Als Belgische ambulancier kom ik vrij vaak in Nederland in het kader van repatriëringen (zowel voor Belgen als Nederlanders).
Heel af en toe is het al eens voorgevallen dat de toestand van de patiënt het noodzakelijk maakt om met OGS in Nederland te rijden.
Wij bellen dan telkens zo snel mogelijk 112 in Nederland (vaak de job van de 2de chauffeur/ bijzitter die dan al vlakbij de grens een nederlands netwerk zoekt) en melden ons aan, geven de opdracht door (hiervoor geven we onze dokter en/of verpleegkundige door, die mee aan boord zitten) en in 99% van de gevallen krijgen wij dan ook de toestemming om met OGS verder te rijden. Heel uitzonderlijk zelfs al eens met een begeleiding.
Het is een kwestie van hier geen misbruik van te maken, je te gedragen als chauffeur in het verkeer zoals het hoort, en regelmatig het forum hier eens bij te houden, zodat je wat op de hoogte bent van de stand van zaken.
En we komen ook graag in Nederland, en werken ook graag voor Nederlanders (je moet eens weten waar die allemaal op vakantie gaan, daar komen we anders nooit
)