Tankautospuiten

Auteur Topic: Tankautospuiten  (gelezen 615652 keer)

0 gebruikers (en 19 gasten bekijken dit topic.

paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #1410 Gepost op: 12 november 2013, 01:30:40
Citaat van: 7131 link=msg=1219131 date=1384151703
He Paul, jij doelt op de 4x4 capaciteiten van de "Bijlmer-trein". Echter waren het juist de 4x4 capaciteiten van deze (speciaal voor het Italiaanse leger ontwikkeld) Fiat-chassis die er mede toe hebben geleid dat de voertuigen al weer na 4 jaar (1983 t/m 1987) werden vervangen door 1 voertuig, namelijk de 542. Ook de schaarste van reserve-onderdelen (het Italiaanse leger had deze namelijk ook nodig..... ???) deed de inzetbaarheid van de voertuigen geen goed.
Dit waren ook meteen de enige voertuigen die in de Bijlmer dienst hebben gedaan of nog doen die over 4x4 capaciteiten beschikten. Daaruit mag worden opgemaakt dat de 4x4 capaciteit niet nodig wordt geacht, hoewel het in mijn optiek geen overbodige luxe zou zijn. Maar geld speelt daarbij zeker een rol.
De inzetbaarheid van de Fiats werd ook niet bevorderd door het rijden op 'straat'banden i.p.v. terreinbanden. Wat de huidige situatie betreft: jij en ik weten dat er inmiddels voldoende 4x4 materiaal in de aanbieding is (kijk maar naar de Oosterburen), dus wie weet ....


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #1411 Gepost op: 12 november 2013, 13:05:19
Zeker in het begin hadden de Bijlmer Fiats enige tijd nodig om voldoende remlucht te pompen voordat ze konden uitrukken.
Niet ideaal voor een brandweervoertuig. Ik neem aan dat dit probleem na enige tijd werd ondervangen.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #1412 Gepost op: 12 november 2013, 13:35:01
Citaat van: Thor link=msg=1219416 date=1384257919
Zeker in het begin hadden de Bijlmer Fiats enige tijd nodig om voldoende remlucht te pompen voordat ze konden uitrukken.
Niet ideaal voor een brandweervoertuig. Ik neem aan dat dit probleem na enige tijd werd ondervangen.

Dat is makkelijk op te lossen door ze een walaansluiting naar een compressor te geven, zoals tegenwoordig bij bijna ieder voertuig gebeurt.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #1413 Gepost op: 12 november 2013, 13:42:52
Citaat van: paulg link=msg=1219371 date=1384216240
De inzetbaarheid van de Fiats werd ook niet bevorderd door het rijden op 'straat'banden i.p.v. terreinbanden. Wat de huidige situatie betreft: jij en ik weten dat er inmiddels voldoende 4x4 materiaal in de aanbieding is (kijk maar naar de Oosterburen), dus wie weet ....

Waarom naar de oosterburen kijken in NL zijn ook voldoende voorbeelden van 4x4 aangedreven TSsen, maar schijnbaar is 4x4 niet noodzakelijk aangezien de 2e generatie TS met safarirek maar zonder 4x4 aandrijving al weer dienst doet in A'dam Zuid Oost.


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #1414 Gepost op: 12 november 2013, 14:20:01
Citaat van: Firefighter1970 link=msg=1219421 date=1384260172
Waarom naar de oosterburen kijken in NL zijn ook voldoende voorbeelden van 4x4 aangedreven TSsen, maar schijnbaar is 4x4 niet noodzakelijk aangezien de 2e generatie TS met safarirek maar zonder 4x4 aandrijving al weer dienst doet in A'dam Zuid Oost.

Dat zeg ik. En laten we eerlijk wezen, een stukkie over het maaiveld red ik zo ook wel. En dan zeg ik op mijn beurt laten we de extra kosten die om de hoek komen kijken voor de 4x4 aandrijving dan gebruiken om er meer en beter blauw op te schroeven, daar hebben we dan veel meer aan.


nrkvbdnh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,153
  • nrk verbindingsdienst noord holland
Reactie #1415 Gepost op: 13 november 2013, 14:41:04
voor de fotografen de voertuigen van brandweer Alkmaar worden nu voorzien van nieuwe ogs

door electrostart in broek op langedijk
nederlandse rode kruis verbindingsdienst noord holland  AED bediennaar/matriaalbeheerder VBD-NW


Sam Wedel

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 570
  • Eibergen, Achterhoek
Reactie #1416 Gepost op: 13 november 2013, 17:00:43
Citaat van: nrkvbdnh link=msg=1219703 date=1384350064
voor de fotografen de voertuigen van brandweer Alkmaar worden nu voorzien van nieuwe ogs

door electrostart in broek op langedijk
Wat dan? Mooie Martins-hoorn of een lelijke elektrische sirene?  :-\


Firefighter Robert

  • Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,372
    • Stichting MPHV
Reactie #1417 Gepost op: 16 november 2013, 22:13:52
Citaat van: williamharthoorn link=msg=1220562 date=1384633100
Dank u

Geen probleem ;)
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B


Pleegje_

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,160
Reactie #1418 Gepost op: 28 november 2013, 13:33:47
Een nieuwe TAS voor de Brandweer Hoogeveen. En in tegenstelling tot het grootste gedeelte van het wagenpark is dit voertuig niet door HDS geleverd.

http://www.brandweerhoogeveen.nl/Uitrukken%202013/Nieuws%20en%20foto's%20voor%20site%202013/11%20November%202013/Nieuw%20voertuig%20Door%20de%20Sint/index.html


TAS-716

  • Werkzaam op brandweervoertuigen-gebied
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
Reactie #1419 Gepost op: 28 november 2013, 14:56:13
Citaat van: Pleegje_ link=msg=1223687 date=1385642027
Een nieuwe TAS voor de Brandweer Hoogeveen. En in tegenstelling tot het grootste gedeelte van het wagenpark is dit voertuig niet door HDS geleverd.

http://www.brandweerhoogeveen.nl/Uitrukken%202013/Nieuws%20en%20foto's%20voor%20site%202013/11%20November%202013/Nieuw%20voertuig%20Door%20de%20Sint/index.html
Klopt, de Veiligheidsregio Drenthe heeft een contract getekend met Ziegler voor de levering van een x-aantal normale tankautospuiten op Mercedes-Benz Atego chassis en 4x4 versies op een MAN TGM chassis.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits.