Star of Life , nu wel of niet beschermd

Auteur Topic: Star of Life , nu wel of niet beschermd  (gelezen 55944 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #130 Gepost op: 14 juni 2006, 17:47:47
Meerendeel wordt bemensd door vrijwilligers van het Nederlandse Rode Kruis. Zie vervolgens de regeling optische en geluidssignalen, waarin art 13 van de WVW en art 29 en 30 van het RVV verwijst, Art 1 lid 2a

Dus moet er dan een SOL op zitten of heeft deze reeds toestemming om met optische en geluidssignalen te rijden? NEEN! Zie de diverse PAM's van het Nederlandse Rode Kruis.

Vraagstelling is dan wel of de SOL vastgelegd is in de SOVAM striping, ondanks dat het symbool niet is beschermd?

RR (om het lekker simpel te maken)

Het Rode Kruis Korps is opgeheven....


Rescue Ranger

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,587
  • Lekker ragge op strand, zee en de snelweg
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Reactie #131 Gepost op: 14 juni 2006, 18:46:17
Ambtelijke molens draaien langzaam en de Wet dus nog trager. Dit is de huidige wetstekst, sorry

RR (abstinerend beleid???)
Elke hulpverlening start met communicatie.


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #132 Gepost op: 14 juni 2006, 21:46:11
Rescue Ranger, je heb zonder meer gelijk, maar de molens hoeven niet sneller te gaan malen, want het artikel is feitelijk overbodig.
de huidige Rode Kruis wagens staan niet meer tendienste van het Rode Kruis Korps en dit artikel is dus niet van toepassing op de wagens van het Rode Kruis..


PN

  • werkzaam bij het IFV
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
  • Instituut Fysieke Veiligheid (IFV)
Reactie #133 Gepost op: 5 augustus 2012, 11:10:59
Ik zie veel discussies over de Star of Life (SOL) en dan vooral het gebruik ervan. Ik zie dat de discussies over het algemeen ouder zijn, maar je ziet de Star of Life plots wel erg vaak. In tegenstelling tot wat er wordt beweert is het niet toegestaan de Star of Life te gebruiken. Het gebruik is voorbehouden aan AmbulanceZorg Nederland. Zij hebben het logo geregistreerd in het merkenregister nr 0653473, registratie 0937338 op 28 april 1999 en is geldig tot 2019. Verder is het logo ook vastgelegt door de staat in de landelijke striping (www.ambulancestriping.nl) en ook deze striping mag niet zomaar gebruikt worden. Verder is het alleen de door de minister aangewezen diensten toegestaan blauwe zwaai en flits lampen te hebben en gebruiken, voor alle andere is bezit veboden. Het voertuigreglement, artikel 5.2.65, 5.3.65 verbiedt het aanwezig zijn van deze verlichting op het voertuig. 98uiye hopelijk is het zo duidelijk  ^-^
In theory, practice and theory are the same, in practice they are different.


PN

  • werkzaam bij het IFV
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
  • Instituut Fysieke Veiligheid (IFV)
Reactie #134 Gepost op: 5 augustus 2012, 11:16:32
Ik zie veel discussies over de Star of Life (SOL) en dan vooral het gebruik ervan. Ik zie dat de discussies over het algemeen ouder zijn, maar je ziet de Star of Life plots wel erg vaak. In tegenstelling tot wat er wordt beweert is het niet toegestaan de Star of Life te gebruiken. Het gebruik is voorbehouden aan AmbulanceZorg Nederland. Zij hebben het logo geregistreerd in het merkenregister nr 0653473, registratie 0937338 op 28 april 1999 en is geldig tot 2019. Verder is het logo ook vastgelegt door de staat in de landelijke striping (www.ambulancestriping.nl) en ook deze striping mag niet zomaar gebruikt worden.
In theory, practice and theory are the same, in practice they are different.


