Kleding inkoop

Auteur Topic: Kleding inkoop  (gelezen 10470 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Marc

• Forum gebruiker
Reactie #20 Gepost op: 3 januari 2006, 17:49:36
Korelev,.

Neem even contact met me op via de mail of via een pm etje,.Ik ben namelijk ook bezig met magazijn beheer,.sinds kort en we zijn druk bezig een systeem op te zetten
Beheer jij alleen de kleding of ook andere zaken.

gr
Marc

Pl@nner (voorheen sigmaatje)

• Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
  • Take a step toward emergency preparedness
Reactie #21 Gepost op: 3 januari 2006, 21:24:45
Dan pakken ze toch het woord NRK af !

Den haag intereseert het echt niks hoor  het is alleen dat je in een eigen pak niet mee mag doen aan de 4daagse of zulk soort evenmenten. Als er mensen van ons naar dat soort evenementen gaan dan lenen we gewoon een pak bij het magazijn van het nrk.

Ik heb anders (met een collega uit Kampen) (als chauffeur/ blarenprikker) gewoon in het uniform gelopen wat onze hele afdeling nu draagt.
En dat is niet het "standaard" uniform maar een uniform van (voormalig) G&S.
Die werkhemden zitten geweldig lekker en die jas doet het ook niet slecht.  ;)
Daar is tijdens de 4-daagse alleen maar met bewonderende blikken naar gekeken.
Sterker nog, we zijn als RK delegatie naar het EK hulpverlening geweest samen met mensen uit Den Haag. Zie onderstaande foto.
(van voor en achterkant)
Zou er dan niet problemen zijn geweest als het echt niet mag  :-\

[verwijderd door de beheerder]
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R

Martijn van Mourik

• Gast
Reactie #22 Gepost op: 4 januari 2006, 13:32:35
Die kleding ziet er idd erg goed uit! Heb je ook een goede foto van de jas?

• Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
Reactie #23 Gepost op: 5 januari 2006, 20:48:24
geloof het wel,
zal even zoeken tussen de ruim 1000 foto's die we hebben gemaakt op het EK.

;D :o ::)
Arjan * Planner professionele Verkeersregelaars. * Instructeur EFR Emergency First Response *Hulpverlener, AED-er,    en chauffeur op de PAM bij het R

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 6 januari 2006, 13:18:31
mooi pak het lijkt veel op het andere pak  ;) wat kost dat  ??

Pim de Ruijter

• Gast
Reactie #25 Gepost op: 6 januari 2006, 19:12:10
Ik heb anders (met een collega uit Kampen) (als chauffeur/ blarenprikker) gewoon in het uniform gelopen wat onze hele afdeling nu draagt.
En dat is niet het "standaard" uniform maar een uniform van (voormalig) G&S.
Die werkhemden zitten geweldig lekker en die jas doet het ook niet slecht.  ;)
Daar is tijdens de 4-daagse alleen maar met bewonderende blikken naar gekeken.
Sterker nog, we zijn als RK delegatie naar het EK hulpverlening geweest samen met mensen uit Den Haag. Zie onderstaande foto.
(van voor en achterkant)
Zou er dan niet problemen zijn geweest als het echt niet mag  :-\

Heb het tijdens de vierdaagsefeesten inderdaad bij jullie gezien, ziet er netjes uit, ook goed herkenbaar. Persoonlijk vind ik het net iets 'strakker' dan de gewone witte polo.

