Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2771836 keer)

0 gebruikers (en 28 gasten bekijken dit topic.

Piles

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,157
Reactie #4730 Gepost op: 1 mei 2011, 22:02:18
Niks mis mee toch? Rustig op de weg, genoeg tijd om terug te stappen als het nodig is.
Weet iemand waar de motor van was trouwens? Geen politie in uniform toch?


stln01

  • chemisch analist/ vrijw. bedrijfsbrandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 221
Reactie #4731 Gepost op: 2 mei 2011, 11:47:46
PRIO 1 TS HRN740 Rookmelder Roode Steen Hoorn
* Rijd met luik open aan de zijkant


Daarom de knipperende rode verlichting aan de achterzijde? Of is dat omdat de camera de ledverlichting niet goed vastlegt?
Geen signalering dat er kasten openstaan dus?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #4732 Gepost op: 2 mei 2011, 12:56:53
Via deze link ook een filmpje van een aantal voertuigen die prio 1 rijden naar de duinbrand.

ALARM COMPAGNIE KENNEMERLAND 001.AVI

Nu valt me op dat vanaf 0:33 ongeveer een man met een oranje hesje de vluchtstrook oploopt en gebaren maakt dat automobilisten naar de linker baan moeten gaan.
Ik vraag me af of dit wel verstandig is ivm schrikreactie bestuurders en veiligheid van deze beste man aangezien die bijna op de lijn staat  ;)

Hadden ze niet beter een snelheidsbeperking of baan afsluiting kunnen doen in dit geval?

De man die de gebaren maakt dat men naar rijstrook 2 moet opschuiven doet dit in mijn ogen goed. Hij begin met de tekens geevn aan de graskant van de vluchtstrook en schuift darna langzaam op naar de doorgetroken streep. Dit doet hij terwijl het steeds rustiger wordt en de mensen elkaaar gaan volgen.
De bestuurders zien als de eertse paar brandweerwagens  zijn ingevoegd ook wel dat er nog meer vtgn aankomen.

Ik zeg keurig gedaan.

Je kant je ten tweede afvragen of je dat moet doen in zulke kleding maar dat is een ander verhaal.

Een schrikreactie van de bestuurders zie ik niet.


Niels.

  • Hobby Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 732


KME

  • Gast
Reactie #4734 Gepost op: 2 mei 2011, 15:14:15
Via deze link ook een filmpje van een aantal voertuigen die prio 1 rijden naar de duinbrand.

Schitterend filmpje  O0


Dion Manschot

  • Hulpverlening Noord-Holland
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 81
  • Don't Stop Believing
    • 112NHN


sylvester1986

  • Gast
Reactie #4736 Gepost op: 2 mei 2011, 15:39:55
De man die de gebaren maakt dat men naar rijstrook 2 moet opschuiven doet dit in mijn ogen goed. Hij begin met de tekens geevn aan de graskant van de vluchtstrook en schuift darna langzaam op naar de doorgetroken streep. Dit doet hij terwijl het steeds rustiger wordt en de mensen elkaaar gaan volgen.
De bestuurders zien als de eertse paar brandweerwagens  zijn ingevoegd ook wel dat er nog meer vtgn aankomen.

Ik zeg keurig gedaan.

Je kant je ten tweede afvragen of je dat moet doen in zulke kleding maar dat is een ander verhaal.

Een schrikreactie van de bestuurders zie ik niet.
Gelukkig letten de automobilisten inderdaad goed op, want ik kan me het voorval met die motoragent bij Wognum nog goed herinneren en dat ging niet zo soepel :-X


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4737 Gepost op: 2 mei 2011, 15:48:29
Gelukkig letten de automobilisten inderdaad goed op, want ik kan me het voorval met die motoragent bij Wognum nog goed herinneren en dat ging niet zo soepel :-X

Tsja, als je het filmpje van Wognum nogmaals bekijkt zie je dat het er daar heel anders gaat ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #4738 Gepost op: 2 mei 2011, 17:00:14
Het filmpje waar het toen niet zo soepel ging

Beeldmateriaal kan als schokkend worden beschouwd


Mikey

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 345
Reactie #4739 Gepost op: 2 mei 2011, 17:01:11
Spectaculaire achtervolging van een Nederlands voertuig door de Belgische politie. Het voertuig was gevlucht bij een wegcontrole in Berendrecht (Antwerpen).
(Beelden uit '101-Unité Aérienne', RTBF-programma)

Course poursuite impressionnante en Belgique avec une Audi RS4 ! ! !