Uit de media 2006

Auteur Topic: Uit de media 2006  (gelezen 373260 keer)

0 gebruikers (en 21 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1670 Gepost op: 18 september 2006, 22:39:54
http://www.haarlemsdagblad.nl/nieuws/regionaal/haarlemmermeer/article910550.ece?secId=589

Verdachten tientallen branden langer vast

Gepubliceerd op 15 september 2006, 17:41
oude wetering -

Het voorarrest van de 21-jarige man uit Weteringbrug die vorige week werd opgepakt voor betrokkenheid bij de schuurbranden in Oude Wetering en omgeving is deze week met drie maanden verlengd. Hij zal dus in ieder geval tot zijn berechting achter slot en grendel blijven. Zijn vermeende handlanger, een 20-jarige man uit Oude Wetering, blijft in elk geval tot komende woensdag in de cel.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #1671 Gepost op: 19 september 2006, 10:25:52
Zeshonderd liter diesel op A16
AMSTERDAM - Een vrachtwagen met diesel is dinsdagochtend gekanteld op de parallelbaan van de A16, de oostelijke rondweg van Rotterdam richting Breda. Er ligt zeker zeshonderd liter bij de afrit Feijenoord, die is afgesloten. Het verkeer ondervindt hinder en wordt omgeleid. Dat meldt een politiewoordvoerder.
De chauffeur is afgevoerd naar een ziekenhuis, hij heeft waarschijnlijk een gebroken arm. Het ongeluk gebeurde iets voor 07.30 uur. Rond 08.30 uur wordt de dieseltank leeggepompt met een vacuümpomp. Wanneer de vrachtwagen van de weg wordt gehaald, is nog niet bekend.
www.nu.nl


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1672 Gepost op: 19 september 2006, 15:43:58
http://www.ad.nl/rotterdam/zuidrand/article641037.ece

Insluiper vlucht: voet gespiest

RIDDERKERK - Johan Pors uit Ridderkerk heeft een wel heel ongewoon weekeinde achter de rug.


De Rijsoordenaar, woonachtig aan de Rijksstraatweg, betrapte in de nacht van zaterdag op zondag een insluiper. Die ontdekking zou leiden tot een bizar incident.

,,Ik lag in bed nog een boek te lezen,’’ zegt Pors. ,,Mijn aandacht werd getrokken door geluiden bij ons uit de tuin. Ik was benieuwd en besloot poolshoogte te gaan nemen.’’

Pors ging naar het toilet, van waar hij goed zicht had op de zijkant van zijn woning, waar de geluiden van afkomstig waren.

,,Daar zag ik iemand in mijn tuin lopen. Toen die persoon door had dat hij gezien was, zette hij het op een lopen.’’

Het duurde maar een fractie van een seconde, toen Pors een behoorlijk kabaal hoorde. ,,Tja, het had iets weg van iemand die struikelde. Ik heb toen meteen 1-1-2 gebeld met de mededeling dat er een insluiper bij mij in de tuin zat.’’

Pors toog vervolgens zelf naar buiten in een poging de verdachte persoon aan te houden.

Ver hoefde hij daar voor niet te zoeken. ,,Ik zag de man op de Rijksstraatweg hinkelen. Blijkbaar had hij zich pijn gedaan.’’

Pors is momenteel bezig met de bouw van een nieuwe berging naast zijn huis. Daarvoor is afgelopen week beton gestort. Op het terrein ligt nog wat rommel van de betonvlechters. ,,Blijkbaar is de man bij het vluchten gestruikeld en is op betonijzer gaan staan. Dat zat door zijn voet. Erg ver had hij dus niet gekomen.’’

Een ambulance werd gebeld, maar die weigerde aanvankelijk de man mee te nemen. ,,De brandweer moest eerst maar eens komen om het ijzer weg te zagen. Dat is ook gebeurd. Vervolgens is de man met het ijzer dat nog in zijn voet zat naar het ziekenhuis vervoerd.’’

Pors doet luchtig verslag van het bizarre voorval, maar hij is wel degelijk geschrokken.

,,Ik en mijn gezin slapen wel iets minder goed. Want wat deed die man midden in de nacht in mijn tuin. Hij kwam geen bossie bloemen brengen. Je voelt je er toch wat onveiliger door.’’


Michelle1983

  • Gast
Reactie #1673 Gepost op: 19 september 2006, 15:52:28
Dodelijke aanrijding bij Hoek
  
Hoek, 19-09-2006 • Dinsdag om 09.45 uur vond op de N61 / Middenweg een frontale aanrijding plaats tussen twee auto’s. Hierbij kwam een bestuurster uit de gemeente Sluis om het leven. Drie kinderen die bij haar in de auto zaten raakten bekneld en zwaargewond. De weg werd afgezet en er kwamen twee traumaheli’s ter plaatse.

Vanmorgen rond 09.45 uur vond op de N61 in Hoek, ter hoogte van De Braakman, een frontale aanrijding plaats.

Een 21-jarige onderwijzeres van een school uit de gemeente Sluis reed, met vier leerlingen, in haar auto. Op de N61 werd haar auto frontaal aangereden door een tegenligger. Deze vrouw, een 53-jarige Middelburgse, kwam met haar rechterwiel in de berm terecht. Door een stuurcorrectie die zij maakte kwam haar auto op de verkeerde weghelft terecht en kwam hier in aanrijding met de auto van de onderwijzeres.

De 21-jarige vrouw was op slag dood. Twee meisjes, van 10 en 11 jaar oud, zijn zeer ernstig gewond overgebracht naar het ziekenhuis in Gent. Een 12-jarige jongen is gewond overgebracht naar het ziekenhuis in Terneuzen en een 11-jarig meisje bleef ongedeerd. De school in de gemeente Sluis is, in overleg met de gemeente Sluis, vanmiddag geopend voor leerlingen en ouders. Zij worden bijgestaan door Bureau Slachtofferhulp.

Alle slachtoffers van het ongeluk zijn afkomstig uit de gemeente Sluis.

Bron: www.politie.nl


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1674 Gepost op: 19 september 2006, 21:03:05
http://planet.nl/planet/show/id=62967/contentid=758651/sc=e4a32e

Kinderen bij zedendelinquent geplaatst
Gepubliceerd op dinsdag 19 september 2006
JOURE (ANP) - De Jeugdzorg van het Leger des Heils heeft twee jonge kinderen uit Noord-Holland twee maanden bij een voor een zedenmisdrijf veroordeelde man in Joure laten zitten, terwijl de instelling op de hoogte was van het verleden van de man.

Na de periode van twee maanden werden de kinderen bij een ander gezin geplaatst. De Jeugdzorg van het Leger des Heils had zich laten adviseren door een consulente op het gebied van persoonsgebonden budgetten (pbg), zei Haeije Manders, locatiemanager van het Leger des Heils in Alkmaar dinsdag.

De kinderen werden in maart bij de man en zijn vrouw in Joure ondergebracht. In juni raakte Jeugdzorg op de hoogte van het verleden van de man. ,,We moesten de kinderen toen op een andere plek onderbrengen. We wilden dat ze meteen naar een ander gezin zouden gaan en niet via allemaal tussenplaatsen. Dat was een afweging. Het vinden van een nieuw gezin heeft langer geduurd dan gedacht'', aldus Manders.

Weggehaald

Eind augustus werden de kinderen bij de zedendeliquent weggehaald. De man is 1994 veroordeeld wegens ontucht met een minderjarige stiefdochter.

De instelling stelt op basis van goed vertrouwen het advies van de pbg-consulente te hebben gevolgd. ,,Dat blijkt dus niet te werken. We hebben het beleid na deze specifieke zaak landelijk aangepast. Naar pleeggezinnen wordt nu eerst onderzoek gedaan'', aldus Manders.

De gemeente Skarsterlân, waar Joure onder valt, kondigde maandag in een officiële verklaring een onderzoek aan naar de handel en wandel van de zedendeliquent. De man zou nadien ook oudere kinderen hebben opgevangen. De vrouw van de man bevestigde dat dinsdag.


gerbuntjah90

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
  • Medewerker preventie + Brandweervrijwilliger VRU
Reactie #1675 Gepost op: 20 september 2006, 00:21:29
SCHELLUINEN. Dinsdagavond brak er rond 21:30  uur brand uit in een kledingcontainer aan de Commanderijstraat in Schelluinen. Er kwam behoorlijk wat rook uit de container. De gearriveerde brandweer van Giessenburg zette direct een straal hoge druk in. De kledingcontainer bleek echter beveiligd met een slot. Met behulp van een slijptol en een breekijzer werd het slot eraf gehaald en kon de brand in de container worden geblust.


tekst en foto www.regiogorinchem.nl


reddingssite

  • Gast
Reactie #1676 Gepost op: 20 september 2006, 00:53:14
1 Dode, 1 zwaargewonde en 2 gewonden bij aanrijding Nieuwdorp
NIEUWDORP - Bij een aanrijding op de Polenweg in Vlissingen-Oost is dinsdag één persoon om het levengekomen. Een ander raakte zwaargewond en twee anderen hadden minder zware verwondingen.

Door nog onbekende oorzaak kwamen rond half één twee personenauto's met aanhanger met elkaar in botsing. Het ongeval gebeurde ter hoogte van Compostering Zeeland.

Het zwaargewonde slachtoffer is enige tijd gestabilliseerd voordat deze werd afgevoerd naar het ziekenhuis. Alle slachtoffers zijn per ambulance overgebracht naar een ziekenhuis in de regio.