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #26 Gepost op: 10 januari 2006, 10:43:50
Hi Joffry,
Een aantal dingen haal je volgens mij door elkaar (ik kan het mis hebben natuurlijk). Als individuele vrijwilliger ben je geen lid van het Rode Kruis, dat word je pas als je contributie betaalt. Daarnaast heb je als vrijwilliger een vrijwillgersovereenkomst getekend (dat zou zo moeten zijn, das men ook verplicht te doen namelijk) waarin o.a. staat dat het vrijwilligersregelement van toepassing is, waarin weer o.a. staat dat je je zult houden aan de regels van het Nederlandse Rode Kruis.
Ten tweede zeg ik nergens dat ik het eens ben met dit gegeven, ik geef alleen maar de feiten en regels zoals ze bestaan en door de besturen van de verschillende afdelingen zijn geaccepteerd toen men als afdeling lid werd van het NRK.
Daarnaast vraag ik me af waarom het geen fijne diagnose is als je je aan de regels houdt die gesteld worden? Das hetzelfde als dat ik zeg dat het niet fijn is dat jij stopt voor rood licht omdat dit zo is afgesproken door ons allemaal (in casu de volksvertegenwoordiging) terwijl ik vind dat dit onzin is....

Kritiekloze volgzaamheid vind ik namelijk zeer ongezond en dat slaat dan vooral op de afdeling die voor de vrijwilligers op moet komen en voorwaarden moet scheppen. Ik heb gelukkig nog nooit een dergelijke vrijwilligersovereenkomst getekend dus aan de onzin die het LB verzint heb ik in die zin maar weinig boodschap.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

SIGMA-boy

• Gast
Reactie #27 Gepost op: 11 januari 2006, 12:33:38
Die kleding ziet er idd erg goed uit! Heb je ook een goede foto van de jas?

Check www.vandeputtemedical.nl zij verkopen ook RK kleding

trouwens, wij van afdeling WMZ hebben de nieuwe jassen van G&S in gebruik (piloten jack's) echt ideaal!! veel beter dan die oude parka!!

• Plannen is een ambacht
  • Senior gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 11 januari 2006, 12:42:34
Daar komt onze kleding vandaan  ;)

Arjan

sigmash

• Gast
Reactie #29 Gepost op: 11 januari 2006, 20:38:13
Ik zit in een meer Den Haag getrouwe afdeling, niet zozeer omdat ze zo volgzaam zijn maar meer omdat men niet beter weet... Ruimte voor eigen initiafief dus ! Ik heb de G&S Rode Kruis kleding dus particulier aangeschaft, rechtstreeks bij G&S niet via VandePutte.

Eerst de fleeze-trui met de goede reden dat ik met de wollen trui niets kan ivm allergie.
2 jaar terug de pilotjack omdat deze een veel beter pasvorm heeft dan de parka. Ik gebruik ze beide, de pilotjack voor de zomer en de parka als winter/regenjas.
Afgelopen jaar heb ik hier gevraagd naar de broek of deze inderdaad beter is en of het niet opviel, want ik help ook wel eens uit bij andere afdelingen en dan zul je maar een zeurkous tegenkomen... Ik heb deze uiteindelijk besteld en meteen de stoute schoenen aangetrokken en ook het werkhemd besteld.

De broek heeft exact dezelfde kleur als de KLM-broek dus dat valt echt niet op. Je kunt bij bestelling zelf aangeven welke opdrukken je wilt: ik heb een rood kruis logo op de rechter dijbeenzak laten zetten. Dus exact dezelfde look als de KLM-broek, je bent ermee gewoon eenheid van uniform met collega's. De reflectie strepen zitten iets lager (waar ze wel horen) dat valt ook niet gauw op. De enige opmerking, die ik van een collega kreeg was hoe het kon dat ik WEL een linker dijbeenzak had ?? Dat is een groot voordeel, evenals de kwaliteit van het stof en de pasvorm.

Het hemd is een ander verhaal, als je als eenheid voor een witte polo gaat val je hiermee uit de toon. Binnen de eigen afdeling heeft vindt men dit geen bezwaar, het is naar eigen keuze wit, rood of grijs. De ene heeft wel de bodywarmer aan over de polo de ander niet en er zijn er ook nog met oude geheel grijze werkhemden etc. Ik heb alleen maar positieve reacties ontvangen op het rood/grijze werkhemd, zowel van collega's als publiek. Het ziet er keurig uit: een stoere proffesionele uitstraling.