Niet genoeg levenservaring

Auteur Topic: Niet genoeg levenservaring  (gelezen 7946 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 11 januari 2004, 14:25:27
Om aangenomen te worden als centralist moet je van goede huize komen, er zijn zo veel gegadigden dat de eisen heel hoog gesteld kunnen worden.
En terecht want het is een hele moeilijke baan waar je bijzondere kwaliteiten voor moet hebben. Ook al ben je nog zo geschikt, als er maar één iemand net iets beter scoort  wordt die aangenomen :(.

Ik zou eerst beginnen bij een RB of iets dergelijks ervaring op proberen te doen. Dan in het kader van "uitwisseling"proberen een stage los te peuteren bij een AC. Van daaruit kun je misschien wat vereder.

succes.

Henk

Arlé

• Forum gebruiker
  • Ennnn uit!
Reactie #21 Gepost op: 13 januari 2004, 10:18:49
Ik weet niet hoe het bij jou in de regio zit, maar hier zit er nogal een verschil tussen een "meldkamer"  van de RB en de RAC..... En dan heb ik het niet alleen over het technische, maar een aantal branden per dag met of zonder SO's is naar mijn idee heel wat anders als wat zoekgeraakte kinderen / ouders.
Ik zeg niet dat de RB verkeerd werk doet, ze doen hartstikke goed werk, maar het verschil is wel heel groot, dus ik weet niet of ze het zouden doen, maar je bent uiteraard altijd vrij om het te proberen.

Arlé
Met vriendelijke groet, Arlé  

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 13 januari 2004, 10:39:00
Ik weet niet hoe het bij jou in de regio zit, maar hier zit er nogal een verschil tussen een "meldkamer"  van de RB en de RAC..... En dan heb ik het niet alleen over het technische, maar een aantal branden per dag met of zonder SO's is naar mijn idee heel wat anders als wat zoekgeraakte kinderen / ouders.
Ik zeg niet dat de RB verkeerd werk doet, ze doen hartstikke goed werk, maar het verschil is wel heel groot, dus ik weet niet of ze het zouden doen, maar je bent uiteraard altijd vrij om het te proberen.

Arlé

Het is het verschil tussen totaal geen ervaring en toch op dat gebied wat gedaan hebben. Alleen maar mensen aannemen die dit werk al doen kan theoretisch niet, je zal toch een keer nieuwe instroom moeten hebben.
Dus ook als buitenstaander zou je een kans moeten hebben, ook al is hij nog zo klein. Ik heb wel een keer een uitnodiging gehad om te solliciteren als operator bij de kustwacht, maar ik heb al een mooie baan.

Henk

Arlé

• Forum gebruiker
  • Ennnn uit!
Reactie #23 Gepost op: 16 januari 2004, 00:22:33
Zo dan, dat moet dan een hele goeie baan zijn...  :P

Zijn er onder ons (de lezers) overigens mensen die de laatste keer hebben gesolliciteerd bij de RAC Rijnmond??

MVG,
Arlé

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 16 januari 2004, 08:06:07

MVG,
Arlé

Ja, dan zou ik mijn AV verhuurbedrijf moeten verkopen...

Nee, geen optie!

Henk

Mario H.

• Forum gebruiker
  • Communicatie is de sleutel tot contact.
Reactie #25 Gepost op: 19 januari 2004, 23:31:43
ja die mensen zijn er. Zoals ik er weer een van ben.

/\/\ario

Zijn er onder ons (de lezers) overigens mensen die de laatste keer hebben gesolliciteerd bij de RAC Rijnmond??

MVG,
Arlé

SARwacht

• Forum gebruiker
  • Hulpverlening is MIJN ding!
    • Ouddorpse Reddingsbrigade
Reactie #26 Gepost op: 1 februari 2004, 20:36:00
Ik heb de laatste keer ook gesolliciteerd, maar helaas helaas.
Centralist Politie Meldkamer eenheid Rotterdam Verbindings-coördinator Ouddorpse Reddingsbrigade. Strandwacht ORB Ouddorp

Arlé

• Forum gebruiker
  • Ennnn uit!
Reactie #27 Gepost op: 3 februari 2004, 14:58:22
Ik heb de laatste keer ook gesolliciteerd en ben nog in de race, dus nog ff afwachten....

Arlé

The Chief

• Forum gebruiker
  • Geen mooier weer dan brand-weer
Reactie #28 Gepost op: 4 februari 2004, 09:49:01
Op korte termijn is plaats voor 2 brandweercentralisten op de regionale alarmcentrale van de brandweer Gelderland-Midden in Arnhem

(Hij is nog niet extern opengesteld, maar wie niet waagt die niet wint!)

The Chief

Mario H.

• Forum gebruiker
  • Communicatie is de sleutel tot contact.
Reactie #29 Gepost op: 20 februari 2004, 18:14:47
Hou ons op de hoogte....

/\/\ario