Zou een en ander te maken kunnen hebben met het feit dat je er vaak alleen voor staat? Zelfs al is er een (huis)arts aanwezig?
Enige nuancering mag er inderdaad best zijn. Het werk op de IC kan zwaar zijn, het werk als politieagent kan zwaar zijn.
Zo kan het werk op de ambulance ook zwaar zijn.
Ik ken beide kanten: IC en ambulance. Ik kan zeggen dat ik het op de ambulance zwaarder vind dan op een IC. De patiënten op een IC kunnen gecompliceerder zijn. Maar er is altijd een arts achter de hand, een labuitslag aan te vragen of wat niet meer. Op de ambulance ben je breder inzetbaar, op een IC heb je een bepaalde patiënten categorie.
En op straat…….. is het toch iets zwaarder. Heeft niets met macho cultuur te maken. Is gewoon een feit.
Verder begrijp ik niet waarom er steeds weer de discussie over ACH versus AVP de kop opsteekt. Wat is er verkeerd aan het beroep ACH? Waarom zou de naam anders moeten? ACH staat voor een bepaald opleiding en werk niveau (= kwaliteitsniveau). Men kan beter energie steken in het promoten van deze functie in plaats van het naar beneden te praten.
Om terug te keren naar de topic: waarom wordt een rangonderscheidingsteken gelijk gerelateerd aan iets om je ego mee te strelen, als een negatief iets?
Alles bij elkaar vind ik dat sommige personen wel een heel laagdunkende mening hebben over ambulance personeel. Er zijn inderdaad Rambo's onder ons, maar die heb je in elke beroepsgroep. Dus ook hier mag enige nuancering op zijn plaats zijn.