Interregionale samenwerking /alarmering

Auteur Topic: Interregionale samenwerking /alarmering  (gelezen 18318 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

1300001-MR

• Senior gebruiker
Reactie #30 Gepost op: 12 maart 2010, 19:53:01
Volgens BZK de tijd tussen aankomst en effectief water op het vuur hebben.
Ik zat zelf ook nog te denken aan het meldingsproces (aanname - uitgifte)
Dank voor de toelichting. De verwerkingstijd op de RAC zal er neem ik aan ook wel op een bepaalde manier bij inbegrepen zitten?

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #31 Gepost op: 11 mei 2010, 18:32:31
KLOOSTERSTRAAT 4 BERN NL (BERN) Schoorsteenbrand PRIO 1 ROEPNAAM 9432 4752
nederhemert(korpsalarm)
neerijnen west( hoogwerker-1)
neerijnen west( hoogwerker-2)
neerijnen west( hoogwerker-3)
gms code gelderland zuid
monitor gelderland zuid

ik verbaas mij vooral over het roepnummer 9432 want bij intergemeentelijk brw bommelerwaard is geen voertuig met roepnummer 32
en brw nederhemert is 44.845 dus zou het roepnummer zijn 4845.

Opmerkelijker is de rijafstand van het redvoertuig.....Waalwijk en Den Bosch liggen toch aanzienlijk dichterbij.

Over dit onderwerp is al op diverse plaatsen geschreven. Op verzoek een apart topic om er uitgebreid over te discussiëren los van specifieke casussen.

tatuta

• NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #32 Gepost op: 11 mei 2010, 19:30:32
Wellicht hangt het samen met dit bericht:

nederhemert heeft maar 1 ts dus dan snap ik nog die 2 niet

Opmerkelijker is de rijafstand van het redvoertuig.....Waalwijk en Den Bosch liggen toch aanzienlijk dichterbij.
neerijnen west is waardenburg net over de bommelse brug
en die hw is ex demo voertuig aangeschaft door 5 gemeenten
edit
http://maps.google.nl/maps/ms?hl=nl&ie=UTF8&oe=UTF8&msa=0&msid=113003251478916197891.00048654e583598344a2c
de afstand valt nog mee
opkomst tijd beroeps vs vrijwillger is jouw punt zoals in meerdere topics. ben ik ook helemaal met jouw eens
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #33 Gepost op: 11 mei 2010, 20:23:33
nederhemert heeft maar 1 ts dus dan snap ik nog die 2 niet
neerijnen west is waardenburg net over de bommelse brug
en die hw is ex demo voertuig aangeschaft door 5 gemeenten
edit
http://maps.google.nl/maps/ms?hl=nl&ie=UTF8&oe=UTF8&msa=0&msid=113003251478916197891.00048654e583598344a2c
de afstand valt nog mee
opkomst tijd beroeps vs vrijwillger is jouw punt zoals in meerdere topics. ben ik ook helemaal met jouw eens

Dat is correct, ik begrijp het standpunt van die regio nog steeds niet als hulp binnen kortere tijd beschikbaar is. Zeker in spoedeisende gevallen waarbij mensenlevens in het spel zijn. Dit zelfde geldt voor waterongevallen waarbij men liever een duikteam van elders laat komen terwijl een beroepsploeg op steenworp afstand beschikbaar is ;)

Shave

• Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
Reactie #34 Gepost op: 11 mei 2010, 20:26:22
die 9 geeft aan dat er een korps buiten de regio gealarmeerd word. Dus een tankauto uit de provincie noord-brabant.
Dit zie je vaker in de meldingen van de regio Gelderland-zuid.

Bijvoorbeeld:
17-10-09 22:34:35 Brandweer Gelderland-Zuid MOLENVELD MILLINGEN AAN D binnenbrand bijzonder object (nader bericht: middel brand) PRIO 1 ROEPNAAM 3848 9331 3902
    0903100 Brandweer Regionaal Monitorcode
    0903272 Brandweer Regionaal DOvD Millingen aan de Rijn/Ubbergen/Groesbeek
    0903899 Brandweer Millingen aan de Rijn Korpsalarm

dit betrof dan een TS uit Duitsland.

In dit geval is het Nederhemert en Neerijnen (HW) welke opgeroepen werden. Uit andere regio's is geen voertuig gealarmeerd ;)

jordy_

• Verbannen gebruiker
  • Forum gebruiker
Reactie #35 Gepost op: 18 mei 2010, 10:59:06
afgesplitst van http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,39592.msg765416.html#msg765416

ik wil niet zeuren, maar weet iemand waarom er geen brandweer uit het Westland is gealarmeerd. naar mijn mening zou bijvoorbeeld 's-Gravezande, naaldwijk en de lier snel TP kunnen zijn.

want de pont tussen Rozenburg en Maassluis vaart 's avonds ook niet, dus die moesten al omrijden via de a15, a4 en de a20. En dat is een behoorlijke tijd.

strongbow

• Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • Don't worry, be happy!
Reactie #36 Gepost op: 18 mei 2010, 17:42:27
ik wil niet zeuren, maar weet iemand waarom er geen brandweer uit het Westland is gealarmeerd. naar mijn mening zou bijvoorbeeld 's-Gravezande, naaldwijk en de lier snel TP kunnen zijn.

Iemand een idee?
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur

Danny722

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #37 Gepost op: 18 mei 2010, 17:44:59
Iemand een idee?

Omdat het gewoon volledig is misgegaan met het te hulp roepen van een naastgelegen regio ;)

Kan in alle hectiek worden vergeten. Mag alleen niet. Nu viel er naar het schijnt toch niet zo heel veel eer meer te behalen, maar in volgende gevallen zou er zeker rekening mee gehouden moeten worden om naburige korpsen uit een andere regio op te roepen.... ::)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding

Hunter

• Senior gebruiker
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #38 Gepost op: 18 mei 2010, 18:52:05
Omdat het gewoon volledig is misgegaan met het te hulp roepen van een naastgelegen regio ;)

Mis gaan is een groot woord. Hoe hard de afspraken zijn weet ik niet, maar als er echt concrete afspraken zijn dan zou je verwachten dat "buureenheden" gewoon in de KVT staan. Dan hoef je als centralist ook niet meer na te denken of op de kaart te kijken, alles gaat automatisch conform afspraak. Uiteraard afhankelijk van de beschikbaarheid van de "buureenheden", de status daarvan is natuurlijk onbekend.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #39 Gepost op: 18 mei 2010, 18:55:03
Schijnt dat er ook wel eens brand is in Pijnacker waar ze dan bijstand uit Scheveningen halen ipv Berkel en Rodenrijs... ik denk dat het wederzijdse liefde is dat ze elkaar niet waarschuwen.  ;) :-X