Pepperspray

Auteur Topic: Pepperspray  (gelezen 36755 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #90 Gepost op: 24 oktober 2006, 09:52:15
train dan liever jezelf om gelegenheidswapens te herkennen en verdedig je daarmee

Oh, een brandblusser ofzo, kun je daar geen leuke dingen mee doen?

Je zou 'm eigenlijk nog een beetje moeten preparen, andere vloeistof erin (pepper?) ;D

Maar dan was je weer voorbereid natuurlijk.. ???

Henk.


Michelle1983

  • Gast
Reactie #91 Gepost op: 24 oktober 2006, 09:58:39
mjup die bedoelde ik :) vrouw koopt na herhaaldelijke mishandelingen en geloof ook verkrachtingen een wapen.
komt een van haar vroegere belagers tegen in de lift en schiet hem zo naar de sterren.

mja en vind dan maar eens een andere baan.. train dan liever jezelf om gelegenheidswapens te herkennen en verdedig je daarmee

Mevrouw was één keer eerder beroofd in de wijk waar ze woonde, daarom kocht ze het pistool. Nu trachtten twee mannen haar te beroven, maar aangezien ze een doorgeladen pistool in haar jaszak heeft lukt dat niet echt. Een van de tasjesrovers trekt een mes, de ander houdt haar vast, ze lost een waarschuwingsschot, geen effect. Man met mes komt op haar af en ze schiet hem in de borst, beide verdachten lopen weg en zij komt op de grond terecht. Een van hen komt weer teruglopen, pakt haar tas en ze schiet hem in de schouder. Laatstgenoemde overlijdt daardoor.
Conclusie: gerechtvaardigd om vuurwapen te gebruiken, echter ze had moeten richten op minder vitale lichaamsdelen --> geslaagd beroep op noodweerexces. Maar dus wel veroordeling voor wapenbezit, aardig strafblad tot gevolg voor de komende tig jaar. Overigens levert noodweerexces ook nog altijd een registratie op in de justitiële documentatie.


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #92 Gepost op: 24 oktober 2006, 13:12:34
Oh, een brandblusser ofzo, kun je daar geen leuke dingen mee doen?

Je zou 'm eigenlijk nog een beetje moeten preparen, andere vloeistof erin (pepper?) ;D

Maar dan was je weer voorbereid natuurlijk.. ???

Henk.


als jij in een noodsituatie met een brandblusser mept/spuit richting verdachte puur ter verdediging zal je waarschijnlijk niet vervolgd worden (of vrijgesproken op grond van noodweer) mits het puur ter afwending van het directe gevaar is en je de persoon daarna ook normaal aanhoud en overdraagt.. jezelf laten gaan is natuurlijk nooit goed. maar ja een brandblusser is denk ik geen verkeerde optie als gelegenheidswapen maar je zou ook aan een kruk/vaas kunnen denken oid.
Politie Aspirant niveau 4


DaNnY112

  • Gast
Reactie #93 Gepost op: 24 oktober 2006, 16:55:32
Ja je weet dat je een risicovol beroep uitoefend en je weet dat er een aantal mensen zijn die zeer geintereseert zijn in zaken waar je je als beveiliger mee bezig houd.
En als je dus toch het beveiligingsvak in wil dan moet je dus wat dat betreft stevig in je schoenen staanja idd dan zou je je kunnen beweren op noodweer exces maar zodra je daar dus politiebevoegdheden gaat gebruiken terwijl je daar dus niet voor bevoegd en aangesteld bent dan ben je dus in overtreding.

Dus jij vind dat ik me gewoon had moeten laten neersteken?  :) daar komt het wel op neer.

Maargoed ik vind dit een idiote discussie jullie hebben blijkbaar niet echt op een risico object gelopen waar dagelijks veel gebeurt, daardoor kunnen jullie ook niet echt uit ervaring spreken.

En Paolo je moet je beter in de situatie inbeelden voor je met allerlei theorie begint te werpen. En voor de stagaires die denken dat ze alles weten omdat ze ff stage hebben gelopen en nog in de boeken zitten, vraag eens om op een risicoobject te komen lijkt me leuke ervaring voor jullie.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #94 Gepost op: 24 oktober 2006, 17:02:27
Dus jij vind dat ik me gewoon had moeten laten neersteken?  :) daar komt het wel op neer.

Maargoed ik vind dit een idiote discussie jullie hebben blijkbaar niet echt op een risico object gelopen waar dagelijks veel gebeurt, daardoor kunnen jullie ook niet echt uit ervaring spreken.

En Paolo je moet je beter in de situatie inbeelden voor je met allerlei theorie begint te werpen. En voor de stagaires die denken dat ze alles weten omdat ze ff stage hebben gelopen en nog in de boeken zitten, vraag eens om op een risicoobject te komen lijkt me leuke ervaring voor jullie.

Als het idd zo'n risico object is.... waarom heb je dan geen hond tot je beschikking gekregen of loop je met z'n tweeën? ::) ???


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #95 Gepost op: 24 oktober 2006, 18:12:17
Als het idd zo'n risico object is.... waarom heb je dan geen hond tot je beschikking gekregen of loop je met z'n tweeën? ::) ???

als je baas weet dat het werk daar zo risicovol is dan is hij in verzuim wat betreft zijn wettelijke zorgplicht voor een zo veilig mogelijke werkomgeving
als je baas dit niet weet ben JIJ samen met je collega's in verzuim met je wettelijke plicht bij te dragen aan een zo veilig mogelijke werkomgeving.

in het laatste geval had je je baas moeten informeren, in het eerste geval zou ik je baas verzoeken direct maatregelen te gaan treffen en te dreigen anders de arbeidsinspectie te bellen. je baas is op wettelijke basis verplicht zorg te dragen voor een zo veilig mogelijke werkomgeving.
Politie Aspirant niveau 4


DaNnY112

  • Gast
Reactie #96 Gepost op: 25 oktober 2006, 00:16:32
als je baas weet dat het werk daar zo risicovol is dan is hij in verzuim wat betreft zijn wettelijke zorgplicht voor een zo veilig mogelijke werkomgeving
als je baas dit niet weet ben JIJ samen met je collega's in verzuim met je wettelijke plicht bij te dragen aan een zo veilig mogelijke werkomgeving.

in het laatste geval had je je baas moeten informeren, in het eerste geval zou ik je baas verzoeken direct maatregelen te gaan treffen en te dreigen anders de arbeidsinspectie te bellen. je baas is op wettelijke basis verplicht zorg te dragen voor een zo veilig mogelijke werkomgeving.

Zoals ik al meedere malen had aangegeven dit hebben wij als team meerdere malen doorgegeven destijds, echter werd er door management en door tl niks mee gedaan omdat het te veel geld zou kosten. Tevens als wij Arbo of i.d. informeren raken wij ons werk kwijt. Zo werkt het bij ons je hebt geen vast contract dus valt makkelijk wel iets te verzinnen.


SirMark

  • HV-enthousiasteling en werkzaam in de uitvaartbranche.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
Reactie #97 Gepost op: 25 oktober 2006, 07:10:00
Dan zoek je een andere werkgever. Je tracht de wet te handhaven, je hebt een voorbeeldfunctie, en ondertussen doe je vrolijk mee aan verboden wapenbezit.. wat klopt hier niet? Als je met de bevoegdheden die je hebt niet uit de voeten kunt bij dat risico object moet je daar niet gaan lopen en daarmee naar de werkgever stappen, of een andere werkgever zoeken. Niets geeft jou het recht om met verboden wapens te lopen.

Wij hebben simpelweg net zoveel rechten als de normale burger, en hoe zou je het vinden als iedereen die door donkere steegjes naar het werk moet in Rotterdam risico loopt met pepper of weet ik veel wat voor wapens gaan lopen? Dit is inderdaad een zinloze discussie, wij hebben ons, net als iedere burger aan de wet te houden, simpeler is het niet.


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #98 Gepost op: 25 oktober 2006, 17:40:55
... Tevens als wij Arbo of i.d. informeren raken wij ons werk kwijt. Zo werkt het bij ons je hebt geen vast contract dus valt makkelijk wel iets te verzinnen.

lijkt me heel sterk dat zou je werkgever een hoop geld kosten aangezien dat een zogenaamd schadeplichtig ontslag is. er geld een opzegverbod betreffende ontslag om deze reden. jij doet immers goed je werk en probeerd zelfs de werkgever te helpen zijn wettelijke verplichtingen na te komen door dit aan te kaarten. daar zou je nog redelijk wat geld uit kunnen halen dan.
Politie Aspirant niveau 4


paul_hartog

  • Gast
Reactie #99 Gepost op: 25 oktober 2006, 19:56:26
Dus jij vind dat ik me gewoon had moeten laten neersteken?  :) daar komt het wel op neer.

Maargoed ik vind dit een idiote discussie jullie hebben blijkbaar niet echt op een risico object gelopen waar dagelijks veel gebeurt, daardoor kunnen jullie ook niet echt uit ervaring spreken.

En Paolo je moet je beter in de situatie inbeelden voor je met allerlei theorie begint te werpen. En voor de stagaires die denken dat ze alles weten omdat ze ff stage hebben gelopen en nog in de boeken zitten, vraag eens om op een risicoobject te komen lijkt me leuke ervaring voor jullie.
uiteraard vind ik niet dat je je moet laten neersteken.
Maar wat een aantal mensen jou probeert duidelijk te maken is dat je gewoon verkeerd bezig bent door dus met verboden wapens rond te gaan lopen.
Je hebt een voorbeeld functie en mensen gaan er dus vanuit dat je dus het goede voorbeeld geeft.
En ik weet niet hoelang je al in de beveiligingswereld zit maar zoals je in je opleiding wel geleerd hebt ben je als beveiligingsbeampte idd niets meer dan een burger en je hebt de zelfde plichten en bevoegdheden.
Tevens heb je geleerd om te werken binnen wettelijke kaders waarin ook duidelijk staat wat je wel en niet mag.
Neem dan gewoon een busje x marker dat mag je gewoon hebben en dat schrikt vaak ook al af en bij gebruik ben je niet strafbaar ;)