Die is leuk, oude tijden herleven weer
een chauffeurswieltje op de epauletten voor de ambulancechauffeurs, een esculaap voor de ambulanceverpleegkundigen, vraag me alleen nog af wat de managers voor logo nodig hebben, een PDA logo?
En hoe gaan we dan de instructeurs, regionaal oplediingscoordinatoren, planners en logistieke medewerkers onderscheiden??? Bij het UMCG is zeker een kolonel buiten dienst (met of zonder vooruitzichten) als manager aangenomen??
Bij de brandweer/politie en defensie zijn er al genoeg stars en stripes. Ik vind een functieaanduiding relevanter maar goed, een leidinggevende in gewoon pak tussen al die geuniformeerde bobo's van defensie politie en brandweer tijdens een congres of overleg, voelt natuurlijk ook een beetje kaal, of iedereen in uniform, of iedereen niet in uniform zou een goede optie zijn
En met een vooruitziende blik heb ik nog steeds (als erfenis aan de vrijwillige brandweer en oude ambulanceuniform) een aantal witte uniformoverhemden, 2 donkerblauwe broeken, en blauwe commandotrui in mn kast hangen...je weet maar nooit of iemand in Ambulance Nederland wil dat we in plaats van geelgroen weer wit en donkerblauw gaan dragen