Werd ik geroepen?
Ik heb even terug gelezen wat er geschreven is.
In de meeste winkels waar tassencontrole gebeurd is dat aangegeven bij het binnentreden van de winkel.
Ook meestal wordt deze mededeling gedaan met de begintekst "Geachte klant".
Het gaat dan hier om een "huisregel" waarmee de winkelier of zijn/haar medewerkers de mogelijkheid hebben om in de tas te kijken van de klant.
Het gaat dan meestal ook om "verdachten". Je vraagt niet zomaar aan iedereen of je in iemands tas mag kijken.
Bij een sterke verdenking wordt ook gevraagd om even mee te lopen naar een stille plek, kan ook op een kantoor zijn.
Dit om bij twijfels iemand niet voor gek te laten staan. Meestal wordt dan de tas gedragen door de medewerker om te voorkomen dat de "verdachte" onderweg zijn waren loost.
Bij aantreffen van gestolen waren heb je 2 keuzes, politie of persoonlijk verbod opleggen (volgens mij) om ooit nog eens terug te komen in de winkel.
Waar het bij mij om ging was dat ik inderdaad (zoals Mike zegt) in een winkel aan het werk was (en dus geen klant).
Nadat ik de reparatie uitgevoerd had werd mij gevraagd of er even in mijn tas (gereedschapstas) gekeken mocht worden.
Op mijn vraag waarom werd gezegd dat dit opdracht was.
Bij navraag bij mijn baas die hiernaar geinformeerd heeft op het hoofdkantoor bleek dat hier nadrukkelijk geen toestemming voor was en zeker geen opdracht. Het was dus puur over-ijverig handelen van een medewerker.
Het hele toneelstuk werd gadegeslagen door klanten die er met hun neus bovenop stonden. En ik heb de medewerker toestemming gegeven onder protest (de klant is koning voor mij en ook deze medewerker was een klant voor mij).
Natuurlijk gebeurd dit een volgende keer niet weer. Dan weiger ik en kan de medewerker er wat mij betreft politie bij halen om in mijn tas te kijken.
Eerlijk gezegd denk ik niet dat er nog een 2e keer komt omdat ook het hoofdkantoor ingelicht was door mijn baas.
Goed, dit was even mijn verhaal, als jullie meer willen weten, vragen staat vrij.
Ik weet niet of dit eigenlijk de vraag was maar heb het verhaal hier toch maar neergezet.