Foto's: http://www.hvzeeland.nl/nieuws.php?id=3561


PS: Verder nog een grote brand (http://www.hvzeeland.nl/nieuws.php?id=3563) in Axel en een GRIP bij Dow Chemicals (http://www.hvzeeland.nl/nieuws.php?id=3562).


SwimmY

  • Gast
Reactie #1677 Gepost op: 20 september 2006, 20:21:26
Citaat
Hoek, 19-09-2006 • Dinsdag om 09.45 uur vond op de N61 / Middenweg een frontale aanrijding plaats tussen twee auto’s. Hierbij kwam een bestuurster uit de gemeente Sluis om het leven. Drie kinderen die bij haar in de auto zaten raakten bekneld en zwaargewond. De weg werd afgezet en er kwamen twee traumaheli’s ter plaatse.

Vanmorgen rond 09.45 uur vond op de N61 in Hoek, ter hoogte van De Braakman, een frontale aanrijding plaats.

Een 21-jarige onderwijzeres van een school uit de gemeente Sluis reed, met vier leerlingen, in haar auto. Op de N61 werd haar auto frontaal aangereden door een tegenligger. Deze vrouw, een 53-jarige Middelburgse, kwam met haar rechterwiel in de berm terecht. Door een stuurcorrectie die zij maakte kwam haar auto op de verkeerde weghelft terecht en kwam hier in aanrijding met de auto van de onderwijzeres.

De 21-jarige vrouw was op slag dood. Twee meisjes, van 10 en 11 jaar oud, zijn zeer ernstig gewond overgebracht naar het ziekenhuis in Gent. Een 12-jarige jongen is gewond overgebracht naar het ziekenhuis in Terneuzen en een 11-jarig meisje bleef ongedeerd. De school in de gemeente Sluis is, in overleg met de gemeente Sluis, vanmiddag geopend voor leerlingen en ouders. Zij worden bijgestaan door Bureau Slachtofferhulp.

Alle slachtoffers van het ongeluk zijn afkomstig uit de gemeente Sluis.

Bron: www.politie.nl

Ik las net op teletekst dat het meisje van 10 is overleden :-[ het meisje van 11 jaar ligt nog in levensgevaar in het ziekenhuis is Gent volgens mij, als ik het goed had gelezen...
 :'(

3 doden op 1 dag...als iemand de kop van de PZC had gelezen...( zeeuws stuk dan)


Martijn de Vries

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #1678 Gepost op: 21 september 2006, 11:16:40
Donderdagmorgen rond 4:00 heeft de brandweer een brand geblust in een schuur naast een woning op de Mounleane in Ureterp. Een voorbijganger hoorde een harde knal en zag vervolgens een rode gloed in de schuur. Hij twijfelde niet en schakelde de hulpdiensten in. Ook de bewoners van de naastgelegen woning werden door hem gewekt

De brandweer van Ureterp en Beetsterzwaag rukten uit, om dat het vermoeden er was dat er nog personen in het pand zaten werd er ook een ambulance gealarmeerd.
Bij aankomst van de brandweer is er flinke rook ontwikkeling al snel blijkt dat het om een tractor gaat die in een leegstaande schuur in brand staat.
De brandweer heeft de brand snel onder controle, Om dat er geen personen in de schuur zaten kon de ambulance al snel weer terug.

Door de brand is de tractor geheel verloren gegaan, Het dak van de schuur die asbest bevat, lijkt niet zodanig beschadigd dat dit schadelijk is

Foto's staan hier: http://www.112opsterland.nl/nieuw/?nav=home&action=read&cat=2&allie=556


Thijs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 694
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #1679 Gepost op: 21 september 2006, 11:58:44
Donderdagmorgen rond 4:00 heeft de brandweer een brand geblust in een schuur naast een woning op de Mounleane in Ureterp. Een voorbijganger hoorde een harde knal en zag vervolgens een rode gloed in de schuur. Hij twijfelde niet en schakelde de hulpdiensten in. Ook de bewoners van de naastgelegen woning werden door hem gewekt

De brandweer van Ureterp en Beetsterzwaag rukten uit, om dat het vermoeden er was dat er nog personen in het pand zaten werd er ook een ambulance gealarmeerd.
Bij aankomst van de brandweer is er flinke rook ontwikkeling al snel blijkt dat het om een tractor gaat die in een leegstaande schuur in brand staat.
De brandweer heeft de brand snel onder controle, Om dat er geen personen in de schuur zaten kon de ambulance al snel weer terug.

Door de brand is de tractor geheel verloren gegaan, Het dak van de schuur die asbest bevat, lijkt niet zodanig beschadigd dat dit schadelijk is

Foto's staan hier: http://www.112opsterland.nl/nieuw/?nav=home&action=read&cat=2&allie=556
Als ik het gat in het dak zie snap ik niet dat je binnen bent geweest( ivm asbest)