Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2769578 keer)

0 gebruikers (en 56 gasten bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #7810 Gepost op: 28 oktober 2013, 12:48:39
Citaat van: Surveillanceteam link=msg=1214154 date=1382861321
De balk van deze wagen werkt niet. Ook tijdens spoedretour werkt deze balk nog steeds niet...

Dacht je dat ze hem effe gauw gingen maken in de tussentijd...?  :P


112NoordWestNL

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
Reactie #7811 Gepost op: 28 oktober 2013, 17:59:07
https://www.youtube.com/watch?v=91tM1kAbDyA

Ik weet niet zeker of hij in dit topic thuis hoort of dat hij verplaatst moet worden naar het juiste maar hier is TS Kwadijk 9032 Onderweg naar een stormschade in Purmerend. De 1033 5031 5032 5033 5034 6032 6033 6034 9032 Reden in Purmerend als TS I.v.m. de hevige drukte in Purmerend. De brandweer in deze regio heeft tot nu toe [17:54 28-10-13] 141 Meldingen via de pager gehad sinds 00:01 27-10-13


kuipje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Aspirant Basispolitiezorg
Reactie #7812 Gepost op: 28 oktober 2013, 21:31:22
Het viel me op dat in de regio Haaglanden vooral rond het 12 uur (ik weet niet hoe het met de rest van Nederland was) er vrij veel meldingen prio 1 werden gereden zonder dat daar een goede reden voor was. Is dit een bepaald scenario dat voertuigen bij grote calamiteiten met toeters en bellen naar in dit geval een omgevallen boompje mogen rijden? Lijkt mij niet nodig. :-\


jeugdbrandweer131

  • Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 516
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
Reactie #7813 Gepost op: 28 oktober 2013, 21:37:49
Citaat van: kuipje link=msg=1214957 date=1382992282
Het viel me op dat in de regio Haaglanden vooral rond het 12 uur (ik weet niet hoe het met de rest van Nederland was) er vrij veel meldingen prio 1 werden gereden zonder dat daar een goede reden voor was. Is dit een bepaald scenario dat voertuigen bij grote calamiteiten met toeters en bellen naar in dit geval een omgevallen boompje mogen rijden? Lijkt mij niet nodig. :-\
met prio1 zijn ze wel sneller ter plaatsen en sneller weer inzetbaar voor de volgende inzet ::)  >:D

maar even zonder dollen ik snap je punt wel O0 als een boom ligt ligt hij en gaat hij nergens meer heen dus is er met toeters en bellen heen gaan nergens voor nodig*

*uitzonderingen als er (een) perso(o)n(en) onder die boom ligt
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #7814 Gepost op: 28 oktober 2013, 21:42:49
In een stad als Den Haag heeft 't rijden met Prio 1 een grote tijdwinst. Ook als je gewoon rustig door rood gaan en niet de straatstenen eruit rijd.

Zeker wanneer er grote aantallen meldingen in de wacht staan mag er best even prio 1 gereden worden. Als je de meldingen namelijk niet bij weet te houden loopt 't op het gegeven moment uit de klauwen en gaat de volledige infrastructuur op slot. In zo'n geval is het wel logisch op gewoon rustig aan met prio door te rijden. Moeten we niet altijd gaan don, maar bij de grote stormen zoals deze  is dat misschien wel nodig.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #7815 Gepost op: 28 oktober 2013, 21:53:23
Blijft jammer dat mensen zich steeds druk kunnen maken over acties van hulpdiensten zoals het met prio1 rijden voor stormschades. Stel je eerst eens op de hoogte waarom men dat heeft gedaan, voordat je hier een oordeel gaat vellen. Voor hetzelfde geld zit er wel een goede reden achter. Er is vandaag nogal wat gebeurt namelijk. ::)


kuipje

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Aspirant Basispolitiezorg
Reactie #7816 Gepost op: 28 oktober 2013, 21:54:35
Citaat van: jeugdbrandweer131 link=msg=1214961 date=1382992669
met prio1 zijn ze wel sneller ter plaatsen en sneller weer inzetbaar voor de volgende inzet ::)  >:D

maar even zonder dollen ik snap je punt wel O0 als een boom ligt ligt hij en gaat hij nergens meer heen dus is er met toeters en bellen heen gaan nergens voor nodig*

*uitzonderingen als er (een) perso(o)n(en) onder die boom ligt
Citaat van: Luke_BNV link=msg=1214966 date=1382992969
In een stad als Den Haag heeft 't rijden met Prio 1 een grote tijdwinst. Ook als je gewoon rustig door rood gaan en niet de straatstenen eruit rijd.

Zeker wanneer er grote aantallen meldingen in de wacht staan mag er best even prio 1 gereden worden. Als je de meldingen namelijk niet bij weet te houden loopt 't op het gegeven moment uit de klauwen en gaat de volledige infrastructuur op slot. In zo'n geval is het wel logisch op gewoon rustig aan met prio door te rijden. Moeten we niet altijd gaan don, maar bij de grote stormen zoals deze  is dat misschien wel nodig.

Nou dit gebeurde niet alleen in de stad Den Haag maar ook in de dorpen er om heen. Zo kreeg de Tankautospuit van 's-Gravenzande een prio 1 naar de Vlotlaan in Monster te gaan voor een omgevallen boom. De Vlotlaan is een bedrijventerrein waar weinig verkeer rijdt. Ik zag het nut er niet van in.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #7817 Gepost op: 28 oktober 2013, 22:03:01
Citaat van: kuipje link=msg=1214973 date=1382993675
Nou dit gebeurde niet alleen in de stad Den Haag maar ook in de dorpen er om heen. Zo kreeg de Tankautospuit van 's-Gravenzande een prio 1 naar de Vlotlaan in Monster te gaan voor een omgevallen boom. De Vlotlaan is een bedrijventerrein waar weinig verkeer rijdt. Ik zag het nut er niet van in.

Misschien een idee om morgen even langs de Yp te gaan om te vragen of ze nog vacatures hebben?


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #7818 Gepost op: 28 oktober 2013, 22:09:37
Goed, de meningen vanaf de zijlijn zeer weer bekend en en daar laten we het bij voor vandaag. On topic!
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Surveillanceteam

  • Gast
Reactie #7819 Gepost op: 29 oktober 2013, 11:54:11
Brandweer Zaandam komt naar Monnickendam om te helpen bij een stormschade. Prio 1, omdat er een stormscenario van kracht was. Hierdoor kunnen er in een bepaalde tijd meer meldingen afgehandeld worden.

Prio 1 11-8052 Brandweer Zaandam met spoed naar Monnickendam voor stormschade.