Ik had even navraag gedaan bij iemand die ik ken van het korps Harlingen, en die vertelde mij dat de ambulance wenste de brandweer zonder spoed te laten komen, maar dat de centralist er PRIO 1 van had gemaakt. Weet iemand waarom dit zou kunnen zijn?
Da's een beetje vragen naar de (on)bekende weg, dit zal vermoedelijk alleen de centralist in kwestie weten, aangezien elke inzet anders is en de bijbehorende afwegingen dus ook.
Ben ik blij dat ik daar niet woon, pfffffff. De hele straat uit bed getoetert terwijl er geen verkeer is, geen kip op straat. Zeker weten had ik klacht neergelegd; hoog nodig de wet aan te passen.
Wat een larie. Je weet nooit 100% zeker of er niemand op de weg is. Zelfde als al die fietsers die zonder te kijken met MP3 in oversteken. Je kunt wel voorrang hebben, maar je moet het ook krijgen. Een ongeluk zit in een klein hoekje en ook 's-nachts kan misschien een verdwaalde, dronken zwerver rondzwalken. Hoe fout iemand anders ook is, je hebt heel wat uit te leggen als je een aanrijding krijgt (je hoeft de veroorzaker niet te zijn) en je reed zonder OGS terwijl het een prio-1 rit is. Maargoed, dat onderwerp is al zoveel uitgekauwd op dit forum...