Gast

  • Gast
Reactie #135 Gepost op: 5 augustus 2012, 11:41:28
Als ik naar het merkenregister ga vind ik onder 0653473
653473 - P.I.T.
(151)
Date of the registration
20.03.1996
(180)
Expected expiration date of the registration/renewal
20.03.2016
(270)
Language(s) of the application
French
(732)
Name and address of the holder of the registration
PIT BEHEER, besloten vennootschap
met beperkte aansprakelijkheid
1A, Bloemenlei
B-2950 KAPELLEN (BE)


Wat mij benieuwd is hoe Ambulancezorg Nederland de SOL heeft kunnen registreren, aangezien dit niet een voor hun organisatie exclusief beeldmerk is maar wereldwijd in gebruik is én reeds lang voordat Ambulancezorg Nederland bestond al in gebruik was.


Gast

  • Gast
Reactie #136 Gepost op: 5 augustus 2012, 11:48:40
Ook zoekende op ambulance en ambulancezorg levert dit geen ambulancezorg Nederland op bij het merkenregister

https://register.boip.int/bmbonline/intro/show.do


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #137 Gepost op: 5 augustus 2012, 11:53:13
Verder is het alleen de door de minister aangewezen diensten toegestaan blauwe zwaai en flits lampen te hebben en gebruiken, voor alle andere is bezit veboden. Het voertuigreglement, artikel 5.2.65, 5.3.65 verbiedt het aanwezig zijn van deze verlichting op het voertuig. 98uiye hopelijk is het zo duidelijk  ^-^

Hier sla je een deel van je plank erg mis. Hoewel je in de basis gelijk hebt zijn er voor artikel 5.2.65 en 5.3.65 wel degelijk uitzonderingen die buiten de aangewezen hulpdiensten vallen (de diensten die expliciet genoemd worden in de regeling OGS) het enige wat je nodig hebt om met een voertuig, welke buiten de genoemde diensten valt, met blauwe armaturen te mogen rijden is een ontheffing van de wegbeheerder (450 stuks) daar komt bij dat binnen kort de regelgeving van het regelement voertuigen aangepast gaat worden (versoepeld) ten aanzien van artikel 5.2.65 en 5.3.65 in die zin dat er een groep voertuigen vrijstelling gaat krijgen van deze twee artikelen, onder de noodzakelijke voorwaarden.

Je kunt dus wel wat roepen maar zorg dan wel dat je de juiste informatie plaatst misschien had je beter eerst dit topic kunnen lezen http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=57350.0

Tot daar mijn eerste opmerking.
De tweede opmerking is wellicht nog korter door de bocht namelijk dat de regeling voertuigen artikel 5.2.65 en 5.3.65 in het geheel niets te maken hebben met de esculaap en de SOL
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


helm

  • Gast
Reactie #138 Gepost op: 5 augustus 2012, 12:36:23
In tegenstelling van wat vaak gedacht wordt betekend het registreren van een beeld- of woordmerk niet automatisch dat anderen het dan niet meer mogen gebruiken. De SOL was een ontwerp van Leo R. Schwartz en niet van AZN.


PN

  • werkzaam bij het IFV
  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
  • Instituut Fysieke Veiligheid (IFV)
Reactie #139 Gepost op: 8 augustus 2012, 14:14:18
Soms zijn er naamswijzigingen waarbij rechten overgaan. Als ik zoek vind ik hem namelijk wel  O0 ik kan m alleen niet toevoegen als bijlage  :'( .

Inschrijfnummer; 0653473.
nummer en dagtekening; 0937338, 28 04 1999 15.20.
Naam van de houder; stichting instituut Ambulancezorg Nederland
Via; octrooibureau Doktor Apeldoorn
Klasse aanduiding;
KL35, Administratieve dienster in het kader van hulpverlening
KL39, Ambulance-vervoer; hulpverlening bestaande uit vervoer
KL44, Hulpverlening van slachtoffers van ongevallen; medische en geestelijke hulpverlening; dienstverlening op het gebied van hygiene.

De SOL was in USA geregistreerd tot 1997, niet verlengt.....
In theory, practice and theory are the same, in practice they are different.