Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden

Auteur Topic: Video's van Nederlandse HV voertuigen die prio 1 rijden  (gelezen 2771206 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

112NoordWestNL

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 304
Reactie #8610 Gepost op: 27 augustus 2014, 15:58:44
https://www.youtube.com/watch?v=O967EZuiFSw&feature=youtu.be
De rode auto zit bijna in de ambulance als hij de bocht neemt.. Ambulance 13-196 met spoed naar Woningbrand Hooft Hasselaarstraat Purmerend


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #8611 Gepost op: 27 augustus 2014, 17:53:41
Het gaat allemaal natuurlijk NET goed...

Maar nu vraag ik mij toch af... had dit bijna incident voorkomen kunnen worden?
Had die Opel eerder moeten stoppen?
Of had de ambu niet moeten gaan inhalen terwijl hij op nog geen 100 meter verderop de straat in moet?
Had de Opel bestuurder in de gaten moeten hebben dat de ambu daar in moest door naar zijn knipperlicht te kijken?

Of wel wat had er anders moeten gaan?
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #8612 Gepost op: 27 augustus 2014, 18:53:03
Het gaat prima en de Opel bestuurder heeft tijdig in de gaten dat de ambu afslaat, en de ACH spiegelt keurig. Hoezo bijna-incident? Dit is een spoedritje zoals dagelijks. De ACH stelt zich wel behoorlijk ''dwingend'' op waarmee de ruimte niet zo groot meer is, maar verder?

De ACH weet dat men de richtingaanwijzer zeer slecht waarneemt, zeker met dit zonnetje en met de overige feestverlichting aan. Tevens kijkt de VPK ook keurig mee.


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #8613 Gepost op: 27 augustus 2014, 19:14:46
Citaat van: thetwin84 link=msg=1291854 date=1409154821
Het gaat allemaal natuurlijk NET goed...

Maar nu vraag ik mij toch af... had dit bijna incident voorkomen kunnen worden?
Had die Opel eerder moeten stoppen?
Of had de ambu niet moeten gaan inhalen terwijl hij op nog geen 100 meter verderop de straat in moet?
Had de Opel bestuurder in de gaten moeten hebben dat de ambu daar in moest door naar zijn knipperlicht te kijken?

Of wel wat had er anders moeten gaan?
Vond ik niet zo handig vd ambu. Ik had er ff achter gebleven voor die paar meter.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #8614 Gepost op: 27 augustus 2014, 19:19:31
Citaat van: piet60 link=msg=1291860 date=1409159686
Vond ik niet zo handig vd ambu. Ik had er ff achter gebleven voor die paar meter.

Dan had hij achter de Mercedes moeten gaan hangen. Dan ben je een hele poos verder voordat beide bestuurders eens in de gaten krijgen dat de ambu rechtsaf wil slaan. Krijg je allerlei rare manoeuvres van beide bestuurders en sta jij als ambu dus stil.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #8615 Gepost op: 27 augustus 2014, 19:59:59
Citaat van: Dinges link=msg=1291861 date=1409159971
Dan had hij achter de Mercedes moeten gaan hangen. Dan ben je een hele poos verder voordat beide bestuurders eens in de gaten krijgen dat de ambu rechtsaf wil slaan. Krijg je allerlei rare manoeuvres van beide bestuurders en sta jij als ambu dus stil.
Inderdaad, die 2 auto's zien nu niet uit als 2 vlotte doorrijders. En soms moet je dan gewoon iets dwingender als hulpverleningsvoertuig opstellen, zeker als er dwingende spoed achter zit.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #8616 Gepost op: 27 augustus 2014, 21:07:07
Citaat van: piet60 link=msg=1291860 date=1409159686
Vond ik niet zo handig vd ambu. Ik had er ff achter gebleven voor die paar meter.

Dan krijg je mensen die stoppen en wachten tot de ambulance gaan inhalen, of ruimte proberen te maken en daardoor in de afslag gaan wachten. Been there, done that.

Ik haal ook vaak genoeg nog in vlak in voordat ik er af moet, of zet hem nog even er tussen bij een middengeleider bij tegenliggend verkeer. Je hebt dan vaak last van mensen die zoals deze langzaam door rijden en niet stoppen (wat wenselijker is). Zolang je het met beleid doet is er niets aan de hand, en als er dan contact zou zijn dan hebben we het over krasjes.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #8617 Gepost op: 27 augustus 2014, 22:41:36
Dan praat je inderdaad wel over krasjes maar ook dan staat de ambulance stil... En ik weet niet of deze na een aanrijding (ook al met weinig schade) door zal rijden omdat er verderop een hulpbehoevende is... Waarschijnlijk een 2e ambu die dan ingeschakeld word... dus heb je geen tijdwinst... maar tijdverlies...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #8618 Gepost op: 27 augustus 2014, 22:49:21
Paar krasjes vlakbij een prio 1 is telefoonnummer MKA en roepnummer geven en doorrijden. Komt de rest later wel.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #8619 Gepost op: 27 augustus 2014, 23:10:00
Citaat van: thetwin84 link=msg=1291899 date=1409172096
... En ik weet niet

BOT   ;)