Met welk toestel fotografeer jij ??

Auteur Topic: Met welk toestel fotografeer jij ??  (gelezen 107310 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

jeugdbrandweer131

• Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
Reactie #350 Gepost op: 16 juni 2012, 19:15:58
ik fotograveer tegenwoordig met een nikon d40 + een 18-55 kitlens en en ben op zoek naar een 18-200 lens
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi

Tomyboy

• Senior gebruiker
  • Geïnteresseerde / Fotograaf
    • Hessels Media
Reactie #351 Gepost op: 16 juni 2012, 22:24:17
Canon 550D met 18-55 en 55-250 lens , gisteren gekocht, ben er tevreden mee
Student Technische Bedrijfskunde TU/e

samabith

• Jeugdleider jeugdbrandweer Tiel
  • Forum gebruiker
  • Jeugdbrandweer Tiel
Reactie #352 Gepost op: 20 juni 2012, 18:40:09
Ik heb sinds kort een canon 600D met een 18-55 lens en een 0.43x groothoeklens. Wil er nog een 55-250 lens bij kopen.

peen van dienst

• Senior gebruiker
Reactie #353 Gepost op: 20 juni 2012, 18:55:37
5DM3, dijk van een camera!  ;)

Ik zou dan toch je 50 1.4 gebruiken...of een UWA kopen? dat is helemaal gaaf!! 098uo
Ja, maar ik moet die 1.4 nog eens uit elkaar halen; zit wat zand in waardoor hij op korte afstand niet meer autofocust. Totdat ik hem weer kan vertrouwen blijft die toch vaak in de tas zitten.

Maar je ziet het effect van 'lichtgevoelig/geen flits nodig' leuk in dit item http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/20-branden/12815-2-auto-s-in-brand-gestoken-cromvlietkade als je de foto's vergelijkt met die van collega's die wel flitsen. Dan heb ik het over 'sfeer' en 'hard zijn'. Of: 'achtergrond zichtbaar' v.s. 'donker door het flitsen van de voorgrond'.

Nee; de video in het item is niet met de 5D gemaakt overigens ;D

Peen
Redacteur van

Rufes

• Forum gebruiker
  • Freelance Persfotograaf
    • 112-Uitgeest
Reactie #354 Gepost op: 18 juli 2012, 20:58:00
Gebruikt er trouwens ook iemand een beschermhoes voor het fotograferen in de regen? Ik was vandaag bij een inzet, en regende nogal en wie weet of je camera tegen wat regen kan? Of is toch een regenjas voor je camera wel aan te raden?

peen van dienst

• Senior gebruiker
Reactie #355 Gepost op: 18 juli 2012, 22:14:55
Aan te raden is het altijd. De wat duurdere camera's en lenzen zijn vaak wel bestand tegen een buitje. Maar echt 'zeiknat van de regen' worden ook die niet beter van.

Je levert 'alleen' gebruiksgemak in. O ja, en wat euri's  098uo

Peen
Redacteur van

Kolkkie

• Verzorgende-IG i.o., Sportmasseur, EHV-er, Fotograaf (niet-HV)
  • Senior gebruiker
Reactie #356 Gepost op: 18 juli 2012, 22:53:31
Gebruikt er trouwens ook iemand een beschermhoes voor het fotograferen in de regen? Ik was vandaag bij een inzet, en regende nogal en wie weet of je camera tegen wat regen kan? Of is toch een regenjas voor je camera wel aan te raden?

De duurdere camera's en objectieven zijn over het algemeen spatwaterdicht. Wanneer het plenst houdt het natuurlijk op.

Regenhoezen heb je overigens in alle soorten en maten en dito prijsklassen. Je hebt wegwerp regenhoezen. Een pakje van 2 stuks kost een euro of 10 meen ik. Deze gebruikte ik zelf wel wat vaker dan 1x.
Uiteindelijk ben ik overgegaan op een regenhoes van Kata met een uitbreiding voor een 300mm lens. Je levert wat gebruiksgemak in, maar op zich is dat geen onoverkomelijk probleem.
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.

Dennis 2331

• ICT'er (Engineer Wireless) - Fractielid gemeente Eindhoven
  • Senior gebruiker
  • Eindhoven
Reactie #357 Gepost op: 23 juli 2012, 21:22:07
Sinds 2 jaar zeer tevreden eigenaar van een Canon Eos 550D met nog een standaard kitlens 18-55.
heb er een tijdje niks mee gedaan van wegen stage en dergelijke meer sinds een half jaar weer alles onder de knie gekregen.
Nu is mijn vraag ik fotografeer veel incidenten maar nu wil ik een andere lens met wat meer zoom.

Kunnen jullie mij er een aanbevelen waar je ook s'avonds /overdag goede foto's mee kan maken zowel los als met statief.

Mvg Dennis.
 As ge nie mėr nčijsgierig bent, dan worde aau

Robinh

• Senior gebruiker
Reactie #358 Gepost op: 23 juli 2012, 21:33:56
Wat is je budget? Je hebt telelenzen van ruim €100,- en van duizenden euro`s.
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!

Dennis 2331

• ICT'er (Engineer Wireless) - Fractielid gemeente Eindhoven
  • Senior gebruiker
  • Eindhoven
Reactie #359 Gepost op: 23 juli 2012, 21:43:32
Rond de 400 euro is mijn budget maar is z'n lens ook goed voor s'avonds lees hier en daar dat de kwaliteit van een z'n lens niet super is ?
 As ge nie mėr nčijsgierig bent, dan worde aau