Brandweervoertuigen van de Amerikaanse strijdkrachten.

Auteur Topic: Brandweervoertuigen van de Amerikaanse strijdkrachten.  (gelezen 62850 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

ffdh112

  • Gast
Reactie #220 Gepost op: 7 februari 2006, 16:37:18
hier nog eentje

Dit is inderdaad de camo kleur,leuk om de zelfde voertuigen in verschillende kleuren te zien


FirePol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,371
Reactie #221 Gepost op: 7 februari 2006, 17:19:34
Ik heb nog een mooie plaat van de site van American La France gevist van een O-10 met zijn luiken open.



ffdh112

  • Gast
Reactie #222 Gepost op: 7 februari 2006, 23:09:27


fotograaf onbekend-gevonden op het internet!!!!!

Een nieuw type P26 in de camo uitvoering

zover ik weet gebruiken ze nu 2 type's,kan iemand mij hierover bij praten?


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #223 Gepost op: 7 februari 2006, 23:30:21
Volgens mij zit hier ook wel wat uwer gading bij:

http://www.garbee.net/~cabell/photos13.htm

(Ik had de link nog niet voorbij zien komen, excuus als die al wel op het forum heeft gestaan)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #224 Gepost op: 8 februari 2006, 09:08:47
Bedankt Maarten

dit heeft meteen een viertal foto's opgeleverd die wel leuk zijn om hier te laten zien met iets meer informatie erbij. via deze site kwam in op een site van de veteranen van Sembach AFB in West-Duitsland terecht. hierop stonden een tweetal foto's met de inmiddels een paar keer hier op deze topic genoemde Magirus-Deutz Rundhaubers. onderander deze foto van een crash met een North American F86D Sabre welk een belly landing maakte en waar op de foto een Magirus-Deutz Rundhauber bluseenheid is te zien.

[verwijderd door de beheerder]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #225 Gepost op: 8 februari 2006, 09:13:25
de andere foto met daarop een Rundhauber is deze foto uit 1955 van de brandweerkazerne in het hoofdgebouw. voor de deuren staan van links naar rechts de volgende voertuigen.
een Magirus-Deutz Rundhauber autospuit
een O-10 crashtender
een Mack class 530 autospuit
en een tweetal gele Willy's jeeps welk als platform en follow-me wagens gebruik werden.

[verwijderd door de beheerder]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #226 Gepost op: 8 februari 2006, 09:18:05
in 1960 maak een andere fotograaf deze foto van het hoofdgebouw van Sembach AFB met daarin de brandweerkazerne. van onder de vleugel door van een Douglas C47A Dakota zien we het gebouw met daarvoor een blauwe Dodge M37 truck, een O-10 crashtender en een Mack class 530 autospuit van de brandweer en achteraan staan een tweetal Volkswagen bussen die de platform en follow-me taak overgenomen hebben van de twee Willy's jeeps.

[verwijderd door de beheerder]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #227 Gepost op: 8 februari 2006, 09:23:54
de laatste leuke foto afkomstig van de website van de Sembach veteranen is deze foto van een Sikorsky H19B (civiele aanduideling S55) reddingshelicopter. de oranje geschilderde delen op deze aluminium geschilderd helicopter gaven aan dat deze helicopter een reddingstaak had en onderdeel was van de Search And Rescue was. primaire taak was het redden van bemanningen welk neergestort waren en deze in veiligheid brengen. daarnaast had men een gewondenvervoer taak ernaast. deze helicopters zijn nooit ingezet bij de brandblusbestrijding zo als de Kaman HH43 Huskie helicopter.

[verwijderd door de beheerder]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


FirePol

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,371
Reactie #228 Gepost op: 8 februari 2006, 18:09:21
Ik heb nog wat foto's van voertuigen gevonden welke in camo rondrijden
foto's komen van het net!!



louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #229 Gepost op: 8 februari 2006, 19:35:57
deze International trekker met zgn. F7 schuimtankoplegger stond ook ooit op Myrtle Beach AFB. deze in 1971 op de foto gezette eenheid werd o.a. gebruikt om een schuimtapijt op de landingsbaan te leggen. achterop de tankopbouw is de motorpompunit te zien en achterop de ingeklapte schuimspuitboom maar mee het schuim als een deken over de landingsbaan werd gelegd. wat opvalt is dat de schuimtankoplegger rood van kleur is maar dat de trekker gewoon legergroen is ipv rood of luchtmachtblauw.

nog een foto van zo eenheid gevonden getrokken dit keer door een rode International trekker uit 1975. deze deed ooit dienst bij de Delaware Air National Guard (ANG). verder verhaal is het zelfde als bij de andere foto.  

[verwijderd door de beheerder]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief