Tankautospuiten

Auteur Topic: Tankautospuiten  (gelezen 615752 keer)

0 gebruikers (en 20 gasten bekijken dit topic.

Wouter

• Senior gebruiker
Reactie #1480 Gepost op: 16 april 2014, 19:40:34
Citaat van: Sam Wedel link=msg=1258974 date=1397666898

Dienst: Brandweer Flevoland
Standplaats: Dronten
Roepnummer: 25-5531
Soort voertuig: Tankautospuit
Kenteken: 34-BDJ-2
Merk & type: MAN TGM 15.250
Bijzonderheden: X
======================================================

Dienst: Brandweer Flevoland
Standplaats: Almere-Haven (en rond de zomer, Veluwsekant)
Roepnummer: 25-4133
Kenteken: 63-BDH-5
Merk & type: MAN TGM 15.250
Bijzonderheden: X

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1481 Gepost op: 18 april 2014, 22:37:25

Dienst: Regionale Brandweer Hollands-Midden
Kazerne: Alkemade - Roelofvarendsveen
Roepnummer: 16-2031
Merk & type: Mercedes-Benz Atego 1425F - Touw Godiva
Kenteken: BS-NT-90
Byzonderheden: Prio1 onderweg naar een verkeersongeval op de Rijksweg A4. Grillflitsers waren niet in werking.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Pleegkundige

• Senior gebruiker
  • Ambuvpk i.o
Reactie #1482 Gepost op: 19 april 2014, 21:52:52
Citaat van: Karst_grsbk link=msg=1258647 date=1397584176
Over slechte verlichting gesproken. Zojuist 1e uitruk nieuwe TS Lingewaal-Noord gehad. PRIO 1 A15 Enspijk ongeval letsel (grip 1). Filmpje is van medeforumlid Royofzo *(Eerste uitruk)* Prio 1 TS08-6331 A15 R Enspijk
De MAN TS in mijn woonplaats die ook door DRV geleverd is twee jaar geleden heeft een mooie superfelle Zirkon van Vision Alert met netjes het links-rechtspatroon . Viel mij ook al op dat alle recent afgeleverde TSen zo'n belaberde lichtbalk hebben. Waarom zou daarvoor gekozen zijn? Het patroon klopt niet, beide kanten aan/uit en inderdaad niet zichtbaar overdag. Laatst reed zo'n zelfde soort TS van Nijkerk met net zo'n lichtbalk achter mij. Het is dat de sirene zo hard was, anders had ik hem niet opgemerkt................
Ambulanceverpleegkundige i.o | CCU verpleegkundige │ MC verpleegkundige │ PHTLS │ ALS │ Burgerhulpverlener Hartveilig Wonen │ Veluwse Wens Ambulance

André Welten

• Senior gebruiker
Reactie #1483 Gepost op: 19 april 2014, 22:32:31
Centenkwestie misschien?..

Firefighter Robert

• Bevelvoerder, Fire & Safety Inspector, Instructeur, Gaspakdrager, Chauffeur & Industrial Firefighter
  • Senior gebruiker
    • Stichting MPHV
Reactie #1484 Gepost op: 19 april 2014, 23:24:42
Goedkope Chinese brol.
Ze kunnen beter investeren in goed zichtbare bakken.
Veiligheidsregio Zeeland Post Zuidlandstraat (Terneuzen) https://www.facebook.com/B

Rickvb

• Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
Reactie #1485 Gepost op: 22 april 2014, 08:37:09
Citaat van: Fire shark link=msg=1258458 date=1397560437
Waarom met 2 auto's naar een reanimatie ???

Twee-zijdig aanrijden. Mocht er een TS door wat voor reden dan ook vertraging oplopen (wegopbrekingen, druk verkeer o.i.d.) rijdt de tweede TS via een andere route naar het incident. Verder is het zo dat op het moment dat de eerste TS bij een reanimatie ter plaatse komt de tweede gelijk weer inrukt.

Fire shark

• Ach & Brw
  • Senior gebruiker
Reactie #1486 Gepost op: 22 april 2014, 14:53:12
Citaat van: Rickvb link=msg=1261392 date=1398148629
Twee-zijdig aanrijden. Mocht er een TS door wat voor reden dan ook vertraging oplopen (wegopbrekingen, druk verkeer o.i.d.) rijdt de tweede TS via een andere route naar het incident. Verder is het zo dat op het moment dat de eerste TS bij een reanimatie ter plaatse komt de tweede gelijk weer inrukt.

Werk jij in Almere? bij ja kan op voorhand mijn reactie vervallen.  ;)
2 zijdig aanrijden ken/kan ik alleen van de snelweg maar in de dorpen/steden heb ik er nog nooit van gehoord (op Amsterdam na)
2 zijdig aanrijding vind ik toch wel wat onzinnig dan moet je bij elke melding 2 zijdig aangaan rijden voor het geval er een voertuig vast komt zitten. Ik kan me eerder vinden in het antwoord Wouter. En daarbij zet je 2 voertuigen in en zijn dus niet meer beschikbaar voor een 2e incident. En dat in een tijd van bezuinigingen en omschakelen naar een TS4 constructie.
 Maar goed als je er werkt zal je het weten en komt mijn reactie te vervallen!!! 98uiye
ACH & HBT

Rickvb

• Ambulance / Brandweer / Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
Reactie #1487 Gepost op: 22 april 2014, 15:33:39
Citaat van: Fire shark link=msg=1261518 date=1398171192
2 zijdig aanrijden ken/kan ik alleen van de snelweg maar in de dorpen/steden heb ik er nog nooit van gehoord (op Amsterdam na)
2 zijdig aanrijding vind ik toch wel wat onzinnig dan moet je bij elke melding 2 zijdig aangaan rijden voor het geval er een voertuig vast komt zitten. Ik kan me eerder vinden in het antwoord Wouter. En daarbij zet je 2 voertuigen in en zijn dus niet meer beschikbaar voor een 2e incident. En dat in een tijd van bezuinigingen en omschakelen naar een TS4 constructie.
 Maar goed als je er werkt zal je het weten en komt mijn reactie te vervallen!!! 98uiye

Ja  998765

Kleine edit: In dit geval was het inderdaad wat overbodig, de TS'en vertrokken namelijk beiden van dezelfde locatie en zullen dezelfde route volgen. De TS van stad was hier eerder ter plaatse en de TS van Haven gelijk weer beschikbaar.

Wouter

• Senior gebruiker
Reactie #1488 Gepost op: 23 april 2014, 00:50:26
Vandaar ook het 'no clue' stukje. De reden die Rickvb geeft was mij ook niet bekend O0

Kevin

• Forum gebruiker
    • Brandweerpost Nederhorst den Berg
Reactie #1489 Gepost op: 25 april 2014, 19:53:09
Citaat van: Fire shark link=msg=1261518 date=1398171192

Bij ons in Wijdemeren valt Ankeveen, S graveland, Kortenhoef ook onder 2 zijdig aanrijden. Een deel door Nederhorst den Berg en S graveland en een deel S graveland en Loosdrecht