Bedrijfsbrandweer in attractieparken

Auteur Topic: Bedrijfsbrandweer in attractieparken  (gelezen 2834 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

MiKo

• Manschap B, brandweerchauffeur/pompbediener, verkenner gevaarlijke stoffen
  • Forum gebruiker
Gepost op: 22 december 2005, 09:32:47
Misschien is het al een keer eerder gevraagt.

Maar ik ben erg benieuwd welke attractieparken in Nederland een eigen (bedrijfs) brandweer hebben, en wat voor voertuigen ze hebben.
Ik weet dat de Efteling in Kaatsheuvel een eigen korps heeft. Deze bestaat uit een Tankautospuit, PM en een dienstauto.

Groeten,
Michiel  :)

Securifire

• Forum gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 22 december 2005, 12:19:23
Enige jaren geleden deze foto's gemaakt bij de bedrijfsbrandweer van de Efteling.

miv

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 22 december 2005, 14:37:04
heeft de efteling ook een eigen ambu? word deze voltijd bemand, of door de brandweer? of rijd deze ook andere cpa ritten?

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3 Gepost op: 22 december 2005, 14:59:25
regio efteling haha
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

MiKo

• Manschap B, brandweerchauffeur/pompbediener, verkenner gevaarlijke stoffen
  • Forum gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 22 december 2005, 15:50:39
Ja, de Efteling heeft zijn eigen ambulance. Door wie het voertuig gereden wordt, weet ik niet. Want zover ik weet staan er op het park twee EHBO posten waar volgens mij ook artsen werken.
Twee jaar geleden heb ik gezien dat er ook een ambulance van buiten de Efteling bij een onwelwording kwam. Volgens mij werd deze patiënt vervoerd naar het ziekenhuis met de ambulance van het park.

Groet,
Michiel

RalfW

• Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 22 december 2005, 16:38:41
moet een bedrijfsbrandweer ook voldoen aan de stripingseisen van BZK?

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 22 december 2005, 16:49:33
op de site van BZK staat dat alle brandweer er aan moet voldoen, ook bedrijfsbrandweer

Met de introductie van de huisstijl Brandweer is tevens het "brandweerveld" beschreven. Hierbij is vastgesteld dat naast de Directie Rampenbeheersing en Brandweer van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en de regionale en gemeentelijke brandweerkorpsen -als bedoeld in de Brandweerwet 1985- de volgende organisaties tevens tot het "brandweerveld" behoren:

* De brandweerorganisaties op burgerluchtvaartterreinen als bedoeld in artikel 2 van de Brandweerregeling burgerluchtvaartterreinen.
    * De brandweerorganisaties op een militair terrein.
    * De bedrijfsbrandweerorganisaties als bedoeld in artikel 13 van de Brandweerwet 1985.
    * De bedrijfsbrandweerorganisaties die naar het oordel van B en W van de gemeente waarin het bedrijf is gelegen voldoen aan de normen die genoemd in de bijlage onder punt 1 bij de Brancherichtlijn optische en geluidssignalen brandweer (zie zgn. NVBR norm bedrijfsbrandweren).

Met het beschrijven van het brandweerveld zijn ook de nader genoemde organisaties gerechtigd de huisstijl inclusief striping te gebruiken. Hierdoor is de behoefte ontstaan om de vorm van de toepassingen nader voor deze groep te beschrijven.

Uitgangspunt:

De vorm van de toepassngen mag het intellectueel recht van de striping brandweervoertuigen niet aantasten.

Uitvoering:

Voor de brandweerorganisaties bedoeld in punt 1 sub a, c en d:

* de striping wordt conform het handboek striping (laatste digitale versie) aangebracht waarbij in de tekst in plaats van de gemeente naam de bedrijfsnaam wordt ingevoegd.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !