Pepperspray

Auteur Topic: Pepperspray  (gelezen 36760 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #100 Gepost op: 25 oktober 2006, 20:47:56
Neem dan gewoon een busje x marker dat mag je gewoon hebben en dat schrikt vaak ook al af en bij gebruik ter verdediging ben je niet strafbaar ;)

even kleine toevoeging;
je moet het natuurlijk wel ALLEEN DAN gebruiken wanneer je echt niet anders kan. en dan nog vind ik het niet horen tot de standaarduitrusting van de beveiliger.. als de wet je al verbied om als beveiliger handboeien bij je te dragen waarom zou je dan een bus x-marker gaan dragen? ik denk dat de grens tussen politie en beveiliger toch duidelijk moet zijn wat betreft bewapening: politie: ja, beveiliging: NEE.
Politie Aspirant niveau 4


paul_hartog

  • Gast
Reactie #101 Gepost op: 26 oktober 2006, 02:14:20
ja uiteraard aleen gebruiken in geval van noodweer.
Maar kijk je loopt als beveiliger idd vaak bij risicovolle panden en je mag gewoon geen wapens dragen dus ook GEEN pepper.
De wet heeft toegestaan dat je wel x marker mag gebruiken in geval van nood
Daarom zeg ik neem dan gewoon een busje x marker mee want dan ben je iig niet in overtreding en heb je toch een soort beschermingsmiddel.
want zodra je iemand er mee in de ogen spuit dan is die persoon toch even weerloos omdat die toch voorzichtig in zn ogen gaat voelen en dan heb je gewoon ruim de tijd om weg te komen.


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #102 Gepost op: 26 oktober 2006, 05:12:53
even kleine toevoeging;
je moet het natuurlijk wel ALLEEN DAN gebruiken wanneer je echt niet anders kan. en dan nog vind ik het niet horen tot de standaarduitrusting van de beveiliger.. als de wet je al verbied om als beveiliger handboeien bij je te dragen waarom zou je dan een bus x-marker gaan dragen? ik denk dat de grens tussen politie en beveiliger toch duidelijk moet zijn wat betreft bewapening: politie: ja, beveiliging: NEE.


Heel simpel Ultimato:

Handboeien draag je niet omdat het wettelijk niet mag... X-Marker is wettelijk toegestaan, en een legaal verdedigingsmiddel wat niet schadelijk is voor de gezondheid van degene waar het op wordt gebruikt. Er zijn een hoop beveiligingsbedrijven die dit al wél in de standaarduitrusting hebben zitten.. puur ontwikkelingen om het toch een stukje veiliger te maken.

Maarr.. als ik je vraag zo lees zou je wel eens Pepperspray kunnen bedoelen???

Greetz,
Mark


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #103 Gepost op: 26 oktober 2006, 10:46:24
Maarr.. als ik je vraag zo lees zou je wel eens Pepperspray kunnen bedoelen???

Greetz,
Mark

meer "(verdedigings-)wapens" in het algemeen
Politie Aspirant niveau 4


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #104 Gepost op: 26 oktober 2006, 11:15:17
Ja ultimato je kan ook met een nep-lippestiftje gaan rondlopen met pepper erin ;D


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #105 Gepost op: 26 oktober 2006, 14:32:39
Ja ultimato je kan ook met een nep-lippestiftje gaan rondlopen met pepper erin ;D

dan is t een blank wapen... das helemaal verboden :p
Politie Aspirant niveau 4


security88

  • Hoofdbeveiliger, manager en centralist
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 177
  • EHBO-er, BHV-er, Hoofdbeveiliger en ex-NRK
Reactie #106 Gepost op: 27 oktober 2006, 15:00:40
het is met x-marker zefs zo dat als je hem legaal gebruikt kan je op vertoon van je pv of een kopie ervan hem gratis laten hervullen. wat ik er ook een keer over gehoor heb is dat je het niet op iemands kleding moet spuiten omdat je dan evt nog aangeklaagd kan worden voor vernieling. wat hiervan waar is weet ik niet maar het lijkt me opzich wel een logische zet voor een crimineel. :D
Leef in het hier en nu, alles kan zomaar anders zijn!


DaNnY112

  • Gast
Reactie #107 Gepost op: 27 oktober 2006, 15:08:27
Op het gevaar van off-topic.... Als je toch iets verbodens aanschaft... hier staan nog leukere zaken bij  ;): http://www.selfdefenseweapons.com/index.htm

Als ik jou was zou ik ook een taser aanschaffen... kan de inbreker ook niet meer weglopen als jij hem aangehouden hebt want het duurt natuurlijk altijd lang voor de politie er is...  ;) ;D ;D

 ;D staan wel leuke dingen op, maar gaat in mijn mening te ver (ja toch) maarja ik ben niet echt te overtuigen op dit gebied en blijf er gewoon mee lopen. Echter als het bedrijf ons standaard zou uitruste met x-marker zou ik misschien eerder geneigd zijn om dat busje te pakken ipv pepper. Maar ik blijf bij mijn mening dat er nog een hoop te verbeteren valt op gebied van zelfverdediging voor beveiligers.

P.s. voor degene die het blijven zeggen: Ja ik weet dat ik de wet overtreed en ja ik weet dat ik een verboden wapen bij mij heb. Dit ben ik mij volledig bewust en mocht ik een keer hiermee echt door de mand vallen accepteer ik de gevolgen gewoon......

Owja en over dat ontslag wat ik daarmee bedoelde was dat ze dan pietleuterig dingen gaan zoeken om je te kunnen ontslaan dus niet om die specifieke reden.


Michelle1983

  • Gast
Reactie #108 Gepost op: 27 oktober 2006, 20:17:57
Wat betreft de x-marker, moet ik toegeven dat je bij gebruik ook daarmee kans loopt overtreding van de WWM te plegen. Daarnaast kan je ook voor vernieling en mishandeling een probleem krijgen, maar dat komt meestal dan wel weer goed via een noodweerconstructie. Het bijvoorbeeld in het gezicht spuiten kan problemen opleveren met de WWM, want dan is het meer een wapen dan wat anders.

Wat betreft ontslag, als jij veiligheidsproblemen aankaart die horen bij goed werkgeverschap en je wordt ontslagen (om welke reden dan ook), dan is de kans vrij groot dat de werkgever voor de rechter nat gaat en het gewoon de werkgever geld gaat kosten.


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #109 Gepost op: 27 oktober 2006, 20:26:01
Owja en over dat ontslag wat ik daarmee bedoelde was dat ze dan pietleuterig dingen gaan zoeken om je te kunnen ontslaan dus niet om die specifieke reden.

als jij aannemelijk kan maken dat het "vergezochte" redenen zijn en dat het waarschijnlijk het melden van die veiligheidshalve gebrekkige omstandigheden zijn geweest dan heeft de werkgever een zware dobber er aan hoor.
Politie Aspirant niveau 4