Daar gaan mijn argumenten bij een BLS les dat s.o. alleen een kans krijgen een reanimatie te kunnen overleven bij een goede/snel toegepaste BLS. Hoe goed het ambuteam ook is, zonder goede, snelle BLS zal het s.o. de reanimatie niet (goed) overleven, of veel (neuro)restschade houden.
Even het cynisme in de koelkast...klinkt allemaal geweldig natuurlijk die Lucas, Autopuls etc...maar die verhalen over een betere uitkomst vind ik wat vertekend. Zonder goede BLS kan jij met je Lucas pmpem wat je wilt maar daar valt dan weinig meer aan te verbeteren. 7 minuten zonder O2 heft de Lucas niet zomaar op. Dat het HANDIGER is wil ik best geloven en dat de contnuïteit/kwaliteit van de compressies tijdens de ALS optimaal is gaat er zeker in. Ik geloof niet dat zonder goede BLS de Lucas het tijdens de ALS wel even in orde gaat maken. Daar heb ik net even teveel niet geslaagde reanimaties voor gezien... Waarom slaagden deze niet? Men stond erbij en keek ernaar...........delay noemen we dat!
Ik snap je opmerking niet.
Natuurlijk is BLS van belang.
Het is niet zo dat EHV-ers reanimatie-patiënten stil laten liggen totdat er een ambu met lucas komt.
Als de ambu komt begint de pleeg met BLS en de chauffeur maakt Lucas in orde.
Zodra Lucas klaar is neemt die het massageonderdeel van de BLS over en gaan de pleeg en chauffeur verder met de ALS.
Dus blijf vooral vertellen dat BLS belangrijk is.
Juist omdat BLS belangrijk is, is lucas aangeschaft.
Masseren is belangrijker dan beademing. Vindt de NRR ook gezien het gewijzigde protocol.