Grensoverschrijdend samenwerking ambulancezorg.

Auteur Topic: Grensoverschrijdend samenwerking ambulancezorg.  (gelezen 15114 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

miv

• Gast
Gepost op: 21 december 2005, 12:13:24
wat vinden jullie hiervan, hoe NL het heeft opgelost:

DOETINCHEM - De provincie Gelderland betaalt mee aan apparatuur voor een Duitse ambulance. Hierdoor kunnen inwoners van de grensstreek bij Dinxperlo voortaan hulp krijgen van een Duitse ziekenwagen.
De provincie hoopt dat het zo makkelijker wordt om een ambulance op tijd bij een noodsituatie te krijgen.

Nu moet een ambulance voor Dinxperlo uit Doetinchem komen. Hulp komt dan nog wel eens te laat.

Bron: Tv Gelderland

(afstand dinxperlo-doetinchem 25 km, (ambu uit doetinchem als ambu varrseveld al weg is. )

dit is de ambu (uit bocholt, 10 km, heb geen foto van ambu anholt 3 km)

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #1 Gepost op: 21 december 2005, 13:32:52
Tja, een extra ambulancepost is te duur dus...
Naja, niet de slechtste oplossing vind ik.
Arts  www.alphalog.nl

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #2 Gepost op: 21 december 2005, 14:51:56
Goede oplossing, dit soort samenwerkingsverbanden bestaan overigens al langer aan de oost en zuid grenzen.
De inzet van de MUG in Zeeland is daar een mooi voorbeeld van.
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #3 Gepost op: 21 december 2005, 20:10:20
Ik zie Tatujordi al langs de kant van de weg staan met z,n videocamera  ;D

miv

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 21 december 2005, 21:10:05
word wel een keer tijd ja van een update van zijn site. haha ;)

Zeeuw

• Forum gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 21 december 2005, 23:04:04
:-* prima het maakt niet uit waar de zorg avndaan komt als die maar komt. Ik hoop dat de ambu mensen wel twee talig zijn ::)

ikkuh

• Forum gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 22 december 2005, 01:06:44
wat vinden jullie hiervan, hoe NL het heeft opgelost:

DOETINCHEM - De provincie Gelderland betaalt mee aan apparatuur voor een Duitse ambulance. Hierdoor kunnen inwoners van de grensstreek bij Dinxperlo voortaan hulp krijgen van een Duitse ziekenwagen.
De provincie hoopt dat het zo makkelijker wordt om een ambulance op tijd bij een noodsituatie te krijgen.

Nu moet een ambulance voor Dinxperlo uit Doetinchem komen. Hulp komt dan nog wel eens te laat.

Bron: Tv Gelderland

(afstand dinxperlo-doetinchem 25 km, (ambu uit doetinchem als ambu varrseveld al weg is. )

dit is de ambu (uit bocholt, 10 km, heb geen foto van ambu anholt 3 km)

Komt alleen maar de Rettungswagen of ook de notarzt ?
als alleen maar de Rettungswagen komt dan kunnen ze niet de zelfde zorg bieden als een Nederlandse ambulance.

miv

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 22 december 2005, 10:21:36
net in me straat, 5 min geleden, met spoed ambu, De duitse, alleen ambu. maar dat van de nottarts weet ik dus niet.
\

Alle hap voertuigen krijgen een appaartje in voertuig, zodat cpa kan zien waar deze voertuigen bevinden. zodat deze bij bv. asst, reanimatie en dergelijke ook gestuurd kunnen worden (ipv 2e ambu). ook word de auto van de Notartz over de grens bij dinxperlo voorzien van zon apparatje, zodat ook deze auto kan worden gestuurd direct door de nederlandse cpa. aldus de gelderlander.

lijkt mij heeeel goed nieuws, (apparaten worden in januari 2006 ingebouwd)

tatujordi

• Verpleegkundige beademingsafdeling
  • Forum gebruiker
    • Ambulancesite.nl
Reactie #8 Gepost op: 27 december 2005, 12:58:23
hallo allen

was een weekend weg vandaar dat ik niet antwoorde

voor de ambulancefilmpjes veranderd er niets want in de duitse ambu is een paar weken geleden ook C2000 ingebouwd heb nu al een aantal keer mee gemaakt dat de duitse ambu hier in dinxperlo komt ook bij een reanimatie komt er 1 nederlandse en 1 duitse ambu

ook bij een ongeval komt de duitse ambulance soms hier

jordi

strongbow

• Iets met een grote gele bus
  • Senior gebruiker
  • Don't worry, be happy!
Reactie #9 Gepost op: 28 december 2005, 08:31:41
Alle hap voertuigen krijgen een appaartje in voertuig, zodat cpa kan zien waar deze voertuigen bevinden. zodat deze bij bv. asst, reanimatie en dergelijke ook gestuurd kunnen worden (ipv 2e ambu). ook word de auto van de Notartz over de grens bij dinxperlo voorzien van zon apparatje, zodat ook deze auto kan worden gestuurd direct door de nederlandse cpa. aldus de gelderlander.

lijkt mij heeeel goed nieuws, (apparaten worden in januari 2006 ingebouwd)

Hoi Miv,

In welke "editie" van de Gelderlander staat dit dan?
Rust zal je redden....  BLS/AED/PBLS instructeur