Wat ik wel weet is dat de bestuurder van het hulpverleningsvoertuig weliswaar een voortgezette rijopleiding gehad zou moeten hebben, maar die kennis hier niet in praktijk brengt. Hij moet de filmer (en de fietser) gezien hebben, maar past zijn snelheid en rijgedrag daar niet op aan (zoals wel geleerd is) en neemt de bocht erg hard. Krijgt hij een klapband of is het daar net glad dan rijdt hij de filmer hartstikke dood.
Hij gaat inderdaad vlot door de bocht, dat hoor je mij niet ontkennen. Ik zeg ook nergens dat mensen maar in schuilkelders moeten gaan liggen maar ik zie hier steeds vaker filmpjes verschijnen welke gefilmd worden vanaf riskante locaties, en in de buitenbocht van een kruising loop je gewoon risico. Ik vraag me gewoon af waarom je die plek dan op zoekt. Het is maar een hobby en het filmpje wordt er echt niet slechter op als je 5 meter verder naar links of rechts gaat staan. Dat heeft verder niets te maken met het rijgedrag van mensen met ogs.
Een beetje een overtrokken voorbeeld want ik wil ogs rijden absoluut
niet vergelijken met rally rijden, maar zoek op youtube en je ziet voldoende beeldmateriaal van auto's die uit de bocht in het publiek belanden. Het laatste wat ik hier wil zien is de OGS auto die te hard door een bocht gaat en zijn auto parkeert bovenop onze 16 jarige filmheld met zijn handycam....