Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2792230 keer)

0 gebruikers (en 29 gasten bekijken dit topic.

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #5810 Gepost op: 27 november 2011, 20:29:40
Wat ik wel weet is dat de bestuurder van het hulpverleningsvoertuig weliswaar een voortgezette rijopleiding gehad zou moeten hebben, maar die kennis hier niet in praktijk brengt. Hij moet de filmer (en de fietser) gezien hebben, maar past zijn snelheid en rijgedrag daar niet op aan (zoals wel geleerd is) en neemt de bocht erg hard. Krijgt hij een klapband of is het daar net glad dan rijdt hij de filmer hartstikke dood.
Hij gaat inderdaad vlot door de bocht, dat hoor je mij niet ontkennen. Ik zeg ook nergens dat mensen maar in schuilkelders moeten gaan liggen maar ik zie hier steeds vaker filmpjes verschijnen welke gefilmd worden vanaf riskante locaties, en in de buitenbocht van een kruising loop je gewoon risico. Ik vraag me gewoon af waarom je die plek dan op zoekt. Het is maar een hobby en het filmpje wordt er echt niet slechter op als je 5 meter verder naar links of rechts gaat staan. Dat heeft verder niets te maken met het rijgedrag van mensen met ogs.

Een beetje een overtrokken voorbeeld want ik wil ogs rijden absoluut niet vergelijken met rally rijden, maar zoek op youtube en je ziet voldoende beeldmateriaal van auto's die uit de bocht in het publiek belanden. Het laatste wat ik hier wil zien is de OGS auto die te hard door een bocht gaat en zijn auto parkeert bovenop onze 16 jarige filmheld met zijn handycam....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #5811 Gepost op: 28 november 2011, 15:28:24
Nu gaat het om de filmer, maar elke andere burger had daar kunnen en mogen staan. Wat verwacht je dan van die burgers? Dat die de schuilkelders in gaan zogauw ze een sirene horen om elk risico uit de weg te gaan? Zo werkt het niet. Het mogen voeren van OGS is uitsluitend bedoeld om een vrije doorgang te creëren, maar is geen verkapte "license to kill". Helaas zijn er nog te veel bestuurders die met OGS rijden die denken dat het laatste het geval is en die blijkbaar niet in staat zijn gevaren te herkennen en daarop te anticiperen, zoals hier ook weer te zien is.

Je hebt gelijk, echter vind ik dat je het gevaar niet moet gaan opzoeken ... Elke automobilist moet ook rekening houden met plotseling overstekende fietsers en voetgangers, óók op een provinciale weg waar je 80 mag rijden.

Het gevaar opzoeken door op allerlei gevaarlijke lokatie's te gaan staan (en dan nog voor het maken van een filmpje) moet je gewoon niet willen. Of filmer die op een lokatie blijven staan ondanks dat er een HV-voertuig met toeters en bellen aan komt en er langs wil / moet (scheiding tussen een fietspad en de rijbaan bijvoorbeeld).

Dat willen wij (als moderator's / hulpverleningsforum) ook niet en daarom hebben we al eerder aangegeven dat dergelijke filmpjes verwijderd worden.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

PingPong

• Reanimatie / AED Bediener
  • Senior gebruiker
  • Burgerhulpverlener Harlingen e.o.
    • Scannernet
Reactie #5812 Gepost op: 28 november 2011, 21:29:01
Harlingen, wereldstad! <3

Remcotjuhhh

• Senior gebruiker
    • Remco Holst Fotografie
Reactie #5813 Gepost op: 1 december 2011, 17:34:25
A1 AMBU Piket voertuig naar onbekende melding Spijkenisse

Piket / Cordinatie met onbekende melding  in SPijkenisse
Noodhulp team plus Rode Kruis BHV Verzorgende IG http://www.remcoholst.nl  http://youtube.com/Remcotjuhhh

Ruben Klein Woolthuis

• Forum gebruiker
Reactie #5814 Gepost op: 3 december 2011, 11:51:02
Hulpdiensten met spoed naar grote brand, GRIP 1 bij zonnestudio Sundays in Hoorn

Regio: 10 Noord-Holland Noord
Korps: Hoorn, NHN, Schermer
Kazerne: velen

Soort voertuig + roepnummer:
Tankautospuit HRN741
Haakarm NHN887
AMBU 10-109
OVDG 10-812
AMBU 10-184
Haakarm SHR889

Rukt uit voor soort melding: Grote Brand, Grip 1 bij zonnestudio Sundays
Maker filmpje: Ruben Klein Woolthuis (http://www.youtube.com/rubenje12)
Bijzonderheden: Grote brand, GRIP 1

skippy02

• Senior gebruiker
  • Scanman Jan
Reactie #5815 Gepost op: 3 december 2011, 12:07:18
@Ruben KW,

Mooi filmpje man.  O0
En nog belangrijker, je staat iedere keer op de goede plekken. Je loopt hierbij veel minder gevaar als wat ik in andere filmpjes nog wel eens zie. Helemaal top!  O0

Probeer wel je camera iets stiller te houden (bibberen).  ;)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.

Ruben Klein Woolthuis

• Forum gebruiker
Reactie #5816 Gepost op: 3 december 2011, 13:03:04
ik snap wat je bedoelt!!! als je mij dit een half jaar terug had laten filmen had had je gezegd: levensgevaarlijk!!!! maar ik ben erop gaan letten, waardoor het minder gevaarlijk is... bedankt voor het compliment dus!!! over dat bibberen: mijn camera stond op alle sites op een 8,5... en nu op alle sites een 6... kortom: een enorme miskoop! maar zodra ik genoeg heb koop ik een nieuwe!!! :D

Ruben Klein woolthuis

Theo

• Instr. EHBO, Instr. BLS/AED (En geïnteresseerd in een baan als Ambuchauffeur), NHT Chauffeur
  • Forum gebruiker
    • EHBO Service Nederland
Reactie #5817 Gepost op: 3 december 2011, 13:19:19
Hoor ik daar nou piepende bandjes op 1:29  ^-^ ?
De dwaas doet wat hij niet laten kan, de wijze laat wat hij niet doen kan.

Ruben Klein Woolthuis

• Forum gebruiker
Reactie #5818 Gepost op: 3 december 2011, 15:00:40
die hoor je zeker, haha! chauffeur had er zin in!

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #5819 Gepost op: 3 december 2011, 15:19:27
Probeer wel je camera iets stiller te houden (bibberen).  ;)

Ik heb hoorde een keer als TIP gebruik bijvoorbeeld het dak van een auto of muurtje als ondersteuning of leun met je
filmende hand tegen een lantarenpaal kan je mooi een bocht om filmen omdat het geleid.
Weet niet of je er iets aan hebt maar ik vond het vrij logisch klinken eigenlijk.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen