vandaag even in hoog catharijne geweest omdat ik toch mn trein heb gemist, dus even de mediamarkt in geweest, heb daar even gekeken hoe de camera's in mn hand lagen. De 350D is inderdaad veel te klein zonder extra grip eronder, ik kreeg mijn pink er niet meer bij, dus dan zijn je foto's toch weer wat sneller bewogen omdat je camera net iets minder stabiel is. De Nikon D50 lag wel lekker in mijn handen en ik vind dat wieltje om te schakelen tussen de scherpstelpunten daar net wat handiger zitten dan bij de 350D, omdat je dan met je middelvinger op de ontspanknop zit en met je wijsvinger aan die knop draait (zoals ik het toen ff deed in ieder geval
) en dat vind ik wat minder fijn dan wanneer ik hem bedien met mijn duim. Even wennen aan de grootte van SLR camera's, vooral omdat mijn camera die ik nu heb redelijk klein is.. De Olympus lag wel lekker in mn handen, maar daar zit dat draaiknopje voor de scherpstelpunten weer net iets te hoog. Ook de EOS 10D en de D70S in handen gehad, ook leuke dingetjes, maar iets te duur voor mij. Ik was toch al wel een tijdje aan het twijfelen tussen de 350D en de D50, maar ik was al een tijdje voor de D50 gegaan, nu ik ze ook echt allebei in handen heb gehad en een beetje kon zien en voelen hoe het nou werkt, vind ik persoonlijk toch de D50 wat fijner qua locaties van knoppen en ook qua afmetingen, want de 350D met batterij grip erbij vind ik zelf niet erg mooi en volgens mij is hij dan ook net wat groter dan bijvoorbeeld de D50. Hopelijk heb ik woensdag mijn D50 binnen en kan ik er ook echt even mee gaan testen en als ik nog een keer Roland ergens tegenkom, dan hebben we al afgesproken de camera even een halfuurtje te wisselen en dan kijken wat er beter of minder goed is aan de andere camera en kijken of je echt goed hebt gekozen, maar vooralsnog ben ik nog een voorstander van de D50 als je in de goedkopere SLR klasse kijkt.
Dit is natuurlijk allemaal persoonlijk en er zullen genoeg mensen zijn die het hier absoluut niet mee eens zullen zijn, maar dit is gewoon wat ik er (tot nu toe) van vind