Uit de media 2006

Auteur Topic: Uit de media 2006  (gelezen 373547 keer)

0 gebruikers (en 18 gasten bekijken dit topic.

Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #2210 Gepost op: 6 december 2006, 15:20:51
Vrouw met bom in auto opgepakt

Uitgegeven: 6 december 2006 14:40
Laatst gewijzigd: 6 december 2006 14:40

AMSTERDAM - Een vrouw is dinsdagochtend aangehouden in een recreatiepark in het Overijsselse IJhorst. Ze had een zelfgemaakte bom op de achterbank van haar auto liggen.

De politie meldt woensdag dat de bom in een fles zat en de kracht had van een handgranaat.

Een tiental bungalows werd uit voorzorg ontruimd. Onderzoek door het Explosieven Opruimingscommando wees uit dat er geen direct ontploffingsgevaar was. De bom wordt nader onderzocht.

Twee uur na de aanhouding konden de bewoners terug naar hun bungalow. De verdachte zit nog vast. Het is onduidelijk wat ze met de bom wilde doen.

Bron: Nu.nl


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #2211 Gepost op: 6 december 2006, 15:22:57
Connexxion-medewerker schiet motorrijder neer

Uitgegeven: 6 december 2006 13:43
Laatst gewijzigd: 6 december 2006 14:20

AMSTERDAM - Een 44-jarige medewerker van Connexxion wordt ervan verdacht dat hij woensdagmorgen een motorrijder heeft neergeschoten op de Papaverweg in Amsterdam-Noord. De politie heeft de Amsterdammer inmiddels aangehouden. De 31-jarige motorrijder raakte gewond, maar verkeert volgens de politie niet in levensgevaar.

Het schietincident had woensdagmorgen even na 10.00 uur plaats, vermoedelijk naar aanleiding van een verkeersruzie. De schutter wist in eerste instantie te ontkomen in een witte bus van het vervoersbedrijf, maar kon rond 13.15 uur worden aangehouden op Het Laagt in Amsterdam-Noord.

Volgens een woordvoerder van Connexxion reed de verdachte in een taxibusje van Garskamp, onderdeel van de vervoersmaatschappij. De medewerker was in het bezit van een bewijs van goed gedrag toen hij voor het bedrijf kwam werken, wist de woordvoerder te vertellen. "We wachten nu verder af wat het onderzoek oplevert."

Bron: Nu.nl


10:15:22 - 06-12-06
 LIFELINER 1 / MMT: INZET MKA : INZET CPA ADAM PAPAVERWEG CITO 6 M 37 MAN NEERGESCHOTEN SCHOUDER/THORAX
612061015220120988   HELI               0120988 RAVAA Amsterdam ( Trauma Heli Lifeliner 1 )


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #2212 Gepost op: 6 december 2006, 15:33:30
Onderstaand is niet echt een pers bericht, maar meer een column die ik vond op de digitale media:

Koplampen en bonnetjesdwang

Uitgegeven: 6 december 2006 07:37


Als jij een automobilist bent, wil ik met de deur in huis vallen door je een gewetensvraag te stellen: kun jij de koplamp van je auto vervangen? De kans is groot dat je deze vraag net als ik ontkennend moet beantwoorden. Geeft niets, want gelukkig kunnen we ons troosten met de gedachte dat we hierin niet alleen staan. Door Dennis Oosterwolde/Autoblog.nl

Mission Impossible

Door de jaren heen is het vervangen van een koplamp voor een groot deel van de automobilisten al lang geen basale aangelegenheid meer, maar eerder een 'Mission Impossible' geworden. En toch worden we genadeloos afgerekend voor deze hiaat in onze algemene ontwikkeling, althans, dat ondervond ik vrij recent.

Verwende leaserijder

Als leaserijder ben ik natuurlijk een verwend nest. Als er iets aan mijn auto mankeert, dan rijd ik langs de garage of ik laat mijn auto ophalen en kan dan volstaan met slechts twee woorden: "hé maken." Wanneer het klaar-terwijl-u-wacht-principe niet opgaat, staat er altijd een nette vervangende auto klaar en het enige dat ik hoef te doen is ergens een krabbeltje te zetten en ik ben weer mobiel.

Als verwend nest maak je natuurlijk je handen niet vuil aan zoiets onbenulligs als het vervangen van een koplamp. Daarvoor rijd je de volgende ochtend zonder afspraak gewoon even langs de garage.

