Pepperspray

Auteur Topic: Pepperspray  (gelezen 36782 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #70 Gepost op: 16 oktober 2006, 05:28:11
Ja Danny, ik zeg ook niet dat je veiliger af bent zonder, maar het mag wettelijk niet, en zoals eerder vermeld: je weet dat je meer risico loopt, daar kies je voor. Een risico van het vak... en dat is inderdaad mijn mening :)


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #71 Gepost op: 16 oktober 2006, 07:07:27
Ja Danny, ik zeg ook niet dat je veiliger af bent zonder, maar het mag wettelijk niet, en zoals eerder vermeld: je weet dat je meer risico loopt, daar kies je voor. Een risico van het vak... en dat is inderdaad mijn mening :)

en daarnaast is het ook aan de werkgever om te kijken naar mogelijkheden BINNEN de wet om jouw werk zo veilig mogelijk te maken
Politie Aspirant niveau 4


DaNnY112

  • Gast
Reactie #72 Gepost op: 16 oktober 2006, 11:51:52
en daarnaast is het ook aan de werkgever om te kijken naar mogelijkheden BINNEN de wet om jouw werk zo veilig mogelijk te maken

En als deze dat niet doet ondanks het al meerdere malen is aangegeven?


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #73 Gepost op: 16 oktober 2006, 12:47:12
En als deze dat niet doet ondanks het al meerdere malen is aangegeven?
Ga dan op zoek naar een andere werkgever. Je bent gewoon strafbaar als je met pepperspray rondloopt, laat staan het gebruikt! Als je als beveiliger buiten de wet gaat hoor je naar mijn mening niet thuis in die wereld.


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #74 Gepost op: 16 oktober 2006, 18:10:04
En als deze dat niet doet ondanks het al meerdere malen is aangegeven?

klacht indienen op grond van artikel 7:611 goed wegever- en werknemerschap!
of op grond van de zorgplicht van de werkgever waarvan ik uit mijn hoofd het artikel niet weet. werkgever is verplicht te zorgen voor een naar redelijkheid en billijkheid zo veilig mogelijke werkomgeving. (een werknemer wordt geacht hier wel aan mee te werken door niet roekeloos te handelen etc)
Politie Aspirant niveau 4


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #75 Gepost op: 16 oktober 2006, 22:14:30
Woow ultimato nu al kerst ingericht :o

Maar ff ontopic,

Ik vind dat als je voor het beroep beveiliger kiest, je meestal weet in welke situaties kan terechtkomen, en dan niet met een bus pepperspray moet gaan rondlopen.
(ff kort samengevat)
Verder, veel respect voor het beroep beveiliging, omdat ze in gevaarlijke situaties terecht kunnen komen zonder enige bewapening. Dus ook geen pepperspray 8)


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #76 Gepost op: 16 oktober 2006, 23:26:58
Woow ultimato nu al kerst ingericht :o ja :P

Maar ff ontopic,

Ik vind dat als je voor het beroep beveiliger kiest, je meestal weet in welke situaties kan terechtkomen, en dan niet met een bus pepperspray moet gaan rondlopen. agreed
(ff kort samengevat)
Verder, veel respect voor het beroep beveiliging, omdat ze in gevaarlijke situaties terecht kunnen komen zonder enige bewapening. Dus ook geen pepperspray 8) helemaal mee eens, dit weet je van tevoren
Politie Aspirant niveau 4


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #77 Gepost op: 23 oktober 2006, 10:11:32
Als ik het vuurtje even weer mag opstoken: ik vind dat je als beveiliger een keuze maakt aan de hand van impact, gevolgen en risico.

Wat kan er gebeuren als ik...

En maakt aan de hand daarvan een afweging.

En de wet is er al lang niet meer om je te beschermen, maar om je te beperken. Ik blijf mij steeds maar het antwoord herinneren dat de meldkamer mij gaf toen mijn bovenbuurman - een cocaïne verslaafde- bij mij binnen probeerde te komen met een balk en een mes.

mijn vraag aan de meldkamer: "Waar blijft u nou".

We wachten tot er meerdere auto's vrij zijn, ik zet het leven van mijn mensen niet in gevaar door maar met twee man ter plaatse te gaan. En er rijden hier in de regio maar twee auto's af en toe voor de noodhulp en als een ervan al bezig is...

Nou, dan weet je dus dat er gevallen zijn dat je voor behoud van het leven en dat van je gezin puur - net als in de prehistorie- terug aangewezen is op je eigen "zelfredzaamheid".

Met een kruisboog, honkbalknuppen, maclight, slagersmes en beveiligingscamera's. Een oom van mij woont in een buurt van Den Haag waar iedereen een pistool heeft, daar hoef je niet eens om de politie te bellen, die komt niet. Het is daar ieder voor zich en ik denk dat we daar voor heel Nederland -met uitzondering van de straten waar de burgemeester woont en de héél rijken- langzaam naartoe afglijden.

Niemand doet meer aangifte want er wordt toch niets aan gedaan, het kost alleen maar tijd. Met dat gegeven in de hand roepen de onderzoekers dat Nederland steeds veiliger wordt.
En er komt voor diegene die dat kan betalen steeds meer particuliere beveiliging die in het gat spingt waar is bewapende politie eerst de zorg had. En die beveiliging moet nu hetzelfde klusje met zijn blote vuisten doen. Als je dan iemand peppert is dat tegen de wet. Maar als iemand je neersteekt is dat ook tegen de wet. Dat is dus een afweging, hoe belangrijk is dan die wet tov je leven.

Tja, dat is gewoon een keuze die je maakt...

Henk


paul_hartog

  • Gast
Reactie #78 Gepost op: 23 oktober 2006, 12:35:17
Liever bewapend en een aanval makkelijk kunnen afweren dan dood op de grond :) Tevens ben ik nu zowiezo al bezig met een hbo opleiding dus dit in de beveiliging is slecht een bijbaantje geworden....betaald te slecht voor de risico's die je soms moet lopen.

Als je niet tegen de spanning kan moet je gewoon lekker bij de kruidvat gaan werken ofzo of een kantoorbaantje zoeken.
ik ben ook van mening dat JIJ je net als ieder ander op dit stukje aardkloot zich aan de wet moet houden.
De wet is er niet voor nix anders kan iedereen wel met pepper en wapens rond gaan lopen omdat iedereen bang is om neergestoken of geschoten te worden.
En dan kan je wel zeggen dat de politie door de vingers kijkt maar dat lijkt me erg vaag want die moeten de wet handhaven en ieder strafbaar feit opsporen en daar de betreffende maatregelen tegen nemen.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #79 Gepost op: 23 oktober 2006, 14:43:58
Als je niet tegen de spanning kan moet je gewoon lekker bij de kruidvat gaan werken ofzo of een kantoorbaantje zoeken.

Niet echt een genuanceerde uitspraak Paolo. Ik denk dat er wel een verschil is tussen (dagelijkse) spanning en een levenbedrijgende situatie.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s