken is verstreken, kan het voornemen tot gunning worden omgezet in een definitieve gunning. Er wordt tegelijkertijd gestart met het werven van de benodigde nieuwe holsters en patroonhoudertassen. Zo wordt in mei 2013 een start gemaakt met het omscholen van alle vuurwapendragende opsporingsambtenaren van de politie, de bijzondere opsporingsdiensten en de buitengewoon opsporingsambtenaren. De volledige omscholingsoperatie is naar verwachting in december 2014 afgerond. Voor de vervanging van het huidige dienstwapen is door de korpsen per pistool € 500 gereserveerd. De prijs van het nieuwe dienstwapen valt binnen deze begroting.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #798 Gepost op: 26 oktober 2012, 15:46:06
Dus gaat dit hem worden. Had eigenlijk ook niet anders verwacht dan dat het een Walther zou gaan worden.


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #799 Gepost op: 26 oktober 2012, 16:02:12
Ik ben totaal verbijsterd....

Een pistool kiezen zonder dat er iets aan versjterd is....

Dat kan toch niet met een Nederlands politiepistool...?
Kan niet goedkomen... moet iemand bij de vtspn een complete vlaag van verstandsverbijstering hebben gehad...

Of erger: eindelijk tot het besef gekomen dat je een wapen niet NL hoeft te maken om iets knaps te kopen. Dus een ambtenaar die logisch heeft nagedacht...

There goes the frikin' neighborhood!