Voorrangssignalen worden uniform en eenduidig voor alle hulpdiensten

Auteur Topic: Voorrangssignalen worden uniform en eenduidig voor alle hulpdiensten  (gelezen 348235 keer)

0 gebruikers (en 59 gasten bekijken dit topic.

Nico_B

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 168
Reactie #210 Gepost op: 25 oktober 2008, 21:35:17
Het gekke er van is dat ze gewoon op Deppenbroek reden, van de Deurningerstraat de Lijsterstraat in tijd, 12.25 uur. Dat is toch echt niet in de buurt van de grens.
Groet Nico_B


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #211 Gepost op: 25 oktober 2008, 21:44:16
Misschien een foutje? Hengelosestraat in Oldenzaal is ook niet echt dicht bij de grens. ;) Maar de twee-toon zit er als het goed is voornamelijk op voor als ze de grens overgaan.
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Ehv-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 676
Reactie #212 Gepost op: 29 oktober 2008, 17:12:06
hoezo niet horen ;D ;D ;D

&feature=related


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #213 Gepost op: 5 november 2008, 16:43:41
Misschien een foutje? Hengelosestraat in Oldenzaal is ook niet echt dicht bij de grens. ;) Maar de twee-toon zit er als het goed is voornamelijk op voor als ze de grens overgaan.

Vandaag weer één met twee-toon zien rijden, terwijl ik er een later één met drie-toon zag en hoorde. Ik denk toch dat het binnenkort allemaal twee-toon wordt...
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Reactie #214 Gepost op: 6 december 2008, 22:39:24
Hier is ie dan, schrik niet  :-X

http://nl.youtube.com/watch?v=OuqARKGQ8-c


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #215 Gepost op: 6 december 2008, 22:47:26
Ik had al hoofdpijn... Ik mag toch serieus niet hopen dat dit DE sirene wordt?  :-X


MNL-5200

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,679
Reactie #216 Gepost op: 7 december 2008, 13:47:23
o mijn god. Ik hoop daadwerkelijk dat als dít de nieuwe sirene is, dat opbouwers dit massaal negeren en gewoon de normale sirenes inbouwen. Dit is geen gehoor. Ook ben ik benieuwd hoe automobilisten nu reageren als ze dit aanhoren komen.

Ook zie ik niet in hoe deze sirene nu beter is dan de oude?


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Reactie #217 Gepost op: 7 december 2008, 13:53:17
Volgens het bijschirft bij het filmpje (van brandweer Hilversum) gaat dit hem wel worden  :-X
Ik zie al een beest van een hoogwerker met zo'n sirene door het drukke verkeer scheuren, niet dus  :|


Crashtender

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,172
Reactie #218 Gepost op: 7 december 2008, 17:58:57
Dat klinkt inderdaad verschrikkelijk. Ik had alleen het donkerbruine vermoeden dat er iets niet helemaal klopte aan het geluid van het filmpje. En om dat het anno 2008 kinderlijk eenvoudig is om een videofilmpje van een ander geluid te voorzien heb ik even wat "research" gedaan, iets dat in dit geval ook kinderlijk eenvoudig is. De LFR (dit is de club die het allemaal heeft bedacht) heeft namelijk een volledig pagina gewijd aan het fenomeen "optische- en geluidsignalen": http://www.lfr.nl/activiteiten/optische-en

En daar trof ik het onderstaande geluidsbestandje aan:

http://www.lfr.nl/contents/pages/89777/2008-11-24nieuwvoorbeeldnieuwetweetonigehoorntnodemo2toon_vib.wav

Los van het "type" geluid moet ik toch constateren dat de toonhoogtes/frequenties van beide geluiden niet overeenkomen.

Mijn conclusie: het filmpje is een hoax......
Reageer in een crisissituatie met kalmte en bedenk in een kalme periode dat er altijd weer ergens een crisis in de maak is.


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Reactie #219 Gepost op: 7 december 2008, 18:05:00
Die klinkt wel iets beter ja!
maar vind het toch niet helemaal bij de grote brandweerwagens passen...

goed, excuses voor het filmpje dan.