Hi allemaal,
Al jaren heb ik interesse gehad voor de politie en zat ik te azen op een verkorte HBO opleiding politiekundige nadat ik mijn eigen HBO opleiding had afgerond.
Nu heb ik eindelijk in juni mijn HBO bachelor behaald en op de dag van de diplomering (juni 2023) ben ik 's avonds in een controle gereden met te veel alcohol op, enorm stom en op dat moment nog niet bewust van de gevolgen.
Mee naar bureau, geblazen, te veel, rijverbod van 3 uur en het zou via de officier lopen zei de agent met kans op CBR cursus. (uit mijn hoofd 385 geblazen)
Al redelijk snel uitnodiging van CBR voor LEMA-Cursus, betaald en ingepland in november.
Nu heb ik mij in augustus 2023 ingeschreven voor de MBO4 agent opleiding (aangezien de verkorte HBO er helemaal uit is) en al vrij snel werd ik uitgenodigd voor de intake.
Vrijwel direct heb ik aangegeven aan de recruiter gigantisch in de fout te zijn gegaan begin deze zomer. De intake ging verder heel goed. Na de intake moest de recruiter even kort overleggen vanwege het antecedent en zei het volgende erover:
'Rijden met alcohol op is een misdrijf, en dat beïnvloed de screening. Ga ervan uit dat je op het laatst afgewezen word en dat je nu al beter kan stoppen.' De volgende dag werd ik terug gebeld: als ik het echt graag wil, raden ze mij aan door te gaan met de procedure met de kans alsnog te falen bij de screening. Aangezien ik dit echt echt echt graag wil heb ik toch besloten verder te gaan met de verdere sollicitatieprocedure.
Nu sporttest (2:48) en verificatietoets gehaald met de psychologische test ook al gepland.
Ik wil dit echt heel graag en ben vanaf het begin transparant en eerlijk geweest over het antecedent en naast wat mulder boetes is dit het enige wat op mijn kerfstok staat.
Ik zit met veel ongeduld te wachten op de brief van het OM/ OvJ, ik wil dit graag z.s.m. afgesloten hebben. Omdat dit mijn eerste vergrijp is met alcohol heb ik gelezen dat het met een strafbeschikking word afgedaan.
Mijn vragen luiden: maak ik nog kans tijdens de screening? Hebben jullie tips voor mijn situatie? Hoe lang duurt het voordat het OM/OvJ hier doorgaans over beslist? Moet ik nog tegen de strafbeschikking in beroep gaan?
Lang verhaal. Bedankt voor het lezen en enorm bedankt voor eventuele reacties. Mochten jullie nog aanvullende vragen over deze casus hebben hoor ik het graag.