Bonnetjesdwang

Een prima plan, zolang je in de tussentijd geen overijverige agent tegenkomt die hard werkt aan zijn persoonlijke target en nog niet door heeft dat de bonnetjesdwang al een poosje is afgeschaft. En ja hoor, alsof de duvel ermee speelde, in mijn binnenspiegel een mooi rood knipperend lichtkrantje met de tekst: stop politie.

Eenmaal aan de kant werd mij gevraagd of ik enig idee had wat de aanleiding zou kunnen zijn voor het spontane en knusse samenzijn. Aangezien de vraag niet in multiple choice vorm gesteld werd, gokte ik op een routinecontrole, maar ondertussen wist ik natuurlijk wel beter. Ik werd vriendelijk gewezen op mijn kapotte koplamp. "Jeetje, dat moet dan zojuist gebeurd zijn", zal niet de meest originele smoes zijn, maar veel tijd om na te denken krijg je op zo’n moment niet.

Reservelampen

Even leek het erop dat het setje reservelampen in het dashboardkastje mijn redding zou worden. Je bent immers verplicht om zo’n reservesetje bij je te hebben, ook in het geval van die dure xenonlampen. Schappelijk als oom agent was (de politie is je beste vriend), werd mij de gelegenheid geboden om ter plekke in het donker, in de stromende regen de koplamp te vervangen.

Ondanks dat mij nog niet eerder is verweten een onbetrouwbare kop te hebben, werd er helaas geen genoegen genomen met de belofte dat ik de volgende ochtend als eerste naar de garage zou rijden om de lamp te laten vervangen.

Dilemma

Ik werd voor een dilemma gesteld: De koplamp ter plekke vervangen of een boete van 50 euro incasseren. Nou vooruit, dan maar even de motorkap open en de bestuurdershandleiding erbij, want die 50 euro hebben we dan snel verdiend. De man in het blauw was zelfs zo sportief om het zaakje bij te schijnen met zijn king-size flashlight.

Slechts een korte blik was voldoende om mij te realiseren dat dit absoluut geen klusje voor mij was. Anders dan klepje open, lamp eruit, lamp erin, klepje dicht, zou dit een complete operatie worden. Tegen beter weten in heb ik nog wel wat staan te pielen, maar dat was toch vooral bedoeld om een stukje medelijden te creëren.

Verlossende woorden als "ach, laat maat zitten joh" bleven helaas uit en de motorkap ging onverrichte zaken weer dicht. Op datzelfde moment kwam het bonnenboekje tevoorschijn. Een indringende doch beleefde discussie kon het tij niet keren. "Nog een prettige avond", waren de laatste worden van de man met de pet die iedereen past.

Complot

Bij de auto's van tegenwoordig wordt er onder de motorkap geen plekje meer onbenut gelaten. Alles wordt zorgvuldig en professioneel volgestouwd. Probeer dan nog maar eens op een normale manier een koplamp te vervangen. Bij de auto van een collega van mij moest zelfs de complete voorbumper worden gedemonteerd om een xenonlampje te vervangen.

Zouden automonteurs bij hun sollicitatie wellicht worden geselecteerd op de omvang van hun handen? Deze ontwikkeling zal ook justitie niet onopgemerkt gebleven zijn. Daarom vind ik het ook zo bezopen dat men in deze situaties ongestoord blijft bekeuren. De coulance was erg ver te zoeken. Zou het dan wellicht een complot zijn om de schatkist en de garagehouders te spekken?

www.nu.nl


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #2213 Gepost op: 6 december 2006, 17:17:19
Gewapende Sinterklaas pleegt overval

Uitgegeven: 6 december 2006 16:54
Laatst gewijzigd: 6 december 2006 17:16


AMSTERDAM - Een als Sinterklaas verklede overvaller en een aantal 'hulppieten' hebben op pakjesavond een overval gepleegd aan de Zeekraal in Bergen op Zoom. Dat meldt de politie donderdag.

De groep belde rond 20.00 uur aan bij een echtpaar en stormde de woning van de man en vrouw binnen. De slachtoffers moesten onder bedreiging van een vuurwapen geld en spullen afstaan. Daarna vluchtten de nep-Sint en zijn handlangers het pand uit. Wat zij buit hebben gemaakt wil de politie in verband met het onderzoek niet zeggen.

Omdat elk spoor van de daders ontbreekt, is de politie op zoek naar getuigen. Een woordvoerder erkent dat het een lastige zaak is, aangezien er veel Sinterklazen op pad waren op 5 december.

Bron: Nu.nl :-X :-X


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #2214 Gepost op: 6 december 2006, 22:16:34
Laten we het hopen >:(


Mark644

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 787
  • Geïnteresseerde buitenstaander
Reactie #2215 Gepost op: 6 december 2006, 22:55:10
Een man (21) uit Klazienaveen die zich schuldig maakte aan mishandeling van een ambulancebroeder, krijgt een werkstraf van 180 uur. Dat heeft de politierechter in Assen bepaald.

