ik woon in wijhe. ik heb het ook gezien: tevens heb ik dit gevonden!
3 NOVEMBER 2006 - APELDOORN - Een laagvliegend tankvliegtuig van de koninklijke luchtmacht heeft vanmiddag rond 15.00 uur voor onrust gezorgd in grote delen van West-Overijssel en Noordoost-Gelderland. Het vliegtuig vloog zeer laag in formatie, dus geëscorteerd door drie straaljagers. Zag u ze ook vliegen? Reageer!
Heeft u toevallig een foto kunnen maken of een filmpje gemaakt? Mail of stuur uw video in!
Mensen op de grond dachten aan een onderschept vliegtuig en vreesden een terroristische aanslag.
Bij de redactie van deze krant kwamen telefoontjes binnen uit onder meer Zwolle, Wijhe, Deventer, Hengelo (Gelderland) en Apeldoorn van verontruste burgers die zich afvroegen wat er toch in hemelsnaam aan de hand was.
Uiteindelijk bleek er niet zoveel aan de hand: kolonel Burmeister van het Air Operations Control Station in Nieuw-Milligen ging met pensioen. Tijdens zijn afscheidsceremonie, waarbij hij het commando overdroeg aan kolonel Van ‘t Hoff, werd hij verrast met een fly-by: een passerende K DC10 vloog op 1200 voet (zeg maar 400 meter) over, begeleid door drie F16’s.
‘Vierhonderd meter lijkt laag, als je op de grond staat. Als je erin zit valt dat wel mee’, aldus een woordvoerder van de koninklijke luchtmacht.
destentor.nl