Minder begeleidingen Amsterdam-Amstelland?

Auteur Topic: Minder begeleidingen Amsterdam-Amstelland?  (gelezen 1542 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Gepost op: 15 maart 2006, 19:36:55
Lijkt het nou zo, of begeleid de Amsterdamse politie minder ambulances, ik hoor het op de scanner veel minder en hoorde ook een gerucht dat het om een of andere reden niet meer gebeurd, weet iemand waarom dat is?


GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Gast

  • Gast
Reactie #1 Gepost op: 15 maart 2006, 19:43:21
Gebeurde dat überhaupt standaard dan??

Als ze minder vaak ambulances begeleiden zal er minder vaak noodzaak of aanleiding toe zijn, en als zich dat vertaald naar minder ernstige ongevallen of letsels is dat alleen maar mooi denk ik!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2 Gepost op: 15 maart 2006, 19:44:22
nou normaal gesproken, was er bijv. bij een reanimatie al een motor onderweg om te begeleiden, of zowiezo bij ernstigere dingen, die dingen gebeuren wel gewoon, maar ik hoor op de scanner geen begeleidingen meer
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #3 Gepost op: 16 maart 2006, 13:29:32
Het protocol in de regio A-A is dat er een verzoek van de CPA moet worden gedaan aan de CMK.
Eerder word er geen motorrijder gestuurd. Dat er motoren in de buurt zijn laat zich vaak raden.


Bart S

  • Gast
Reactie #4 Gepost op: 16 maart 2006, 21:46:19
Het protocol in de regio A-A is dat er een verzoek van de CPA moet worden gedaan aan de CMK.
Eerder word er geen motorrijder gestuurd. Dat er motoren in de buurt zijn laat zich vaak raden.
In het verleden werden er vaak bij voorbaat al motorrijders gestuurd aan de hand van de melding of gingen zij uit eigen beweging alvast richting het incident. Aanvragen moest (en moet) echter altijd gedaan worden door de ambulancebemanning via de MKA, ook al stond de motorrijder al voor je snuffert. Recentelijk zijn de regeltjes voor het honoreren van een aanvraag echter behoorlijk strenger geworden in AA. Er wordt bijvoorbeeld gekeken naar de verkeersdrukte op de route.