Met welk toestel fotografeer jij ??

Auteur Topic: Met welk toestel fotografeer jij ??  (gelezen 106836 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #70 Gepost op: 23 januari 2006, 22:17:32
Feuerwehr, het is me duidelijk, bedankt ;)
Geen overbodige luxe denk ik, aangezien er natuurlijk ernorme krachten op zo'n kabel staan. Die doorklieven je als ze breken :o
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #71 Gepost op: 3 september 2006, 12:08:46
http://planet.nl/planet/show/id=74265/contentid=750493/sc=51a4b3

Nieuwe spiegelreflex van Canon
Gepubliceerd op maandag 28 augustus 2006
Canon heeft een nieuwe digitale spiegelreflex-camera van tien megapixels.

Canon heeft een nieuwe digitale spiegelreflex-camera in de EOS-serie. Hoe populair deze serie camera's is, laat een top 10 lijstje van camera's die je op fotosite Flickr tegenkomt zien: vier van de tien camera's zijn uit de EOS-serie. De nieuwe camera, de EOS 400D (of de Rebel XTi DSLR zoals de camera in Amerika heet) is vanaf september verkrijgbaar.

De EOS 400D is de opvolger van de EOS 350D. Het aantal megapixels is van acht naar tien (10,1 MP) gegaan en de autofocus doet het met negen punten waar de 350D er zeven gebruikte. Verdere specificaties: een grotere LCD van 2,5 inch, ISO-bereik van 100 tot 1600, burst-mode voor 27 foto's. Leuk detail: de CMOS-beeldsensor wordt bij opstarten 'schoongeschud' door middel van ultrasoon geluid, een feature die bekend is van Olympus camera's. De prijzen: 839 euro voor alleen de body, voor 939 euro krijg je er een 18-55mm lens bij. Vanaf half september te koop.

tatujordi

• Verpleegkundige beademingsafdeling
  • Forum gebruiker
    • Ambulancesite.nl
Reactie #72 Gepost op: 3 september 2006, 14:40:25
Ik maak foto's met een Fujifilm FinePix S9500. Vind het perfecte foto's.

Rolanddeg

• Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #73 Gepost op: 3 september 2006, 16:02:17
Ben erg benieuwd wat er van de 400D verwacht kan worden. De 2 extra focuspunten zijn mooi meegenomen en de 2 megapixels extra ook. Maar zou er verder verschil in beeldkwaliteit en ISO ruis zitten?

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #74 Gepost op: 3 september 2006, 23:09:15
Die grote hoeveelheid megapixels vreet wel ruimte natuurlijk. Dat vind ik dan weer een nadeel.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

scoutcow

• Anesthesiemedewerker io
  • Senior gebruiker
    • Rhovanion
Reactie #75 Gepost op: 3 september 2006, 23:12:23
Daarom heb ik ook een imagetank van 40GB 8) Maar ik ben ook wel benieuwd naar de 400D, maar eigenlijk nog wel meer naar de Nikon D80, ik zal eens kijken of ik hem een dagje mag testen als de fotograaf hem hier binnen heeft

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #76 Gepost op: 4 september 2006, 04:25:02
Extra megapixels hoef ik niet.... kan nu ook 50x75 printen met 6 mp... veel groter was ik toch niet van plan te gaan afdrukken ::) nadeel van meer megapixels is dat je kleinere pixels hebt en dus meer warmte=meer ruis.... over het algemeen iig....
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Rolanddeg

• Senior gebruiker
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #77 Gepost op: 4 september 2006, 07:46:42
ligt eraan of de sensor even groot is als die van de 350D... als 'ie even groot is heb je gelijk. ik gebruik mijn megapixels vooral om te croppen ;)

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #78 Gepost op: 4 september 2006, 23:48:36
ligt eraan of de sensor even groot is als die van de 350D... als 'ie even groot is heb je gelijk. ik gebruik mijn megapixels vooral om te croppen ;)
Als je moet croppen sta je niet dichtbij genoeg :P
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Rolanddeg

• Senior gebruiker
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #79 Gepost op: 5 september 2006, 07:57:31
heb hier helaas nog wel is last van platpetten die rood-witte versiering ophangen tussen een paar lantaarnpalen... ::)