Zijn er (politie) mensen die ervaring hebben met de X-marker??

Auteur Topic: Zijn er (politie) mensen die ervaring hebben met de X-marker??  (gelezen 45375 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Rutger1

  • Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 150
Reactie #100 Gepost op: 8 mei 2015, 15:30:58
In de gemeente waar ik stage liep droeg elke boa, naast de wapenstok en transportboeien, ook X-Marker aan de koppel. Ook de stagiares werden uitgerust met X-Marker.

Ik heb het zelf niet gebruikt, dus ik kan je niks vertellen over de werking ervan. Wel had ik het idee dat het afschrikt, vooral bij de jeugd. Wij droegen de spray dan ook in een houder, welke lijkt op het wel bekende Peter Jones model.
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #101 Gepost op: 8 mei 2015, 17:33:42
Ik ben wel benieuwd of het spuiten van de kleurstof in iemands gezicht hem volgens 27 sv verdachte maakt. Overigens ben ik van mening dat het niet de bedoeling moet zijn om een x-marker te dragen omdat het op pepperspray lijkt.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #102 Gepost op: 8 mei 2015, 17:44:32
Citaat van: Sesamzaadje link=msg=1349151 date=1431099222
Ik ben wel benieuwd of het spuiten van de kleurstof in iemands gezicht hem volgens 27 sv verdachte maakt.
Je zal op zoek moeten naar een wetsartikel waar het onder zou kunnen vallen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #103 Gepost op: 8 mei 2015, 17:56:47
Citaat van: Sesamzaadje link=msg=1349151 date=1431099222
Overigens ben ik van mening dat het niet de bedoeling moet zijn om een x-marker te dragen omdat het op pepperspray lijkt.

Krijg toch vaak het gevoel dat het daarom te doen is, met het hierboven genoemde holster is bovendien het verschil voor de burger niet te zien. Dat zie je dan vervolgens terug bij allerlei organisaties.. van beveiligers tot het rode kruis.  ::)


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #104 Gepost op: 9 mei 2015, 09:56:01
Citaat van: Red link=msg=1349154 date=1431099872
Je zal op zoek moeten naar een wetsartikel waar het onder zou kunnen vallen.

Ik bedoel het meer in de zin dat als een persoon bij iemand met de x-marker in zijn gezicht spuiten, en die persoon loopt vervolgens met dat blauwe gezicht over straat. Dan vraag ik me toch heel erg af of die persoon dan wel verdachte is. Iedereen kan die vloeistof namelijk zomaar in je gezicht spuiten.

Citaat van: -Joost- link=msg=1349159 date=1431100607
Krijg toch vaak het gevoel dat het daarom te doen is, met het hierboven genoemde holster is bovendien het verschil voor de burger niet te zien. Dat zie je dan vervolgens terug bij allerlei organisaties.. van beveiligers tot het rode kruis.  ::)

Tja ik vind het toch wel erg stom als je zoiets gaat kopen omdat het op pepperspray lijkt.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #105 Gepost op: 9 mei 2015, 10:00:10
Nee. Iemand die als smurf over straat loopt is geen verdachte  ::).

Heb je net een melding gehad dat een meisje aangerand is en haar belager heeft bespoten met een blauwe spray, dan wordt het anders....
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #106 Gepost op: 9 mei 2015, 10:41:46
Citaat van: -Joost- link=msg=1349159 date=1431100607
Krijg toch vaak het gevoel dat het daarom te doen is, met het hierboven genoemde holster is bovendien het verschil voor de burger niet te zien. Dat zie je dan vervolgens terug bij allerlei organisaties.. van beveiligers tot het rode kruis.  ::)
Ik weet niet wat iemand van het Rode Kruis hiermee moet. Slachtoffers triëren?

Hoop niet voor hem/haar dat deze dit draagt en zal als collega zeker hier iets van zeggen.
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


HTVP Amersfoort

  • Aspirant hoofdagent Politie eenheid Midden Nederland, ex Marechaussee,
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 58
Reactie #107 Gepost op: 10 mei 2015, 17:43:54
Citaat van: Rutger1 link=msg=1349124 date=1431091858
In de gemeente waar ik stage liep droeg elke boa, naast de wapenstok en transportboeien, ook X-Marker aan de koppel. Ook de stagiares werden uitgerust met X-Marker.

Ik heb het zelf niet gebruikt, dus ik kan je niks vertellen over de werking ervan. Wel had ik het idee dat het afschrikt, vooral bij de jeugd. Wij droegen de spray dan ook in een houder, welke lijkt op het wel bekende Peter Jones model.

In welke gemeente liep je stage?
Alles wat ik zeg is mijn mening en is niet te koppelen aan een organisatie.


Rutger1

  • Integrale Handhaving
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 150
Reactie #108 Gepost op: 10 mei 2015, 18:43:05
Citaat van: HTVP Amersfoort link=msg=1349474 date=1431272634
In welke gemeente liep je stage?

Een gemeente in Brabant. Welke gemeente ga ik hier niet plaatsen, sorry. ;)
- Werkzaam als Integraal Handhaver (BOA domein I) - Voormalig horecaportier en HTV-P student  Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel


Job45

  • EHBO - VPK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #109 Gepost op: 10 mei 2015, 20:45:22
Citaat van: Vider link=msg=1349248 date=1431160906
Ik weet niet wat iemand van het Rode Kruis hiermee moet. Slachtoffers triëren?

Hoop niet voor hem/haar dat deze dit draagt en zal als collega zeker hier iets van zeggen.
Ja, voor iedere hulpverlener een zwarte, rode, gele en groene.

*BAM* T1, *BAM* T2, *BAM* T1
 0098 O0
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel.