Star of Life , nu wel of niet beschermd

Auteur Topic: Star of Life , nu wel of niet beschermd  (gelezen 56886 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #20 Gepost op: 14 april 2006, 23:12:39
Z'n eigen bedrijf staat er ook bij dus erg serieus zal deze schandpaal niet zijn...

Dit zou niet echter kunnen als de SOL afzonderlijk beschermt was..
En Peter, voltooid deelwoord van beschermen is beschermd... toch jammer dat het een 1 april grap was....
Arts  www.alphalog.nl

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #21 Gepost op: 14 april 2006, 23:23:40
Toch leuk om op de 'schandpaal' te staan. Het gekke is dat wij de star of life als reddingsbrigades in onze regio op de auto hebben ivm onze afspraken met de RAV/cpa. De star of life is 1 van de voorwaarde waaronder we het 'verlengde' vervoer op het strand doen ism de regionale ambulancedienst (m.a.w. het vervoer van ambulancepersoneel naar incident op het strand, en SO weer naar mee retour naar de ambu). Grappig dus dat dit ondanks overeenkomsten etc dus kennelijk "onrechtmatig" is. Heb hier trouwens het sluitende bewijs nog niet van gezien.....
Maak je geen zorgen Enry,  Het is niet onrechtmatig. !!  Jullie zijn het zelfs verplicht om dat je auto hebt die geschikt is voor patientenvervoer..,
Het grappig is namelijk als de SOL beschermt zou zijn, ongeveer 50 bedrijven in Nederland volgens de ene regeling verplicht zo'n ding op de auto moeten hebben, maar van de licentie gever dan geen toestemming zouden krijgen, om welke reden dan ook..
Dat staat los van of je nu in opdracht rijdt van de MKA(CPA) of niet..

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #22 Gepost op: 14 april 2006, 23:29:29
Z'n eigen bedrijf staat er ook bij dus erg serieus zal deze schandpaal niet zijn...
Neh joh,  Mijn bedrijf stond er nog niet specifiek bij, ik zet hem er nog ff bij.. 

Maar terug naar de Topic..

Op via welke regeling word de SOL nu wel beschermd dan ? wie komt met verlossende antwoord..

Delta

• AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • Arts
Reactie #23 Gepost op: 14 april 2006, 23:38:54
Ach sorry, ik zag het bedrijf uit je banner erbij staan ;)

Maar goed: als er ergens ter wereld iemand recht heeft om de SOL, dan zou die onderhand de halve wereld al 'gesued' kunnen hebben, dus ik denk dat er bij gebrek aan bewijs dat er iemand het logo bezit we kunnen concluderen dat geen (R)-logo is.
Arts  www.alphalog.nl

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #24 Gepost op: 14 april 2006, 23:48:29
Ach sorry, ik zag het bedrijf uit je banner erbij staan ;)
MedicalRescue.NL is de stichting waar ik de voorzitter van ben samen met nog 4 andere bestuursleden.. Dus geen "commercieel' bedrijf.  Mijn "commerciele bedrijf"is Rescuetraining.NL dat is een clubje waar ik volledig alleen verantwoordelijk voor bent..  Stichting Medical Rescue.NL is de zorgverlener (verdien er geen stuiver aan..) Rescuetraining.NL daar eet ik van..

Maar goed: als er ergens ter wereld iemand recht heeft om de SOL, dan zou die onderhand de halve wereld al 'gesued' kunnen hebben, dus ik denk dat er bij gebrek aan bewijs dat er iemand het logo bezit we kunnen concluderen dat geen (R)-logo is.
Er zijn nog steeds mensen die iets ander beweren Delta, dus ik wil graag hun input hebben..

helm

• Gast
Reactie #25 Gepost op: 15 april 2006, 09:08:57
Is het niet zo dat wanneer er artsen of verpleegkundigen in de wagen zitten er een star-of-life met aesculaap op de wagen mag en anders eentje zonder aesculaap?

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #26 Gepost op: 15 april 2006, 10:48:19
Is het niet zo dat wanneer er artsen of verpleegkundigen in de wagen zitten er een star-of-life met aesculaap op de wagen mag en anders eentje zonder aesculaap?
Waar heb je die informatie vandaan ?, Ik weet dat veel mensen dat denken, maar op basis van welke regelgeving ?

helm

• Gast
Reactie #27 Gepost op: 15 april 2006, 11:05:53
Waar heb je die informatie vandaan ?, Ik weet dat veel mensen dat denken, maar op basis van welke regelgeving ?

Regelgeving? De overheid doet aan deregulering en laat steeds meer over aan logica en gezond verstand.
Het lijkt mij logisch dat alleen artsen, verpleegkundigen en verloskundigen met een dienstauto met aesculaap of star-of-life met aesculaap rondrijden.

Brandpreventist

• Senior gebruiker
Reactie #28 Gepost op: 15 april 2006, 12:41:03
Regelgeving? De overheid doet aan deregulering en laat steeds meer over aan logica en gezond verstand.
Het lijkt mij logisch dat alleen artsen, verpleegkundigen en verloskundigen met een dienstauto met aesculaap of star-of-life met aesculaap rondrijden.

Waarom is er dan bij ambu, pol en brw voor een speciale stipping gekozen die als beeldmerk gedeponeerd is.....  ::) ::) ::) ;). Die zijn dus wettelijk beschermt. Als je dus de STOL of aesculaap exlusief voor een groep mensen wil laten horen dat zal je het dus of privaatrechtelijk of wettelijk moeten regelen. Logisch is niet altijd 'natuurlijk'....  ;D ;D ;)

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #29 Gepost op: 15 april 2006, 14:04:44

volgens mij is de rode esculaap voor artsen een beschermd symbool en die mag dan niet door anderen gevoerd worden.