Hij kreeg ook een voorwaardelijke celstraf van drie maanden en moet een schadevergoeding van 1750 euro betalen. De man bedreigde in november twee ambulancebroeders en agenten.

Hij mishandelde een ambulancebroeder en beschadigde een ziekenauto. Hij deed dat toen ambulancebroeders eerste hulp verleenden aan zijn broer, die onwel was geworden.

  Bron: RTLNieuws.nl

Ik vraag me af of dit afschrikt

Ik dacht dat er strenger gestraft ging worden.

Nou ja, in ieder geval EEN veroordeling he  :-\


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #2216 Gepost op: 7 december 2006, 08:48:40
Vader van gered gezin dood gevonden in ravijn
MERLIN - Reddingswerkers hebben woensdag het lijk gevonden van de vader van een gezin dat maandag na negen dagen uit een besneeuwd berggebied in het zuidwesten van de Amerikaanse staat Oregon werd gered. Dat meldde de nieuwszender CNN.
Het gezin uit San Francisco was op 25 november met de auto verdwaald na het missen van een afslag. De 35-jarige man had zaterdag zijn vrouw en twee jonge dochters achtergelaten om te voet hulp te gaan zoeken.  
De moeder wist maandagavond de aandacht van de reddingwerkers in een helikopter te trekken door met een paraplu te zwaaien. De hulpverleners pikten de drie op.

Ravijn
Vervolgens werd met alle middelen naar de vader gezocht. Hij is "op een grote afstand" in een diep ravijn teruggevonden. Hij had onderweg geprobeerd met gescheurde stukken kleding een spoor achter te laten.
www.nu.nl

Moeder en kinderen uit sneeuw gered
SAN FRANCISCO - Negen dagen na hun vermissing zijn een vrouw en haar twee kinderen gered uit een besneeuwd berggebied in het zuidwesten van de Amerikaanse staat Oregon. Het gezin uit San Francisco was met de auto verdwaald na het missen van een afslag.
Dat hebben Amerikaanse media dinsdag gemeld op gezag van de politie. Een politiewoordvoerder zei dat de 30-jarige vrouw en haar dochters van 4 jaar en 7 maanden in goede gezondheid verkeerden. De reddingwerkers zoeken nog naar de vader. Hij verliet twee dagen geleden zijn gezin om te voet hulp te zoeken.
De moeder wist maandagavond de aandacht van de reddingwerkers in een helikopter te trekken door met een paraplu te zwaaien. De hulpverleners pikten de drie vervolgens op.
De vermiste vader, de 35-jarige James Kim, is bekend als medewerker van de internetnieuwssite CNET.com.
www.nu.nl


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #2217 Gepost op: 7 december 2006, 09:04:27
Brandweer redt bejaarde van elfde verdieping
(Novum) - Brandweerlieden hebben donderdagochtend een bejaarde man gered uit een brandend appartement op de elfde verdieping van een flat in Amsterdam. De man is met rookvergiftiging naar het ziekenhuis gebracht. Dat heeft de brandweer donderdag bekendgemaakt.
Een buurvrouw ontdekte de brand rond 05.20 uur en waarschuwde de brandweer, die de man in de woonkamer aantrof. Hij kreeg ter plekke perslucht toegediend uit een ademluchttoestel van de brandweer, waarna hij in veiligheid werd gebracht.
De brand in de flat aan Ruimzicht was snel onder controle. De woning liep volgens de brandweer fikse rook- en roetschade op. Het is nog niet bekend hoe de brand is ontstaan.
www.nieuws.nl


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #2218 Gepost op: 7 december 2006, 10:54:27
Zeer groot gaslek op Rotterdams kruispunt

Uitgegeven: 7 december 2006 10:45
Laatst gewijzigd: 7 december 2006 10:46

ROTTERDAM - Op de kruising van de Boezemlaan en de Bosdreef in de Rotterdamse wijk Oud Crooswijk is bij werkzaamheden een "zeer groot gaslek" ontstaan. Het kruispunt is afgezet. Evacuatie is volgens een woordvoerder van de brandweer nog niet nodig.

Volgens de zegsman zijn de brandweer en de politie in groten getale aanwezig.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #2219 Gepost op: 7 december 2006, 10:57:28
En het incident wordt  op dit moment al weer afgeschaald.

EDIT: Het gevaar is geweken maar de afzettingen blijven nog gehandhaafd.