Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2791161 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #8490 Gepost op: 20 juli 2014, 00:33:08
Maar hoe kunnen ze dan zo'n situatie in de opleiding meenemen? Lijkt me dat dit een erg moeilijk voor elkaar tekrijgen is... of niet?
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=

Dinges

• Senior gebruiker
Reactie #8491 Gepost op: 20 juli 2014, 01:51:25
Citaat van: silque link=msg=1284683 date=1405799749
Correct me if i'm wrong, maar zijn er niet afspraken over tegen de richting in rijden? Heb even geen zin om de brancherichtlijn te gaan doorspitten, maar ik kan me voorstellen dat die risico's tijdens dit trainingsmoment niet zijn genomen. Dit is juist een mooi leermoment.

Zeker een mooi leermoment.

De brancherichtlijn zegt:
Citaat
5.4. Tegen het verkeer inrijden
􀂃 Bij niet-gescheiden rijbanen is tegen het verkeer inrijden toegestaan, mits kortstondig en over een afstand die vrij is en te overzien. In overige gevallen is tegen het verkeer inrijden alleen onder politiebegeleiding toegestaan.
􀂃 Bij gescheiden rijbanen is tegen het verkeer inrijden slechts toegestaan na toestemming van de MKA, waarbij zeker is gesteld dat het tegemoetkomende verkeer is stilgelegd; in alle overige gevallen alleen onder politiebegeleiding.
􀂃 Bij éénrichtingverkeer straten is tegen het verkeer inrijden toegestaan wanneer de aangegeven rijrichting is geblokkeerd of wanneer sprake is van een significante tijdswinst.
Brancherichtlijn Optische en Geluidssignalen. Ambulancezorg Nederland en V&VN Ambulancezorg, 2009

In mijn regio zijn er een aantal vaste punten waar het in de spits gewoon drama is, en je enige optie tegen het verkeer in is. Uiteraard met uiterste voorzichtigheid. Zo nodig stapvoets.

En nee, geen kritiek hoor. Als de leerling eenmaal ''los'' is, de regio een beetje leert kennen (plus de knelpuntjes), dan vind hij of zij de eigen weg wel. Of het nou stukjes tegen het verkeer in is, fietspaden, trottoir, links en rechts een bermpje; regiokennis en gezond verstand. O0 (ik heb het hier uiteraard niet over autosnelwegen, dan moet het tegemoetkomende verkeer gewoon stil liggen.)

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #8492 Gepost op: 20 juli 2014, 09:51:05
Dinges, jij post hier de brancherichtlijn van de Ambulance. Die van politie is anders.

Bovendien weet ik vrij zeker dat dit bij een rijopleiding niet wordt gedaan, niet alleen vanwege de gevaarssetting maar omdat ze sowieso erg terughoudend zijn met alternatieve opties. Het grootste leermoment is het omgaan met ander verkeer, precies zoals hier gebeurt.
Ik kan me herinneren dat ik tijdens mijn rijopleiding ook niet over stoepen en fietspaden mocht.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

112NoordWestNL

• Forum gebruiker
Reactie #8493 Gepost op: 20 juli 2014, 16:02:09
https://www.youtube.com/watch?v=rgcm9f8M5rI
PRIO 1 AGS/LFO 0721, ROGS 0220, EOD, Politie en A1 OVDG 13-814 naar een Melding aan de Donaulaan Purmerend.
Mobiel gefilmd!

rickje123

• Forum gebruiker
    • Youtube
Reactie #8494 Gepost op: 20 juli 2014, 17:32:53
https://www.youtube.com/watch?v=A5lLJXR1ClI

Prio 1: Reddigsbrigade voertuig VSN-110 met spoed tijdens Rescue Vlissingen 2014.

112NoordWestNL

• Forum gebruiker
Reactie #8495 Gepost op: 21 juli 2014, 14:20:39
https://www.youtube.com/watch?v=_PwC3ffEHbU
3x Politie en de Lifeliner 1 met spoed naar de Walakker in Purmerend

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #8496 Gepost op: 21 juli 2014, 19:33:51
Waarom werd de filmer aangesproken door de agent?
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=

Red Cross Medic

• Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #8497 Gepost op: 21 juli 2014, 23:55:59
 Na contact met de filmer: Agenten wisten niet waar de lfl was geland, ze vroegen het de cameraman die plaatselijk bekend was bij de politie. Zo kon deze agent de overige auto's die kant opsturen.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge

Steven78

• Senior gebruiker
  • Terug in de medische research
Reactie #8498 Gepost op: 22 juli 2014, 00:19:23

O0

112 rotterdam-oost

• Forum gebruiker