Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2770296 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #7540 Gepost op: 16 augustus 2013, 15:47:31
Citaat van: gerritsen link=msg=1192548 date=1376659267
Ik zou zeggen kom eens een keer meerijden, zal je zien dat het allemaal wel meevalt alles is daar wat ruimer en overzichtelijker dan dat je zo in het filmpje ziet.En dat dit een goede keuze was blijkt wel als je ziet hoe de laatste politie wagen moeite heeft om er door te komen.
Met alle respect, maar deze actie volstrekt onnodig. Waarom kunnen alle daarna komende voertuigen wel allemaal netjes via de juiste kant rijden. Waarom moest de eerste TS zonodig tegen het verkeer in rijden? Ik zie geen reden. Kun je wel overzicht  hebben, maar geen enkele weggebruiker houd rekening met spookrijdend brandweervoertuig. ::)


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #7541 Gepost op: 16 augustus 2013, 19:06:36
Hulpverleningsvoertuigen brandweer Drachten met spoed onderweg
Hulpverleningsvoertuigen van Brandweer Drachten over de stoep naar een gaslekje
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


DeMassel

  • Uitvoeringsbegeleider/Vakman verkeersmaatregelen
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 633
  • Bordenslepende AED'er
    • Fautoograaf
Reactie #7542 Gepost op: 16 augustus 2013, 19:37:59
Wat is de reden daarachter??? Ruimte is er wel om gewoon langs de auto`s te gaan.
Of zou het te doen zijn dat er bijvoorbeeld misschien een kind tussen de auto`s door  komt
-Uitvoeringsbegeleider bij Traffic Service Nederland & Hobbyfotograaf -AED-bediener / Reanimator / BHV


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #7543 Gepost op: 16 augustus 2013, 19:50:18
Ik vermoed inderdaad dat dit is gedaan om meer ruimte tussen TS en geparkeerde voertuigen te hebben.


Red Cross Medic

  • Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,176
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #7544 Gepost op: 16 augustus 2013, 20:24:45
Zoals je kunt zien is het inderdaad vrij druk qua ramptoeristen dus dit was voor de chauffeurs de veiligste route. Tevens heeft de brandweer in het verleden wel eens spiegels geramd wat je hier mee voorkomt
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge


PingPong

  • Reanimatie / AED Bediener
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,920
  • Burgerhulpverlener Harlingen e.o.
    • Scannernet
Reactie #7545 Gepost op: 17 augustus 2013, 14:38:42
Politie en ambulances met spoed naar meldingen in Amsterdam

Politie en ambulances met spoed naar meldingen in Amsterdam

Wat ik niet snap; bij het filmpje van 0:17 zie je de op het laatste een busje van de politie staan, deze had gewoon dienst. Wat ik niet snap is dat deze wagen dezelfde melding heeft opgepakt?
Harlingen, wereldstad! <3


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #7546 Gepost op: 17 augustus 2013, 15:05:28
Citaat van: MauriceHarlingen link=msg=1192766 date=1376743122
Wat ik niet snap; bij het filmpje van 0:17 zie je de op het laatste een busje van de politie staan, deze had gewoon dienst. Wat ik niet snap is dat deze wagen dezelfde melding heeft opgepakt?
Het busje op de bushalte is een normale bus, de bus die met toestemming langs komt is, gezien de achterkant, een hondengeleider. Dat zal het verschil zijn.

Bovendien komt het wel vaker voor dat het ene voertuig bij een melding staat en bezig is terwijl een ander voertuig met prio 1 langs komt onderweg naar een andere melding. ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #7547 Gepost op: 17 augustus 2013, 16:32:36
En zoals Red zegt zijn er nog 1000 mogelijkheden te bedenken waarom dat busje niet ingezet wordt, misschien zit er wel een student aan boord die zulke meldingen nog niet mag rijden, misschien is de bemanning van de bus bezig met een andere melding, misschien is het wel een bus van een ander bureau of zelfs landelijke eenheid dat - om wat voor reden - daar moet staan. Laatstgenoemde ziet de regionale meldkamer niet op AVLS.  

Kortom: redenen genoeg, maar als het busje inzetbaar was geweest en hij was daadwerkelijk het meest dichtbij zal hij ongetwijfeld zijn gestuurd.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #7548 Gepost op: 17 augustus 2013, 16:40:34
Citaat van: MauriceHarlingen link=msg=1192766 date=1376743122
Politie en ambulances met spoed naar meldingen in Amsterdam

Politie en ambulances met spoed naar meldingen in Amsterdam

Wat ik niet snap; bij het filmpje van 0:17 zie je de op het laatste een busje van de politie staan, deze had gewoon dienst. Wat ik niet snap is dat deze wagen dezelfde melding heeft opgepakt?
zie ik het goed dat de ambu op 2.00 geen spiegelflitsers (meer) heeft? Volgens mij hadden deze kleine reeks auto's allemaal spiegelflitsers.. Iemand een idee waarom deze kunnen verwijderd zijn?
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #7549 Gepost op: 17 augustus 2013, 16:43:55
Citaat van: -Volvo-34- link=msg=1192782 date=1376750434
zie ik het goed dat de ambu op 2.00 geen spiegelflitsers (meer) heeft? Volgens mij hadden deze kleine reeks auto's allemaal spiegelflitsers.. Iemand een idee waarom deze kunnen verwijderd zijn?

Volgens mij is ie gewoon kapot. Aan de rechterkant (voor de kijkers thuis links) zie ik gewoon wat knipperen.