Re: HAAKARMBAK VERANDERT!!!!!

Auteur Topic: Re: HAAKARMBAK VERANDERT!!!!!  (gelezen 8057 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Max2

  • Gast
Reactie #20 Gepost op: 17 december 2003, 11:55:28
Iedereen ''hoort'' ergens iets, maar niemand weet waar de klepelt hangt. Misschien is het verstandig om ook de bron van dit soort geruchten eens te vermelden. Indien ik hier constant zou melden wat ik allemaal 'hoor', dan zou het SIGMA volgens die geruchten helemaal niet meer bestaan..


GerardG

  • Eerste Hulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 66
  • Rode Kruis taakveld 3
Reactie #21 Gepost op: 17 december 2003, 12:42:44
Ik denk juist dat dit soort geruchten op dit forum naar voren zouden moeten komen om op deze wijze geruchten, òf te ontzenuwen, òf te bevestigen!

Dus iedereen: ga vooral door met melden van 'geruchten' :)
Groet, Gerard  ;)


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #22 Gepost op: 17 december 2003, 21:47:05
Zo is dat Gerard!

Christian


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #23 Gepost op: 18 december 2003, 08:56:29
Maar vermeldt dan ook eens de bron van al die geruchten, dan wordt het wat makkelijker om die zgn. geruchten te ontzenuwen of  een kwalificatie mbt de waarheid van dat gerucht te geven
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #24 Gepost op: 18 december 2003, 18:47:44
Ik hoorde mijn gerucht tijdens de cursus.
Overigens vind ik het niet zo belangrijk om dat te vermelden, we zijn allemaal (?) serieus genoeg om geen onwaarheden te posten.

Christian


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #25 Gepost op: 19 december 2003, 09:05:51
Dan blijf je dus allerlei onmogelijke, onwaarschijnlijke en ongeloofbare geruchten houden, en of we daar nou zo wijs van worden ik vraag het me af....... :-X
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #26 Gepost op: 20 december 2003, 10:47:02
Dan zal ik de geruchten ontzenuwen!
Ik heb de vernieuwde container gezien tijdens een GNK materiaalbeheerders dag te Zoetermeer. Op de klep is een soort van vouwtent geplaatst welke de klep afdekt als deze geopend wordt. Niet schokkend, maar in mijn ogen een slechte constructie. Het zeker niet de tent zoals is bijgevoegd van de Brndweer, meer een kleine uitbouw, zodat de zijdeur gebruikt moet worden als in/ uitgang.

Tevens is de inhoud van de container veranderd, zodat deze leger is, nog maar 1 rolcontainer, en er op deze manier makkelijker mee kan worden omgegaan als een vooruitgeschoven post tijdens evenementen. Een groot gedeelte van de materialen uit de container zijn verplaatst naar de aanhanger van het AMBU-voertuig.

Verder over de haakarmbak. Het ministerie van Defensie heeft 28 Scania haakarmbak voertuigen in de zogenaamde motteballen staan. Deze zullen gestationeerd worden bij de stallingen van de GNK-containers, zodat deze zonder tussenkomst van de Brandweer op de plek des onheils kunnen komen. Wie dat moet rijden werd niet over gesproken.

Sterkte met verder geruchten!
Elke hulpverlening start met communicatie.


ABeens

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 587
  • EHV-er, BHV-er, Lid GE en nog wat benamingen
    • www.sigmadrenthe.nl
Reactie #27 Gepost op: 20 februari 2004, 13:41:47
Dat ziet er netjes uit!
Ik heb ook gehoord dat de ALS koffers worden aangepast. Onder andere zal het intubatiemateriaal er uit worden gehaald. Bij de herhalingslessen krijgen we ook geen les meer in intuberen, altans, het staat niet meer in het boek.

Christian

Zover ik weet is en blijft het intuberen opzich een voorbehouden handeling. Waarbij het SIGMA een ondersteunende taak heeft in de vorm van aangeven materiaal aan de pleeg.

 ??? Arend


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #28 Gepost op: 20 februari 2004, 23:19:45
Wij hebben het pas nog in de les gehad over het intuberen.
En ja wij hebben een assisterende rol hierbij.
klaarleggen, en aangeven van de benodigde materialen.
Het staat ook nog in de klapper vermeld.
gr Bianca
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #29 Gepost op: 21 februari 2004, 00:28:21
Zover ik weet is en blijft het intuberen opzich een voorbehouden handeling. Waarbij het SIGMA een ondersteunende taak heeft in de vorm van aangeven materiaal aan de pleeg.

 ??? Arend

Ja natuurlijk, dat leek me wel zo vanzelfsprekend, maar ik had het uiteraard beter moeten omschrijven.

Christian