Nieuwe Volvo hoogwerker?

Auteur Topic: Nieuwe Volvo hoogwerker?  (gelezen 5394 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

jacky x

• verpleegkundige, vrijwillig brandweerman
  • Forum gebruiker
Gepost op: 29 maart 2006, 17:21:33
http://84.243.244.120/gallery/NieuweHaakarmvoertuigen/Nieuwe_haakarmvoertuigen_ZHZ_24_03_2006_24

deze foto kwam ik tegen op de site van Regio Zuid-holland Zuid. Op de achtergrond staat een Bronto Skylift RLX 34 met Volvo chassis.

weet iemand van welk korps deze is of voor wie die bestemd is?

Veterdiploma EHBO diploma 1BA2AA2 Vis-diploma( vissen tot max 5 kilo) Fiets-behendigheids-diploma Fiets-niet-behendigheids-diploma

RalfW

• Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 29 maart 2006, 18:02:02
dat zag ik ook ja.... maar ik dacht dat de MB-Econic van hun was....

Feuerteufel

• Forum gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 29 maart 2006, 18:24:21
Als ik het goed zie is het roepnummer 01234. Zou het kunnen zijn dat het een demovoertuig van Ziegler is??

Bronto = Ziegler

Firefly

• Senior gebruiker
  • Risicobewustzijn is een kwaliteit!
Reactie #3 Gepost op: 29 maart 2006, 18:26:15
Ja, dat klopt de nieuwe Hoogwerker van Brandweer Dordrecht vindt je in deze topic:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=11003.0

Ik denk dat de laatste kinderziektes aangepakt worden bij de fabrikant. Nadat de mensen er intensief mee hebben kunnen oefenen, komen er altijd nog wat onvolkomenheden naar voren.

Voor welk korps deze nieuwe Volvo Hoogwerker is, weet ik ook niet
Brandwacht 1e klas + WVD

Kees ZHZ

• Senior gebruiker
  • Ambulancezorgbegeleider
    • Enkele foto's op mijn site
Reactie #4 Gepost op: 29 maart 2006, 21:36:11
Ja, dat klopt de nieuwe Hoogwerker van Brandweer Dordrecht vindt je in deze topic:

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=11003.0

Ik denk dat de laatste kinderziektes aangepakt worden bij de fabrikant. Nadat de mensen er intensief mee hebben kunnen oefenen, komen er altijd nog wat onvolkomenheden naar voren.

Voor welk korps deze nieuwe Volvo Hoogwerker is, weet ik ook niet

De hoogwerker van Dordrecht is even voor reparatie naar de garage geweest heb ik me laten vertellen!
dus dit was gewoon even een demo die volvo! nu staat de econic er weer
Gaat het niet zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat.

meijerinke

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #5 Gepost op: 29 maart 2006, 23:14:20
Het klopt inderdaad dat het een demo betreft. Alleen staat op de deuren vermeld dat het voertuig voor de Regio Noord Holland Noord is met als korpsnaam DEMO. Het is in tegenstelling tot eerder vermeld in deze toppic een 32 meter ipv een 34 meter hoogwerker, Bronto - Ziegler. Hij staat op dit moment in de "schuur" bij brandweer Hengelo (ov). Donderdag 30-03 a.s. komen een aantal korpsen uit de Regio Twente dit voertuig bezichtigen (ten aanzien van de vervanging of aanschaf van hun eigen redvoertuig). O.a. Oldenzaal, Rijssen, Enschede, Hengelo (ov).

gr.

RalfW

• Senior gebruiker
Reactie #6 Gepost op: 30 maart 2006, 08:48:40
Dat Oldenzaal en Rijssen een nieuwe kregen wist ik... maar ik wist niet dat Hengelo en Enschede een nieuwe kregen... Hengelo heb toch een redelijk nieuwe HW? en Enschede een redelijk niet AL....

Robinh

• Senior gebruiker
Reactie #7 Gepost op: 30 maart 2006, 17:51:05
Er zou op de open dag van brw Oldenzaal ook een nieuwe HW komen, iemand enig idee welke dat kan zijn ???
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!

RalfW

• Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 30 maart 2006, 21:54:45
ik weet wel dat de almelose HW binnenkort op een zaterdag weg gaat voor een demo.. weet alleen niet welke datum en wanneer

Robinh

• Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 2 april 2006, 09:26:27
Die volvo HW van de foto, heeft Oldenzaal vorige week ook gehad om uit te proberen, dus het is volgens mij gewoon een demo.
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!