Voorrangssignalen worden uniform en eenduidig voor alle hulpdiensten

Auteur Topic: Voorrangssignalen worden uniform en eenduidig voor alle hulpdiensten  (gelezen 349067 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Dit is helaas wat het geworden is kwa optische en geluidssignalen.
Standaardisering prima, maar kon dat niet met de oude zwaailampen? De oude vertrouwde Hella's. In Duitsland zie je ze veel.
We sterven al van allerlei bezuinigingen etc etc en nu gaan we onnodig optische en geluidssignalen vervangen voor nieuwe. Deze voldoen dan vervolgens aan de nieuwe regels, maar hoor en zie je niet meer.Ik wordt ondertussen zo ziek van dit sorrt gedoe!


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Dit is helaas wat het geworden is kwa optische en geluidssignalen.
Standaardisering prima, maar kon dat niet met de oude zwaailampen? De oude vertrouwde Hella's. In Duitsland zie je ze veel.
We sterven al van allerlei bezuinigingen etc etc en nu gaan we onnodig optische en geluidssignalen vervangen voor nieuwe. Deze voldoen dan vervolgens aan de nieuwe regels, maar hoor en zie je niet meer.Ik wordt ondertussen zo ziek van dit sorrt gedoe!

Ja, mee eens. Wij slaan weer een beetje door hier in NL.  :-\
Altijd maar weer dat wiel op nieuw uitvinden. Kijk toch eens in het buitenland en luister naar de mensen die er mee moeten werken!
Het probleem is nu dat men de spullen uitkiest die aan de eisen voldoen en de laagste prijs heeft.
Met als diepte punt die pitten met een amber / blauw onder elkaar.
Er zijn ook genoeg voorbeelden van signalering dat wel goed te zien en te horen is alleen zal daar voor betaald moeten worden.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #862 Gepost op: 11 mei 2011, 21:40:58
Toch kan ik me niet voorstellen dat het patroon op een (van de nieuwste) politiewagens van Kennemerland ook niet helemaal klopt ...
Om over de grill-lampen nog maar te zwijgen  :-X

Hulpdiensten bij incident in Badhoevedorp ( kennemerland)

Filmpje van Djetz17
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #863 Gepost op: 11 mei 2011, 21:49:13
Toch vind ik deze setting van de Vista niet gek ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #864 Gepost op: 11 mei 2011, 23:45:35
Toch vind ik deze setting van de Vista niet gek ;)

Deze set-up valt véél beter op:

prio 1 Politie Noodhulp 81.50 en ambu 12-151 a1 voor gevallen brommer in Velserbroek

Bron 112Velserbroek
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


sylvester1986

  • Gast
Reactie #865 Gepost op: 11 mei 2011, 23:47:42
Geheel mee eens, maar een beetje variatie op de Vista balken kan geen kwaad.
Verder ben ik blij dat op een Vista nog Blauwe kappen zitten, want ik moet er niet aan denken dat het transparant zou zijn :-X


Gast

  • Gast
Reactie #866 Gepost op: 11 mei 2011, 23:49:48
Deze set-up valt véél beter op:

Alleen omdat het een groter oppervlak is wat tegelijk verlicht is.
Het patroon op zich valt minder goed op dan, normaal gesproken, patronen waar meer wissel in zit. Maar, daarin zit dan weer het verschil tussen LED en Strobe bijvoorbeeld, bij een LED balk valt het beter op als een groot oppervlak tegelijk aan gaat dan losse units die om en om knipperen, bij een strobe balk heb je de beste opbrengst aan attentie-waarde als de hele santekraam door elkaar heen knippert in tegenstelling tot alleen een links knipknip/rechts knipknip patroon. Waarom, vanwege het dode moment bij strobe, wat je weer nauwelijks bij LED hebt.

Als je in dit filmpje achteraan kijkt, met alles aan en in full daylight mode
Whelen Edge strobe lightbar amber 2.40 meters or 94.5inch long

Zonnebril op hoor ;) Zo leuk he, zwaaibalkjes ;)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #867 Gepost op: 11 mei 2011, 23:56:31
He het bekende filmpje  8) O0
Waarom ontwerp jij geen leuke lichtbalk voor de Nederlandse hulpdiensten, caprice? O0


Gast

  • Gast
Reactie #868 Gepost op: 12 mei 2011, 00:03:01
... verdient te weinig... HAHAHAHAH, sorry, simpele inkopper ;)

Ik ben "maar een verzamelaar" en door zelfstudie een (kenner wil ik niet zeggen maar) redelijk goed op de hoogte van het nodige.
Natuurlijk heb ik mijn ideeën wel over wat ideaal of leuk zou zijn maar dat komt weer niet overeen met de nieuwe eisen die, naar mijn mening, nog altijd niets meer zijn dan een inkoppertje voor Honac/PON om de aanbestedingen te kunnen winnen én om weer te kunnen verdienen aan balken die moeten voldoen, terwijl er NET gloednieuwe balken hier en daar waren gekocht en gemonteerd.
Als de markt voor balken zo klein is in zo'n klein kikkerlandje, dan kunnen die paar spelers die er zijn ook behoorlijk aan marktwerking doen door dingen te sturen. Geheel en al mijn mening en hoe ik het zie.

Een verzamelaar/enthousiast ziet vanuit een heel ander perspectief zijn ideale signalering op een dak dan de mensen die het leveren (en eraan verdienen), maar misschien dat de gebruikers van de signalen (en ook daartoe behoor ik als chauffeur voor METr en Sanquin) ook liever andere signalering zouden zien.

Ik zelf ben een groot voorstander van meer "intersection warning" zoals de Amerikanen al JAAAAAAAAAAREN integreren in hun systemen (en voertuig-opbouw) en in de balken die ik voor METr heb gemaakt komt dat concept ook terug, extra waarschuwing op de kritieke hoeken. Een combi van halogeen draaiers en strobes is mijn favoriet, eventueel aangevuld met secundaire alternerende flashers of LED's natuurlijk.

Maar ja, ik verzamel slechts  ;D  ;D vanmiddag wéér een balk opgehaald, nummer honderd en zoveel dinges in de collectie....  0098


sylvester1986

  • Gast
Reactie #869 Gepost op: 12 mei 2011, 00:06:43
Even offtopic, maar wat voor balk is het geworden?