0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.
Kleuren zien en onderscheidenJe moet kleuren kunnen zien en onderscheiden. Tijdens de medische keuring wordt er, aan de hand van de Ishiharatest en eventueel de HRR test, gecontroleerd of je aan de eisen voldoet. Deze test moet met positief gevolg worden afgelegd.
Kleuren zien en onderscheiden– het kunnen onderscheiden van die kleuren die voor de functie van belang zijn: goede score op HRR-test of Ishihara-test; bij twijfel de Farnsworth D15-test
Hoi iedereen, ik heb op dit forum een keer een post gezien, en dan om precies te zijn deze van MaartenQ: https://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,96025.msg1432624.html#msg1432624 En ik vroeg mij af of hier ook nog andere mensen zijn die dezelfde ervaring hadden. Ik heb namelijk hetzelfde probleem wanneer het gaat om kleuren (HRR en ishihara test zijn moeilijk, maar kan buiten wel gewoon kleuren onderscheiden: groene auto gele auto, rode jas bruine jas, enz.) maar wanneer ik contact opneem met werving & selectie zeggen ze dat hun niks weten over een test met elektriciteitsdraadjes, en dat bij hun alleen maar de HRR en ishihara test bekend is, terwijl voor mij zo'n test met die elektriciteitdraadjes makkelijk te doen is. Dus wil graag weten of er mensen zijn met een vergelijkbare ervaring.Bedankt!
Van kombijdepolitie.nlDit is ook wettelijk vastgelegd in regelgeving. Regeling aanstellingseisen politie 2002 bijlage 5:Meer smaken zijn er helaas niet. Je zou nog wel naar een niet executieve functie kunnen kijken, zoals meldkamercentralist of ict-expert. Daarvoor wordt er over het algemeen helemaal niet op kleur getest.
Bijzonder dat we onze testen gaan aanpassen aan de ongeschikte kandidaten. Als er een overval is gepleegd en ik moet uitkijken naar een persoon in een rode trui dan is het wat onhandig dat mijn collega de auto uitspringt en zijn/haar wapen richt op een persoon in een groene of grijze trui..