Re: politiemensen voorrang op SEH?

Auteur Topic: Re: politiemensen voorrang op SEH?  (gelezen 5178 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jvo

• ACH
  • Senior gebruiker
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Gepost op: 15 augustus 2003, 08:46:58
dit is misschien niet de topic ervoor, maar wat zijn dag ongeveer de criteria die bij de triage gebruikt worden, hoe ernstig moet het letsel zijn? of zijn daar geen obkectieve criteria voor?? ???

m vr gr
jvo (die vandaag nog iemand op de seh heeft afgezet met een scheurtje van 4 cm in de wenkbrauw)

-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-

Paul SEH

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 15 augustus 2003, 13:59:54
Er zijn inderdaad objectieve criteria voor. Kijk maar eens op de site van de stichting Trauma Nursing Nederland.

http://www.trauma-nursing.nl/

Het staat onder (hoe kan het ook anders) Triage.  8)

Ed :)

• Forum gebruiker
  • Iedereen heeft recht op mijn mening :)
Reactie #2 Gepost op: 15 augustus 2003, 20:43:47
Dus eigenlijk moet je eerst naar een huisarts om naar SEH te kunnen. En wat nou als je bijvoorbeeld door je enkel bent gegaan. En dan een ambulance laat komen. Stuurt die je dan ook naar de HA of neemt die je mee naar de SEH ??

Paul SEH

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 16 augustus 2003, 00:11:08
Dat is afhankelijk van de ambulance bemanning. De een zal een huisarts inschakelen en de ander zal je naar een ziekenhuis vervoeren.
Het ligt er natuurlijk ook aan hoe de klachten worden gepresenteerd. En afhankelijk van de plaats waar het is gebeurd.
Zo zie je maar weer je kunt alle kanten op.  8)

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 16 augustus 2003, 00:19:27
Dat is afhankelijk van de ambulance bemanning. De een zal een huisarts inschakelen en de ander zal je naar een ziekenhuis vervoeren.
Het ligt er natuurlijk ook aan hoe de klachten worden gepresenteerd. En afhankelijk van de plaats waar het is gebeurd.
Zo zie je maar weer je kunt alle kanten op.  8)
Fijn, dan weten we tenminste waar we niet aan toe zijn. Een beetje spanning maakt het leven uuuuhhh....spannend!
De gezondheidszorg begint steeds meer op de lotto te lijken... ;)

Henk

• Forum gebruiker
  • Iedereen heeft recht op mijn mening :)
Reactie #5 Gepost op: 16 augustus 2003, 16:55:34
Kan je ook alleen voor het reserve getal gaan voor 1 euro per week ??

Maar even om terug te komen. Als je het een beetje slim speelt lig je dus op die manier het snelste op de SEH ?

PeterPan

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 22 januari 2004, 00:36:20
Maar even om terug te komen. Als je het een beetje slim speelt lig je dus op die manier het snelste op de SEH ?

Het is maar goed dat je een duiveltje als persoonlijk plaatje hebt!  ;D ;D ;D

Henk

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 22 januari 2004, 03:26:07
Dus eigenlijk moet je eerst naar een huisarts om naar SEH te kunnen. En wat nou als je bijvoorbeeld door je enkel bent gegaan. En dan een ambulance laat komen. Stuurt die je dan ook naar de HA of neemt die je mee naar de SEH ??

Nou hier is het toch goed geregeld. Ik had een mevrouw met een snee in haar duim. Even gebeld met de EH en gevraagd of ik langs mocht komen en ja hoor, wat nou doktersdienst.

Meteen geholpen. Met m'n truukje met leukoplast zat het al bijna dicht. Met een uurtje weer thuis. Maar ze mocht niet zelf de keuken weer schoonmaken...

Henk

Marno

• Forum gebruiker
  • Co-assistent - SEH EMC RB-Callantsoog
Reactie #8 Gepost op: 24 januari 2004, 22:42:15
Nou hier is het toch goed geregeld. Ik had een mevrouw met een snee in haar duim. Even gebeld met de EH en gevraagd of ik langs mocht komen en ja hoor, wat nou doktersdienst.

Meteen geholpen. Met m'n truukje met leukoplast zat het al bijna dicht. Met een uurtje weer thuis. Maar ze mocht niet zelf de keuken weer schoonmaken...

Henk
En waarom zou je mevrouw niet naar de doktersdienst laten gaan? Dit lijkt me duidelijk onnodig gebruik van de SEH?
Aan mijn zonen, aan de zonen van mijn leermeester en aan de leerlingen die verklaard hebben zich aan de regelen van het beroep te zullen houden, aan h

Paul SEH

• Gast
Reactie #9 Gepost op: 26 januari 2004, 00:49:55
Juist. Kost veel meer als HA hulp. En is weer een extra onnodige belasting van de SEH. Een HA kan ook heus wel een pleister plakken hoor. 8)