Rijgedrag chauffeur filmpje

Auteur Topic: Rijgedrag chauffeur filmpje  (gelezen 59454 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

Karim

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 10 februari 2006, 16:18:09

Ik denk dat het een beetje een vertekend beeld is op het filmpje.
(Hangen in een auto in de bocht gebeurd ook al snel.)

Precies.


Snyper

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 614
Reactie #11 Gepost op: 10 februari 2006, 16:24:41
Ja heb je weer gelijk in.
Vind overigen shet overhellen ook wel meevalen hoor.
Kijk maar eens goed naar die auto die later komt, gaat ook "aardig scheef "

Ik denk dat het een beetje een vertekend beeld is op het filmpje.
(Hangen in een auto in de bocht gebeurd ook al snel.)

Kijk maar even naar de bevelvoerder hoe die eraan toe is eenmaal voorbij de camera gereden. Bekijk tevens is de filmpjes op de onoffieciele pagina. Veel automaten allemaal hetzelfde rijgedrag.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #12 Gepost op: 10 februari 2006, 16:37:07
Ik vind het allemaal wel mee vallen hoor, er is wel haast, maar daarom is het ook een prio 1  ;). Dat scheefhangen doet een opbouw toch wel. Moet je de opbouw is zijn bij de slipcurses, dat is zeker zo erg als dat je hier ziet. Laat maar is een prio 1 uitruk van de TAS bij jullie filmen op een rotonde, dan zie je wel wat er gebeurd  :D
precies een TS kan nog behoorlijk wat hebben voordat hij daadwerkelijk op z,n kant gaat.Wij hebben hier diverse rotondes,en het lijkt al heel snel dat je zo ongeveer op z,n kant over de rotonde gaat.En dan word er op een normale manier over een rotonde gereden


ajax

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 10 februari 2006, 16:47:17
Vind het nogal mee vallen moet je onze HV eens zien als we de Rotonde nemen komt hij ook uit zijn veren zijn ze opgebouwd.


Karim

  • Gast
Reactie #14 Gepost op: 10 februari 2006, 17:01:08
Bekijk tevens is de filmpjes op de onoffieciele pagina. Veel automaten allemaal hetzelfde rijgedrag.

Kortom, niks aan de hand dus.

Als het gevaarlijk was voor 't overige verkeer en/of de manschappen binnen de in wagen was er allang iets aan gedaan...


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #15 Gepost op: 10 februari 2006, 17:03:55
Kortom, niks aan de hand dus.

Als het gevaarlijk was voor 't overige verkeer en/of de manschappen binnen de in wagen was er allang iets aan gedaan...
ja hoor,dat krijgt de chauffeur direct te horen van zijn bemanning  ;D ;D


wicher

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 10 februari 2006, 17:11:32
Vind het allemaal wel heeel erg meevallen hoor. wij voelen die auto op dat moment niet aan , maar de chauffeur wel dus.....moeilijk te beoordelen.
Wat ik veel erger vind is een paar filmpjes erna. Daar is een filmpje va een tankauto spuit met prio 1 en een ambulance met A1.
De brandweerauto komt door een bocht , passeerd een weg van rechts , heeft zijn zwaailichten aan maar geen geluid!!!!!!(heeft deze voor de weg van rechts al uitgezet,daarvoor was het geluid wel aan)
Gaat midden op de weg stil staan om wat te vragen, laat ambu van rechts voor gaan  die met OGS rijd, en gaat vervolgens verder met alleen de lichtbalk aan en geen geluid. :(
Dacht dat de brandweer zo streng en appart was als het gaat over het rijden met OGS(ook 'snachts).
Tja 't is in amsterdam misschien gelden die regels daar weer niet  :-X


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #17 Gepost op: 10 februari 2006, 17:13:48

Tja 't is in amsterdam misschien gelden die regels daar weer niet  :-X
Klopt  8)


ajax

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 10 februari 2006, 17:16:00
Vind het allemaal wel heeel erg meevallen hoor. wij voelen die auto op dat moment niet aan , maar de chauffeur wel dus.....moeilijk te beoordelen.
Wat ik veel erger vind is een paar filmpjes erna. Daar is een filmpje va een tankauto spuit met prio 1 en een ambulance met A1.
De brandweerauto komt door een bocht , passeerd een weg van rechts , heeft zijn zwaailichten aan maar geen geluid!!!!!!(heeft deze voor de weg van rechts al uitgezet,daarvoor was het geluid wel aan)
Gaat midden op de weg stil staan om wat te vragen, laat ambu van rechts voor gaan  die met OGS rijd, en gaat vervolgens verder met alleen de lichtbalk aan en geen geluid. :(
Dacht dat de brandweer zo streng en appart was als het gaat over het rijden met OGS(ook 'snachts).
Tja 't is in amsterdam misschien gelden die regels daar weer niet  :-X

Iedere chaufeur heeft zijn eigen manier van rijden. Het is een eigen keuze wel of niet sirene's aan. Zo zet ik ze ook wel eens uit als er geen ander verkeer is


Karim

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 10 februari 2006, 17:18:54
Wat ik veel erger vind is een paar filmpjes erna. Daar is een filmpje va een tankauto spuit met prio 1 en een ambulance met A1.
De brandweerauto komt door een bocht , passeerd een weg van rechts , heeft zijn zwaailichten aan maar geen geluid!!!!!!(heeft deze voor de weg van rechts al uitgezet,daarvoor was het geluid wel aan)
Gaat midden op de weg stil staan om wat te vragen, laat ambu van rechts voor gaan  die met OGS rijd, en gaat vervolgens verder met alleen de lichtbalk aan en geen geluid. :(

Och, ook dit is maar weer 1 kijk op de situatie (door dat filmpje) dus dat zegt ook niet alles.

Brandweer hoefde wellicht niet naar zelfde adres als de ambu anders kon ie daar gewoon achter aan rijden, en dan stoppen ze inderdaad even om de weg te vragen en rijden ze vervolgens door zonder geluid, maar je weet niet waarom ze 't geluid niet aan hadden.
Misschien hadden ze wel even telefonisch/mobilofonisch contact met de meldkamer en moest daarom de herrie ff uit, 't filmpje is vrij snel daarna afgelopen dus voor 't zelfde geluid gaat de herrie 2 tellen later weer aan.

En ze rijden al op een voorrangsweg dus ook zonder licht en geluid moet 't verkeer uit de zijstraten ze voor laten gaan, en voor hun was er verder nauwelijks verkeer.