@Aram: en wat is de F waarde van die lenzen? Maar nu is de prijs al veel reëler... Alleen kun je 28 mm al geen echte groothoek meer noemen. Je zal je nog verbazen hoe vaak je eigenlijk de 'echte' groothoeken nodig hebt (dan praat je over 16 tot 20 milimeter).
Maar let wel op dat je wat sneller geheugen neemt, aan gezien je geheugenkaart in de burst-mode zo snel mogelijk data moet wegschrijven! Ook met foto's terugkijken kan die snelheid van belang zijn.
Je geheugenkaart is normaliter niet de limiterende factor.... dat is de wegschijfsnelheid van je cam
Alleen als je een Microdrive zou kopen(wat ik absoluut niet zou adviseren) zou die de limiterende factor zijn
Daarnaast is de "paparazzimode" wel leuk, maar dat gebruik ik eigenlijk bijna nooit....staat altijd wel op burst maar druk altijd 1x af.... je kunt beter 1x even nadenken, kijken wat je in je kader wilt hebben, of er storende elementen inzitten dan dat je 8 dezelfde foto's hebt waar elke keer een hand niet opstaat omdat je niet goed gekaderd heb...
Das natuurlijk mijn mening, doe er verder mee wat je wilt
Mooie manier van inkaderen oefenen is omgekeerd croppen..... Je gaat je foto bekijken in een bewerkingsprogrammma, dan begin je met je croptool op hetgeen je als onderwerp hebt gekozen... dan ga je daarna je selectie steeds verder uitbreiden, en kijken wat er allemaal voor storende elementen bij komen....en die dan eventueel wel of niet eraf knippen... dan kun je daarna eventueel nog met een blur oid die storende elementen verwijderen
Als het even kan probeer dan ook je onderwerp niet plompverloren in het midden te zetten, maar op 1 van de snijpunten van de "derdenregel" (je beeld in 9 vakken opdelen, en dan je onderwerp dus op 1 van die snijpunten zetten... dan kun je ook nog kijken naar bijvoorbeeld de lijnen die er in je compositie lopen... of je dus bijvoorbeeld een daklijn van een auto vanuit een hoek naar je onderwerp toe kan laten wijzen....