Voorrangssignalen worden uniform en eenduidig voor alle hulpdiensten

Auteur Topic: Voorrangssignalen worden uniform en eenduidig voor alle hulpdiensten  (gelezen 348293 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

paul_hartog

  • Gast
Reactie #160 Gepost op: 25 juni 2008, 23:51:45
zoals ik al zei idd! gewoon die herrie die op die auto uit leeuwarden zit O0 O0


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #161 Gepost op: 26 juni 2008, 00:06:39
Dat is engels  ;) Er zit wel redelijk verschil in ....

In Duitsland vind ik het opzich ook niet slecht geregeld Martin Stad en Land horn en een martinluchthoorn erop.
Als ze hier nou alle mensen nog eens het zelfde leren met betrekking tot uitwijken en ruimte maken, dan heeft de sirene nog nut ook  O0


De USA herrie zul je hier wel niet krijgen, dit in verband met de mensen die al zeuren bij een politiesirene  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #162 Gepost op: 26 juni 2008, 23:28:59
De USA herrie zul je hier wel niet krijgen, dit in verband met de mensen die al zeuren bij een politiesirene  :-X

Die personen moeten dan lekker verhuizen naar een eiland in de stille oceaan.
Men moet blij zijn dat je kan horen dat er hulp onderweg is.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #163 Gepost op: 26 juni 2008, 23:32:37
Die personen moeten dan lekker verhuizen naar een eiland in de stille oceaan.
Men moet blij zijn dat je kan horen dat er hulp onderweg is.

Zo denk ik er ook over, helaas heb je hier mensen die de krant halen als ze klagen over de martinhoorns van de brandweer ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #164 Gepost op: 27 juni 2008, 13:17:56
Ondanks dat ik de brandweer een warm hart toedraag moet ik wel zeggen dat ik het zou waarderen als er een dubbele sirene op het voertuig zit.

Martinshoorn overdag, maar 's Nachts svp een electronische. Ik snap het veiligheidsaspect, maar ik denk niet dat iedereen vanaf de kazerne tot aan de plaats incident wakker getoeterd hoeft te worden.... Dag/Nachtschakeling is in veel landen al in gebruik.
Al blijft de karakteristieke martin sound natuurlijk wel heel erg mooi.

En wat betreft die ambu uit het noorden des lands. Zit inderdaad een mooie sirene op....maar ze moeten hem wel goed aansluiten. 2 draden zitten verkeerd, waardoor je nog steeds de claxon hoort als hij wisselt van toonsoort...dat hoort bij een ws295 niet, die in die wagen is ingebouwd.

Verder vind ik het vreemd dat ze hier nog niet experimenteren met de Rumbler van Fedsig of de Howler van Whelen. Dit is een 2e sirenesysteem, parallel aan de normale, welke laagfrequente trillingen uitzendt. Een soort gigantische gerichte subwoofer dus, waardoor de auto voor je de sirene "voelt" als een soort drukgolf.

Geen idee of dit Arbo technisch toegestaan is, maar lijkt me eens interessant om daar een veldonderzoek naar te doen.
In de USA een trend die je meer en meer zit op uitrukvoertuigen.


Groeten, Ruud


Gast

  • Gast
Reactie #165 Gepost op: 27 juni 2008, 13:23:57
Wat dat betreft loopt Nederland toch zo'n 5 jaar achter op de nieuwe ontwikkelingen en technieken in de US. Kijk maar hoe lang ze al met LED rijden in de US en hoe kort nog maar hier in NL. Kijk maar naar de prijzen, voor een LFL Liberty hier betaal je in euro's nog meer dan dat hij 5 jaar terug in de USA in dollars was.
Daarnaast, budget is zowiezo hét grote woord als het aankomt op signalering, en zeker op "rumblers" en dat soort prachtige nieuwe uitvindingen!! Maar, wat je zegt Ruud, zal ARBO-technisch allemaal wel weer niet mogen.... regeltjes-land...


RoyLL3

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 321
Reactie #166 Gepost op: 27 juni 2008, 13:44:51
Afgelope week reed ik met de auto in Malden (bij Nijmegen), plots zat er ineens een motorambulance NAAST mij met een 3 toon!
Weet iemand sinds wanneer de motor ambulance in regio Gelderland-Zuid met 3 toon rijd  ::) ?

Hij was bar slecht hoorbaar, en ik zag hem ook niet aangezien hij net een vrachtwagen achter mij aan het inhalen was..


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #167 Gepost op: 27 juni 2008, 15:43:35
Als ik heel eerlijk ben maakt het mij geen ene malle moer uit wat voor geluidseffect er door de Hulpverlenende diensten gebruikt wordt.

Het gaat erom dat men gezien en gehoord wordt.

En als dan met name de automobilisten en vrachtwagenchauffeurs ook nog eens wat meer afstand houden van elkaar i.p.v. in elkaars kofferbak te kruipen dan is er veel sneller vrij baan te maken voor hen die dat nodig hebben.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


jpht64

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 236
  • Verzamelaar van Ambulance en Politie materiaal
Reactie #168 Gepost op: 28 juni 2008, 15:52:05
Jaren geleden zag ik op discovery een Australisch wetenschappelijk programma waar een item te zien was over een systeem met een waarschuwings lampje dat in een personenauto ging branden als er een hulpverleningsvoertuig naderde.
Waarom is hier nog steeds niets mee gedaan? dat programma was van begin jaren 90......


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #169 Gepost op: 28 juni 2008, 16:01:26
Niet interessant voor de grote autobouwers. Kost te veel.