Helaas kun je ook door zorgvuldig en goed te handelen voor de tuchtrechter gesleept worden... iedere patient kan jou namelijk dagen als hij/zij ontevreden is. En zelfs als het volkomen duidelijk is dat je goed hebt gehandeld, ben je nog een heleboel tijd kwijt aan het opstellen van je verweerschrift(en) en andere papieren rompslomp. Ik ben opgegroeid in een artsenfamilie, en ik ken legio voorbeelden van patienten die volkomen 'onterecht' een klacht indienden bij het tuchtcollege, terwijl de arts(en) naar hun beste mogelijkheden hadden gehandeld, maar simpelweg iemand niet beter konden behandelen (en ook volledig in hun gelijk gesteld werden door het tuchtcollege).
ik kan dat goed begrijpen, maar dat is in de rest van de maatschappij niet anders, voor de strafrechter verschijnen ook ieder jaar honderden mensen die vrijgesproken worden maar wel veel kosten kwijt zijn aan advocaten en vrije dagen etc.
Dat is nu eenmaal het nadeel van het rechtsysteem, maar alternatieven zie ik ook niet.
Overigens zie ik tussen de zaken die het tuchcollega behandeld niet veel zaken waar helemaal niets aan de hand is, ik vele gevallen zouden de betrokkenen het een volgende keer toch anders aanpakken en dat is dan toch weer winst.
Jacques