Ritformulieren

Auteur Topic: Ritformulieren  (gelezen 2916 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

rianne

• Gast
Gepost op: 23 februari 2006, 14:33:57
Hallo,
ik loop stage bij een ambulancedienst en ik moet een onderzoek houden. Nou vroeg ik me af of er ergens informatie te vinden is over de ritformulieren. Met name hoe ze ingevuld moeten worden en dergelijke.
Kan iemand mij helpen?

R

paul_hartog

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 23 februari 2006, 17:24:29
nou zoals jij zegt loop je stage bij een ambulancedienst.
dan zouden hun jou vast wel kunnen helpen met het invullen van de ritstaat lijkt me toch?? ::)

Bart S

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 23 februari 2006, 17:33:50
Hallo,
ik loop stage bij een ambulancedienst en ik moet een onderzoek houden. Nou vroeg ik me af of er ergens informatie te vinden is over de ritformulieren. Met name hoe ze ingevuld moeten worden en dergelijke.
Kan iemand mij helpen?

R

Ik begrijp je vraag ook niet helemaal.... ik zou zeggen "zo compleet mogelijk" (en met pen ;D)...

Kan je iets specifieker zijn?

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #3 Gepost op: 23 februari 2006, 18:11:23
Ik begrijp je vraag ook niet helemaal.... ik zou zeggen "zo compleet mogelijk" (en met pen ;D)...

Kan je iets specifieker zijn?

Rianne wil wellicht weten welke zaken op de formulieren ingevuld kunnen worden en welke de ambu pleeg in de praltijk ook daadwerleijk gebruikt. Wat wordt gebruikt door de SEH , wat gaat naar archieven etc
Misschien vragen als wat is de meest handige layout/volgorde, hoe is het gebruik van kleuren etc.....

Wat is het doel van je onderzoek ?
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

rianne

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 24 februari 2006, 14:53:45
Ik bedoel eigenlijk of je ergens zwart op wit kunt vinden hoe je zoiets in moet vullen. op mijn stageplek zelf leer ik dat wel, maar voor een onderzoek moet dat dus het liefst beschreven staan.
Het doel van het onderzoek is om een goede evaluatie te bevorderen tussen het ambulancepersoneel en het personeel van het ziekenhuis, zodat de kwaliteit van zorg voor de patiënten kan worden verbeterd.
Ik wil dus graag informatie over het evaluatieformulier die achter een ritformulier zit. Hoe worden ze gebuikt en hoe wordt daar weer op gereageert? met een gesprek of alleen dat formuliertje

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #5 Gepost op: 26 februari 2006, 02:23:15
Mijn ervaring is dat het groene feedbackformulier zelden door de SEH wordt ingevuld. Meestal alleen bij klachten, en dat is dus niet de hoofdreden van het bestaan van het feedbackformulier. Reguliere feedback is d edoelstelling oftwel, elke rit ontvangen dor de SEH moet idealiter door de SEH worden teruggekoppeld via het feedbackformulier. Zo kan de ambuverpleegkundige de uiteindelijk diagnose van d epatient te weten komen en volgt er feedback over zijn/haar gedane interventies en die van de SEH zodat achteraf een completer beeld kan ontstaan van de geleverde zorg. Helaas wordt het formulier vaak alleen voor klachten gebruikt en wordt de overgrote meerderheid aan adequaat geleverde zorg niet compleet in beeld gebracht. Feedbackformulieren zijn een van de instrumenten die gebruikt kunnen worden bij in het in kaart brengen van de kwaliteit van de ambulancezorg. Verder is het altijd aardig om terug te lezen wat de uiteindelijke diagnose en interventies op de SEH zijngeweest en of die machen met die van de AVP. En post krijgen is altijd leuk  ;)
Maarja, je hoort t meestal eerder als er iets zogenaamd niet goed is dan wanneer dat wel het geval is. Positiviteit kost iets, .. namelijk: inspanning  ;)

Bij de GGD Den Haag bestaat een invulinstructie voor het ARF (ambulanceritformulier) met per urgentie de minimale gegevensset die ingevuld moet worden, verschilt bij A1 A2 en B/C rit.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

7194

• Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 26 februari 2006, 14:49:50
C rit?  ???

Ambuman

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 26 februari 2006, 19:18:55
Een C ritje is een besteld vervoer.
In het verleden had de regio Haaglanden een zgn databox in de ambulances. Daarop konden de meldingen getoond worden.
Vanuit het meldkamer systeem konden de ritgegevens op het scherm gezet worden.
Alleen softwarematig was het onderscheid tussen A1  en A2 niet te geven. En is er dus destijds gekozen voor een afwijkende urgentiecodering. A = A1  B= A2  C=Besteld vervoer

Echter met het GMS en de komst van het berichtenverkeer via C2000 is die oude codering achterhaald.
En wordt er nu gebruik gemaakt van de landelijke standaard A1, A2 en B.
Bij sommige mensen zit de oude urgentiecodering nog in het hoofd, dus waarschijnlijk vandaar dat Joffry even een zijstapje maakte naar de C urgentie.

7194

• Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 26 februari 2006, 19:30:41
Oké, duidelijk! bedankt.  :)

Joffry Ambu-Vpk

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 27 februari 2006, 01:48:17
Een C ritje is een besteld vervoer.
In het verleden had de regio Haaglanden een zgn databox in de ambulances. Daarop konden de meldingen getoond worden.
Vanuit het meldkamer systeem konden de ritgegevens op het scherm gezet worden.
Alleen softwarematig was het onderscheid tussen A1  en A2 niet te geven. En is er dus destijds gekozen voor een afwijkende urgentiecodering. A = A1  B= A2  C=Besteld vervoer

Echter met het GMS en de komst van het berichtenverkeer via C2000 is die oude codering achterhaald.
En wordt er nu gebruik gemaakt van de landelijke standaard A1, A2 en B.
Bij sommige mensen zit de oude urgentiecodering nog in het hoofd, dus waarschijnlijk vandaar dat Joffry even een zijstapje maakte naar de C urgentie.

Inderdaad, helemaal goed Ambuman  :D  zonde dat de oude statusbox een paar jaar geleden het loodje heeft gelegd in de Haaglanden, had voldoende geheugen om 20 ritten te onthouden, dat kan ik van de c2000 mobilofoon niet zeggen... Maarre, de A1 en A2 codering gebruiken we nog steeds, voor besteld vervoer wordt meestal B code gebruikt maar op nostalgische dagen ook nog wel eens de C-urgentie  ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod