Vliegt de LL tegenwoordig ook B-ritten?

Auteur Topic: Vliegt de LL tegenwoordig ook B-ritten?  (gelezen 4327 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #10 Gepost op: 18 april 2006, 19:58:32
anders hebben ze wel érg veel tests ;D


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #11 Gepost op: 18 april 2006, 20:09:11
De heli heeft in principe toeters en bellen aan. Al zie je deze natuurlijk niet.  ;) Maar ze hebben wel eventueel voorrang op ander vliegend spul in de lucht.

Das ook niet geheel waar ;)
Op schiphol moeten ze braaf wachten voordat ze op mogen stijgen ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #12 Gepost op: 18 april 2006, 21:22:29
Als de heli hier in Aalsmeer moet zijn (tussen alle landingsbanen in) dan word al het verkeer even omgeleid / stilgelegd hoor, evenals bij politie onderzoeken met de heli
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


ArieScanner

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,623
  • Met vriendelijke Groet, ArieScanner
    • Persmoment.nl - This is the moment!
Reactie #13 Gepost op: 18 april 2006, 21:31:40
Als de heli hier in Aalsmeer moet zijn (tussen alle landingsbanen in) dan word al het verkeer even omgeleid / stilgelegd hoor, evenals bij politie onderzoeken met de heli

Dat gebeurt nooit hoor, dat hij naar Aalsmeer moet ;D
Persmoment.nl - Fotografie: www.persmoment.nl  Brandweer Diemen Web-Log: www.kazernediemen.web-log.nl


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #14 Gepost op: 18 april 2006, 21:56:06
Goed arie, ALS de heli hier moet zijn, heb het wel eens gehoord op de scanner, dan moeten de vliegtuigen wachten! Zei de piloot ook toen, dat zij voorrang krijgen op het verkeer wat moet landen op schiphol
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #15 Gepost op: 18 april 2006, 22:12:30
Das ook niet geheel waar ;)
Op schiphol moeten ze braaf wachten voordat ze op mogen stijgen ;)
Dan hoop ik dat het een beetje snel gaat...  :-X :P


Gast

  • Gast
Reactie #16 Gepost op: 18 april 2006, 22:23:56
Alleen daar waar het luchtverkeersbeeld het toelaat zal er rekening mee gehouden worden dat ze wat "voorrang" krijgen, maar er wordt ZEKER geen ander luchtverkeer voor stilgelegd of omgeleid.
Aangezien ze onder VFR regels vliegen zullen ze NOOIT voorrang krijgen op IFR verkeer, er zal door de toren waar het kan wel rekening gehouden worden qua meedenken over een zo snel mogelijk te vliegen route, binnen de Control Zone van Schiphol in ieder geval. In ongecontroleerd (luchtverkeers)gebied wordt er helemaal geen voorrang gegeven, in dat gebied is er namelijk geen verkeersleiding.

De enige voorrang die Lifeliners hebben op ander verkeer is, wanneer er gebieden gesloten zijn voor alle verkeer hier een uitzondering geldt voor politie, mililtaire, SAR en HEMS vluchten.

Braaf wachten met opstijgen op Schiphol klopt dus ook helemaal, maar zodra het low level richting het oosten kan vertrekken, vrij van inbound verkeer zal er geen minuut vertraging extra gegeven worden door de toren.


Straalpijp Rick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,863
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #17 Gepost op: 18 april 2006, 22:48:42
Alleen daar waar het luchtverkeersbeeld het toelaat zal er rekening mee gehouden worden dat ze wat "voorrang" krijgen, maar er wordt ZEKER geen ander luchtverkeer voor stilgelegd of omgeleid.
Aangezien ze onder VFR regels vliegen zullen ze NOOIT voorrang krijgen op IFR verkeer, er zal door de toren waar het kan wel rekening gehouden worden qua meedenken over een zo snel mogelijk te vliegen route, binnen de Control Zone van Schiphol in ieder geval. In ongecontroleerd (luchtverkeers)gebied wordt er helemaal geen voorrang gegeven, in dat gebied is er namelijk geen verkeersleiding.

De enige voorrang die Lifeliners hebben op ander verkeer is, wanneer er gebieden gesloten zijn voor alle verkeer hier een uitzondering geldt voor politie, mililtaire, SAR en HEMS vluchten.

Braaf wachten met opstijgen op Schiphol klopt dus ook helemaal, maar zodra het low level richting het oosten kan vertrekken, vrij van inbound verkeer zal er geen minuut vertraging extra gegeven worden door de toren.

Bedankt voor deze aanvulling ;)


Rémon Duivestein

  • Gast
Reactie #18 Gepost op: 19 april 2006, 16:20:40
Hoeveel keer moet er nog gezegd worden dat er in Rotterdam-Rijnmond voor de ambulance nog geen pagers zijn uitgedeeld!  :-X :-X

Hoe vaak moet ik je nog vertellen dat ze al zo lang het p2000 systeem er is met p2000 piepers lopen ?????  :-X :-X


mainstay

  • Gast
Reactie #19 Gepost op: 26 april 2006, 22:48:08
De reden waarom een oproep van de trauma heli vooraf gegaan word door een B ipv een A1 is puur administratief
Als het een vlucht (ver) buiten de eigen regio betreft (maar nog wel in het inzet gebied) word er door de centralist een B status
aan toegekend anders zou de heli in het systeem een aantekening krijgen dat de maximale aanrijtijd is overschreden.
Bij een B-status is dit dus niet van toepassing

Rob