Citaat van: Rescue Ranger op 9 September 2006, 10:10:41
Hoe zou een bevelvoerder het vinden als deze ter plaatse komt bij een incident en de ambulance broeder speekt hem aan en zegt: "Ik wil een airbaghoes over het stuur, windbeschermende zeilen voor het voertuig, een voorwaartse omslag en retractie via de achterzijde. U heeft 15 minuten."[/i]alsutblieft als u het precies weet hoe het werkt hier is de schaar spreider en de rest van de hv en succes ermee!!!!!!!!!
Ik weet niet waar dat gezegde vandaan komt van schoenmaker blijf bij je leest? jij wel?
Ik zal het maar even heel kort samenvatten:
bij ons worden alle beroeps alleen met een vakopleiding! aangenomen.
Laat nu het toeval zijn dat er hier ook mensen bij zijn, gek genoeg,die automonteurs zijn en ja een hele rare insteek hebben ze bij ons hoor maar het is makkelijker iemand met een specifieke opleiding en daarbij algemeen technisch inzicht! om te scholen naar brandweerman/vrouw als iemand die heel goed verbandjes kan leggen en daarmee ineens heel technisch moet gaan worden. Uitzonderingen daar gelaten. Maar wat doet nu het geval dat er bij ons in zelfstudie ook nog mensen bij zijn die nu kaderinstructeur ehbo zijn. over interresse buiten de brandweer om gesproken.
maar nee iemand heeft een nummer en daar blijft het bij. informatie vragen aan elkaar (of in sommige gevallen aan de ambulance bemanning als die toch al weten hoe de bevrijding moet gebeuren
) hoe het beste te handelen is.
Hier is het nog steeds zo dat de ambulance overlegt met de bevelvoerder of het nu eruit of niet meer eruit is..... of je hebt ongeveer x tijd en ik wil hem er graag horizontaal uit hebben of juist zittend en de brandweer bepaald dan wel hoe dat ze deze ruimte gaan maken.
En nog even terugkomen op een eerdere vraag van wat als er 4 mensen uit de wagen geslingerd zijn. Dit is afhankelijk van de melding van wanneer er niemand bekneld zit is de ambulance vaak zo "eigenwijs" om op eigen mensen te wachten terwijl er op een korte termijn een aantal mensen tp kan zijn met levensreddende handelingen........ ofwel durf daar de brandweer ook voor te vragen!!!! en kom je met je brwwagen aan en er is geen beknelling dan kan iedereen levensreddend handelen! Dus met het levensreddend handelen van de brw zit het wel goed! en ja misschien zit dan een snelverband niet op afstudeerkwaliteit maar dicht is dicht!!!!!!!!!!!