Wat Bert65 zegt. Er zit niemand achter het stuur. Ergo, het voertuig staat geparkeerd. Mag dat met handelaarsplaten?
Ik begrijp dat je de situatie tracht goed te praten, maar ik ben ervan overtuigd dat er een fout is gemaakt. Lijkt mij een les voor de toekomst. Zeker voor mensen met 'Handhaving' op hun rug.
Ik weet, net zo goed als jij, niet wat de situatie is. Het is ook niet mijn foto, en ik probeer ook niks goed te praten. Ik weet alleen dat het voertuig op dat moment onderweg was van de opbouwer naar de garage. Waarom het voertuig op dat moment stil of geparkeerd stond (want vanaf en foto kan niet worden bepaald of het voertuig stilstond of geparkeerd stond) is bij mij niet bekend.
Het zou kunnen dat het voertuig pech had, er bijvoorbeeld iets mis was met de opbouw die zojuist gemaakt was. Het zou ook kunnen dat de handhavers het voetuig zagen rijden, en wilde kijken hoe het voertuig eruit ziet.
Geen conclusies trekken uit een foto. Het kunnen honderde redenen zijn waarom het voertuig zo stond.
Mocht het inderdaad gaan om een fout, dan is dit slordig.